Nakon dugoočekivanog otvaranja
27. sezone Bipa FASHION.HR-a, uslijedila je i druga modna večer najvećeg
tjedna mode. Na pisti zagrebačkog Studentskog centra tako su zavladale tri
modne prezentacije – Morane Krklec, dizajnera Marka Plukavca koji
stoji iza branda Unaesthetik te Branke Donassy. Lokacija koja je
od samih začetaka nositelj urbane, alternativne i eksperimentalne zagrebačke
scene pokazala se idealnom za performanse dizajnera, koji svoju publiku uvijek
uvedu u jedan kreativni svijet stvaralaštva. Nikolina Pišek, Nina Mia Čikeš,
Andrea Solomun, Mare Milin, Tihana Harapin Zalepugin, Borut Mihalić, Ana Vučak
Veljača, Ronald Braus, Đeni Pecotić i brojni drugi bili su dio jedne
posebne atmosfere koja je zaživjela prvim izlazom modela na pistu.
Čast da
otvori drugi dan održavanja Bipa FASHION.HR-a pripala je talentiranoj Morani
Krklec. Aktualna kolekcija njenog branda MO design, bazira se na
crnim odjevnim predmetima, koji ne prate u potpunosti liniju tijela, nego
razrađenom konstrukcijom tvore zasebne forme, unoseći dinamičnost. I dok jednom dijelu kolekcije posebnu pažnju
odvlače detalji na leđima koji su istaknuti ili konstrukcijski ili probijanjem
tkanine piercing nakitom, u drugom su dijelu zaživjeli nešto skulpturalniji
modeli. Koristeći vunu koju tehnikom filcanja izrađuju
članice udruge Goranske vunarice iz Ravne gore od odbačene ovčje vune
dizajnerica isprepliće umjetničko
stvaralaštvo, tradicijske vrijednosti i ekološki korisno djelovanje.
Modni
brand Unaesthetik, kojeg potpisuje
dizajner Marko Plukavec, ostao je dosljedan ručnoj dekonstrukciji pletiva
kao osnovnoj niti vodilji i glavnoj inspiraciji prilikom kreiranja svakog novog
unikatnog komada. Veliku ulogu u konačnom izgledu kolekcije odigrala je i
glazba. Ovog puta, Byörk koju je dizajner čuo tijekom jednog izlaska u Berlinu
pokrenula je kreativnost i tako se rodio koncept za reviju, koja je oduševila
ljubitelje Unaesthetik branda pogotovo zbog komada koji su zaživjeli u
različitim nijansama tople smeđe i maslinasto zelene. Oversized kardigani koji
se nose kao haljine, voluminozne veste i maxi šalovi opet s pokazali pravi slow
fashion koncept, a dizajner je publiku iznenadio ruksacima „Yvonne bag“ u
dvije veličine.
„Blow up“, kolekcija
dizajnerice Branke Donassy zatvorila je drugu večer
tjedna mode. Inspirirana kultnim istoimenom filmom Michelangela Antonionia iz
60-ih, dizajnerica se opet bavi metodom povećanja fotografija i dizajnerskih
intervencija u motivu te digitalnim tiskom na tkanini. Za novu kolekciju koristila
je vlastite fotografije raznih motiva iz prirode snimljene na Lošinju još 2009.
godine. Velikim povećanjem u trenutku, dokumentirani realistični detalj doživljava
transformaciju u apstraktnu sliku, a dodatnom intervencijom promjene kolorita u
paletu intenzivno plave, magente, zelene, ljubičaste te crno-bijele, slike
izazivaju različite emocije. Kao i uvijek, Donassy pomno građenim
konstrukcijama svakim modelom priča jednu posebnu priču. Kombinacije čistih
silueta, posebnih rukava, neobičnih ovratnika i potpuno različitih suknji
stvorile su dinamičnu strukturu cijele kolekcije i na najbolji mogući način
prva dva dana Bipa FASHION.HR-a dovele do kraja.
Od idućeg tjedna, modne se revije već tradicionalno održavaju na Zagrebačkom
Velesajmu, ovog puta u Paviljonu 8. Tako su pred najvećim modnim znalcima i
ljubiteljima još četiri dana uživanja (od 24. do 27. listopada) u prezentacijama Roberta
Severa pod pokroviteljstvom branda Noelle, Twinsa pod pokroviteljstvom CCC-a,
Staše Design, Jelene Holec, modnog dvojca KLISAB, Ivice Skoke pod pokroviteljstvom
Perwolla, Marine Design, BiteMyStylea by Zoran Aragović, Ana
Marie Ricov, Mateyeneire te Ivice Klarića koji pod pokroviteljstvom
branda Philips slavi 20 godina karijere.