„Već smo ustvrdili zašto nam je „Blurred Lines“ degutantan. No, nismo mogli ni
zamisliti koliko će tek izvođenje te pjesme na VMA- sima u kombinaciji Robin
Thicke – Miley Cyrus biti degutantno. Dok je Robin Thicke stajao nasred stagea odjeven u odijelo, nonšalantno
držeći ruku u džepu, Miley je obučena u PVC bikini boje kože, nemilosrdno twerkala. Osim što spomenuti ples ne zna
pravilno izvesti, Miley ga je iskoristila na potpuno krivi način. „Blurred
Lines“ je sam po sebi, kako stihovima, a tako i spotom za pjesmu, itekako
šovinistički, a Miley je svojim nastupom samo potencirala šovinizam, pritom
bivajući žena koja sudjeluje u činu šovinizma, a da toga nije ni svjesna, što
je u najmanju ruku neinteligentno. No, još veći problem je rasizam kojim se Miley
poigrala. Miley koristi twerkanje kao
pomagalo kojim zaslužuje svoj street
credibility, onakav kakav imaju reperi iz kvarta, no ne shvaća da
poigravanjem sa spikom – bad girl from da
hood, kao privilegirana bijelkinja, zapravo podcjenjuje cijelu crnu rasu.
To je kao kad se osoba A druži s osobom B koja je gej, samo zato što je osoba B gej,
odnosno samo zato što je popularno družiti se s nekim tko je gej.
No, nije samo Mileyino twerkanje
problem, nego i način na koji koristi crno žensko tijelo. Korištenjem crnkinja,
kako u spotu za pjesmu „We can’t stop“ tako i za potrebe live nastupa na dodjeli spomenutih MTV-evih nagrada, Miley
se ozbiljno poigrala rasizmom. Miley crnkinje koristi kao: a) seksualne objekte
b) oruđe kojim želi istaknuti svoje bivanje kul i opasnom i c) rekvizite, budući da su dotične bile obučene u
plišane medvjediće, što je by the way
izgledalo prilično nakaradno. Spankanjem crnkinja
s ogromnim stražnjicama obučenih u medvjediće, Miley je dokazala kakav stav ima
prema crnkinja, ako ga je uopće svjesna, a to je da ideja crne žene ne može
egzistirati bez seksualnog i obrnuto te da su tijela crnih žena tu da se u njima uživa,
te da budu stavljena na pladanj u svrhu
tuđe zabave. Na taj način Miley sudjeluju u
održavanju stereotipa o crnim ženama kao
ženama koje su glasne, pohotne i pretjerano seksualizirane. Budući da su crne žene
prošle težak put od mnogih silovanja u doba ropstva od strane svojih gospodara
to današnjih dana kad je bijeli feminizam još uvijek glasniji od onog crnog,
morali bi biti puno pažljiviji u tome kako predstavljamo crne žene. Konačno,
Miley crnu kulturu koristi kao modni dodatak. Osim svojim ponašanjem, to
dokazuje i svojim izjavama poput: „Želim raditi
glazbu koja zvuči crno“, „Volim glazbu iz geta..ali nisam bijela Nicki Minaj“ ,
„Osjećam da sam iznutra Lil’ Kim“ i “Nisam bijela ratchet girl*“. Pritom Miley
ne shvaća da se crna glazba može slaviti i bez slavljenja stereotipa.
Miley je svojim nastupom na dodjeli MTV-evih
nagrada uspjela zasjeniti sve, šovinista i egomanijaka Kanye Westa, Drake koji je radio svoj Drake thing, reunion NSYNC- a, Katy
Perry koja se pretvarala da je Million Dollar Baby pa čak i Lady Gagu,
tradicionalnu kraljicu čudnih. Dodjela MTV-evih nagrada svakako se može pohvaliti dugom povijesti
žena koje rade lude seksualne stvari na stageu,
možda i više nego bilo koja druga dodjela nagrada, možda zato što je to zapravo
više spektakl nego dodjela nagrada. Sjetimo se samo Madonne i Britney. Na ovoj
dodjeli nagrada svatko osjeća potrebu da pomakne granice,a seks je uvijek bio
najbolji način da se to napravi. No, ovo što je učinila Miley nije pomicanje
granica, samo je, opet ponavljam, degutantno.
Svojim provokativnim nastupom na dodjeli
MTV-evih nagrada Miley je možda privukla
pozornost šire publike, no neka vrata si
je zatvorila – glavna urednica
američkog izdanja Voguea, Anna
Wintour navodno je odlučila da Miley Cyrus neće biti
na naslovnici prosinačkog broja, kao što je bilo zamišljeno. Mika Brezinski poprilično je dobro opisala cijelu stvar. Brzezinski je američka televizijska voditeljica i novinarka, inače
voditeljica emisije Morning Joe koju
na MSNBC-u s vodi s
bivšim republikanskim predstavnikom Joeom Scarboroughom.
Nedavno se u emisiji osvrnula na izvedbu Mileyine pjesme „We can’t stop“ na MTV-evim nagradama. „ Mislim da je to bilo
jako, jako uznemiravajuće. Ova mlada dama od dvadeset godina, očito ima velikih
problema, veoma je poremećena, jasno je
da ima problema sa samopouzdanjem, vjerojatno ima poremećaj u prehrani i mislim
da ju nitko ne bi trebao staviti na stage. To je bilo degutantno i posramljujuće.
To nije bilo privlačno. To nije bilo fora. To nije bilo smiješno. To je bilo
jako, jako loše za bilo koga tko je mlad i upečatljiv. Ona je stvarno čudna.
Jako mi ju je žao. Ona je kaos. Netko se treba pobrinuti za nju. Netko je treba
maknuti sa stagea i spriječiti je da radi budalu od sebe!“, rekla je
Brzezinski. Za mladu pjevačicu zabrinula se i Sinead O’Connor
koja je Miley napisala pismo, a potom ga i objavila na Facebooku.
„Iznimno sam zabrinuta jer su te ljudi
oko tebe uvjerili ili podržali u tvom uvjerenju da je cool u spotu biti gola
ili lizati čekiće, a zapravo se radi o tome da ćeš svoj talent zasjeniti
dopuštanjem da te podvode….Tvoji
su albumi dovoljno dobri da se više ne moraš pokušavati riješiti imagea Hanne
Montane. Ona je odavno nestala. Ali ne zato što si gola nego zato što radiš
odlične albume…