Sam termin “haute couture” dolazi iz Francuske. Haute znači visoko ili elegantno. Couture znači šivano, ali u širem značenju to je dizajniranje, kreiranje, i prodaja odjeće visoke mode. Da bi neka kuća bila haute couture more pripadati sindikalnoj komori visoke mode u Parizu. Članovi moraju imate zaposleno 15 ili više ljudi i predstaviti svoju kolekciju dva puta godišnje. Svaka kolekcija mora imate barem 35 odjevnih komada za dan i za noć.
Sindikat broji oko 18 članova, uključujući velike modne koće među kojima su Chanel, Pierre Cardin, Christian Dior. Te kuće zarađuju više od jedan bilijun dolara godišnje, a radnici su često usko specijalizirani za izradu pojedinih elemenata na odjeći. Prije drugog svjetskog rata više od 35 tisuća ljudi radilo je za kuće visoke mode.
Haute Couture odjeća obično zahtijeva tri elementa: utrošeno od 100 do 400 sati rada za jednu haljinu čija cijena se kreće od 26, 000 – 100, 000 dolara. Odijela se kreću od 16, 000, a večernje toalete od 60, 000 dolara. Danas otprilike 2000 žena na svijetu kupuju haute couture odjeću. 60% čine Amerikanke, a samo njih 200 su redovni kupci. Dizajneri svoje kreacije često poduđuju poznatim osobama za crveni tepih radi boljeg publiciteta.
Nakon drugog svjetskog rata, oko 15 tisuća žena nosilo je odjeću visoke mode. Vojvotkinje su npr. znale naručiti cijelu kolekciju unaprijed. Danas unatoč malom tržištu te modne kuće primorane su na još neke izvore zarade pa lansiraju mirise, kozmetiku i naravno ono što najviše volimo “ready-to-wear” kolekcije odjeće.
Visoka moda je zaista nešto posebno i uvijek s posebnim divljenjem pregledavamo kolekcije. Kako ove nove tako i one iz prošlosti. Povlačimo paralele, zamjećujemo detalje i uživamo u haljinama koje su “to die for”.
Autor: Extravagant