Kad sam stigla u Zadar trebao mi je poticaj da se uhodam u novi grad, upoznam ljude itd. Na popis hobija dodala sam i kuhanje piva, što mi je kao tehnologu bio izazov još od fakulteta.
U stanu u kojem sam na balkonu kuhala pivo s Majom počelo se okupljati društvo znatiželjnika, nadograđivale smo opremu s raznim cijevima i posudama i pumpama i termostatima… Brlog nam se učinio kao dobar naziv za situaciju u kojoj se osjećaš doma, s udobnosti kauča točiš vrhunsko domaće pivo i nazdraviš s ekipom.
Ana Teskera jedna je od suosnivačica zadarske craft pivovare Brlog. Naziv “Brlog” učinio se kao dobar naziv za situaciju u kojoj se osjećaš kao kod kuće, s udobnosti kauča gdje točiš vrhunsko domaće pivo i nazdravljaš s ekipom.
Uspješna poduzetnica otkriva da piva iz Brlog pivovare prate pažljivo birane okuse, a tu su i nazivi i dizajn koji ponovno odmiču od uobičajenog, više muškog narativa u pivu. Tako su Plavuša, Neposlušna i Špurija postala njihova najpoznatija piva.
Cijelu ovu zanimljivu poduzetničku priču s okusom posebnih “craftica”, otkrila nam je simpatična Lady Boss Ana Teskera u intervjuu!
Predstavite nam se; otkud ste, školovanje, kako biste opisali svoju osobnost, hobiji…
Dolazim iz Velike gorice, zadnjih 9 godina živim u Zadru, studirala sam prehrambenu tehnologiju u Splitu i Ljubljani i bavila se proizvodnjom vina od kraja studija pa sve do… piva.
Imala sam mnogo hobija jer volim sudjelovati u avanturama poput odlazaka u nepoznato, planine, mora… tako sam dugo bila luda za kampiranjem i paraglajdingom, u slijedećem trenu sam igrala badminton u dvorani, danas razmišljam o jedrilicama i počela sam slikati na platnu 😊. Znatiželjna sam, vrlo optimistična, imam tu neku pokretačku energiju i nemirne ruke, avanturist sam i hedonist. I još sam valjda puno toga, neka stvari se tek veselim otkriti na sebi!
Jedna ste od suosnivačica Brlog pivovare. Za početak, otkrijte nam kako i otkud je započela vaša ljubav prema pivu?
Kao vinoljubac sam bila probirljiva kad bi me nudili vinima „po kućama“. U kafićima je stvar još gora jer uobičajena ponuda je vrlo slaba, ljudi kod nas zbog toga ne piju vina u kafićima.
Kako ne volim slatka pića, ne pijem puno ni sokove i njihove kombinacije s alkoholom i nije mi preostalo ništa drugo nego pokoje pristojno uvozno pivo koje se onomad nudilo… Tako je barem bilo do početka crafta u Hrvata, praktično dok si sama nisam skuhala pošteno pivo.
Kad je započela priča o otvaranju Brlog pivovare? Otkuda baš taj naziv?
Kad sam stigla u Zadar trebao mi je poticaj da se uhodam u novi grad, upoznam ljude itd. Na popis hobija dodala sam i kuhanje piva, što mi je kao tehnologu bio izazov još od fakulteta.
U stanu u kojem sam na balkonu kuhala pivo s Majom počelo se okupljati društvo znatiželjnika, nadograđivale smo opremu s raznim cijevima i posudama i pumpama i termostatima… Brlog nam se učinio kao dobar naziv za situaciju u kojoj se osjećaš doma, s udobnosti kauča točiš vrhunsko domaće pivo i nazdraviš s ekipom.
Kakva piva se nalaze u ponudi Brloga?
Core piva su Plavuša, Neposlušna i Špurija, one su uvijek dostupne. Uz njih tu je i Majstorica – kreativna linija povremenih, limitiranih edicija piva u kojoj svaki mjesec izbacimo nešto novo i zabavno.
Mi svoja piva vidimo kroz osobnosti koje prate okuse: Plavuša je blonde ale (nježne hmeljne arome citrsa i bazge) – savršena pitkost za svaki dan, bez kompromisa u vidu kvalitete, ima osobnost najbolje prijateljice, one koja sluša, tu je svaki dan.
Neposlušna je hoppy red ale (jače hmeljne arome cvjetne livade) – to je već pivo intenzivnije arome pa onima koji prvi put piju craft pivo može biti previše za nepce, ali zato Plavuša prva upada u ekipu, probija led, pripremi ljude da se nakon nekog vremena opuste i uz npr – Neposlušnu, ‘buntonvicu bez filtera’. To je kao – s Plavušom si na cugi i čavrljaš i onda svi skupa odete čagati u disko i pridružite se Neposlušnoj 😊.
A Špurija (outmeal stout, čokoladnih i kafenih nota) je tamno pivo sa zobenim pahuljicama, snažna, nježna vizionarka sa ‘špurijusom’ koji zna da će se nešto desiti, tu je za sporije ispijanje i dugo razglabanje o smislu života… Majstorica je sveznadar sa sto lica i okusa, do sada ih je bilo 30, od tradicionalnog lagera do eksperimentalnog kiselog piva s koromačem i mnogo toga još 😊
Plavuša i Neposlušna su vaš „trademark“, mogli bismo reći. Jeste li očekivali takav uspjeh?
Prve dane nismo. Počele smo s pivovarom jer nas je to zabavljalo, jer smo htjele fino pivo, jer volimo stvarati i jer smo si htjele stvoriti posao u kojem uživamo i možda malo ispravljamo krive drine s ranijih poslova.. Sve to je odavno prešlo tada zamišljene granice..
Koliko vas ima u Brlog timu?
Ovisno o periodu, od 8 do 10 nas je zaposlenih. Iako, naša zajednica je mnogo veća jer smo zadruga koja broji 120 članova – malih investitora. Tu leži naša prava snaga, ljudi su naš poguranac, štit, motiv i inspiracija.
Koja je posebnost vaših piva, po čemu se ističe od ostalih „craftica“?
Slogan nam je Crafted by stubbornness, čime poručujemo tvrdoglavo ustrajne principe kvalitete do kojih držimo. Gore sam opisala osobnosti piva koje već govore za sebe, prate pažljivo birane okuse i čine pivo zanimljivijim, a tu su i nazivi piva i dizajn koji ponovno odmiču od uobičajenog, više muškog narativa u pivu.
Mi smatramo da smo nadopuna tom muškom narativu i sa ženske strane stvaramo drugačije poruke i emocije vezane uz pivo. Često kroz liniju Majstorica plasiramo i drugačije okuse poput popularnog koromača (pivo Ninska gose).
Obzirom da smo zadruga, već smo kao takvi jedinstveni u cijeloj regiji, usudili smo se pilotirati neki svoj koncept, riskirali smo da drugi budu u pravu kad kažu ‘firma s tolikim brojem ljudi nema šanse’, ali eto još su nam temelji čvrsti i još rastemo i još nam stižu novi članovi / investitori svaki dan…
Pivo se traži na sve više i više lokacija, ljudi nam prilaze i govore da samo tako nastavimo, naši ljudi i naše tete s etikete furaju svoju priču i baš im je dobro.
Imate li možda u ponudi neka nova piva? Ili već „mixate“ možda nove okuse?
Uvijek se nešto sprema u Majstorica kuhinji. Biti će oko Božića predstavljanje jedne zanimljive kolaboracije…
Je li teško biti žena – poduzetnik?
Nemam pojma, nisam nikada bila muškarac poduzetnik 😊. Mogu jedino reći da primijećujem često da naše društvo malo ozbiljnije shvaća muškarce, s time se susrećem i kod žena i kod muškaraca. Čini mi se da se iza toga skriva neki problem sa samopouzdanjem kod žena i zaostale navike i stereotipi od nekad davno, davno prije.
Što Vas veseli i pokreće u poslu?
Ideje i ljudi. Ljudi mi daju osjećaj smisla, a ideje me zabavljaju.
Što biste poručili svima koje se dvoume pokrenuti vlastiti biznis?
Najbolje što sam u životu uradila je pokretanje biznisa. Čak I da je sve propalo (kao što smo imali prijetnje s covidom..), smatram da se isplatilo višestruko I ne bih tu odluku mijenjala za ništa.
Daljnji planovi?
Planiramo otvoriti neki novi objekt i financirati svoj vlastiti proizvodni pogon, za što ćemo uskoro i javno komunicirati koncept. Otvoreni smo za pristupanje novih članova zadrugara sa svojim ulaganjima kojima ćemo financirati rast. Biti će uzbudljiva godina..
Kako i gdje vam se mogu zainteresirani javiti, pronaći vaša piva?
Naša web stranica brlog.hr vas vodi do čanstva u našoj zadruzi, do web shopa i do popisa objekata koji drže naše pivo, kojih je vjerojatno preko 300 u Hravatkoj, ali ima ih i za koje mi ne znamo… Javite nam se tko nam se želi prodružiti i nazdravite uz piva s tvrdoglavim karakterima.. 😉 Pivili!
Autor: Marina Koprivnikar
Foto: privatni arhiv