Jednom davno bila je jedna mala
lijepa cipela…
Šarmantna, chic, klasična, udobna balerinka koja već godinama zavodi žene
diljem svijeta. Ako pogledate u svoje omiljene dućane vidjet ćete ih po svuda.
Velik izbor boja, materijala i cijene, ali oblik je sličan i balerinka je
postala must have u ormaru svake žene. Od prosječne djevojke, one koja slijepo slijedi
modu do Prve dame.
Ali nisu sve balerinke
napravljene jednako. Jedan je brend koji već više od 65 godina osvaja tržišta,
a to je Repetto. Priča o balerinkama
seže natrag u 40-te godine prošlog stoljeća. Tada Rose Repetto usavršava revolucionarni par baletnih papučica za
svojeg sina Rolanda Petita poznatog
plesača i koreografa. Balerinke su postale takav hit da su ih počeli nositi i
njegovi prijatelji.
Pitate se koja je bila tajna Rose
Repetto? Vrhunska izrada i oko za detalje. Repetto plesne cipele bile su
izrađene potpuno ručno da pristaju plesaču kao salivene i dokazano su bile
kvalitetnije od konkurentnih proizvoda na tržištu. Ubrzo su njezine cipelice
postale prava pošast u baletu Pariške opere. Skupine plesača slijevale su se u
malu radionu naručiti svoj savršeni par.
Iako su Repetto cipele bile
poznate kod profesionalnih plesača, ostatak svijeta možda nikada ne bi ni čuo za
njih da nije bilo Brigitte Bardot,
poznate francuske glumice i aktivistice za prava životinja. Godine 1956. ta
mlada francuska zvijezda snimala je film “Et
Dieu Créa La Femme. Predivna i senzualna Brigitte, trenirana balerina
pitala je Rose da joj izradi elegantne cipele za u grad po uzoru na plesne
papučice. I tada se rodila balerinka. Svijet je primio poruku da je Brigitte
Bardot postala jedna od najutjecajnijih modnih trendseterica 60-ih i 70-ih
godina. Slobodnog duha u balerinkama, uskim hlačama i voluminoznom kosom
personalizirala je svoj look.
Na trenutak ćemo se zaustaviti i
posvetiti malo pozornosti i Audrey Hepburn
koja je otkrila balerine tijekom snimanja “Roman
Holiday” koje je posebno za nju izradio Salvatore Ferragamo. Da li se ona inspirirala Brigitte ili Brigitte
njome nećemo nikad saznati. Potpuno različite žene i različiti stilovi. Ali
sigurno je da su obje imale “ono nešto”.
Dok je Repetto slava rasla i kroz
60-te i 70-te francuski brend našao se 1980. godine u problemu. Ukus potrošača
se promijenio i kupci su počeli tražiti i druge modele cipela. Čak su se i
profesionalni plesači odmaknuli od svog do tada omiljenog brenda. Na sreću
pojavio se biznismen Jean Marc Gaucher
i uspješno je preuzeo tvrtku. Pametan marketing uključio je poznate dizajnere
poput Karl Lagerfelda, Comme des Garcons
i mnoge druge s kojima je ostvario suradnju. U 2012. godini brend je postao
dominantan diljem cijelog svijeta i lider u proizvodnji profesionalnih plesnih
cipelica.
Danas, kupci Repetto balerinka se
ne ustručavaju potrošili oko 200$ za jedan par balerinki. Dok “BB” model od pitona stoji i
400$. A ako vam se ne sviđaju balerinke ne brinite se. Ima i ostalih modela
cipela i modnih dodataka. 85% cipela se
i dan danas proizvodi u Francuskoj. Vlasniku je cilj pružiti kvalificirana
radna mjesta za mlade nezaposlene i osigurati tvrtki još bolju budućnost.
Nosite li balerinke? Posjedujete
možda i jedan Repetto par? Ako otputujete u Francusku uđite barem u njihov
dućan koji je tako ljupko uređen da će vam zastati dah…
Autor: V.Š.