U vrijeme prvog lockdowna prošle godine kad je svijet stao, prestala su druženja, eventi, Valentina Štokovac odlučila je riskirati i pokrenuti vlastiti biznis.
Iako se već preko 10 godina bavi make upom te je imala priliku šminkati Britanski top Model, velikog Andreu Boccellija, filmove koji su prikazani u Cannesu, Valentina se upustila u novu avanturu: izradu unikatnog nakita pod imenom “Meraki”. Uz novorođenče i strah od potencijalne zaraze, nakit joj je postao “way out”, da joj odvuče pažnju s loših misli i da počne uživati u trenutku.
Više o svojoj zanimljivoj i inspirativnoj priči, ženskom poduzetništvu, roditeljstvu i nakitu ispričala je Valentina Štokovac za naš portal!
Za početak, predstavite se našim čitateljima!
Prije svega voljela bih se, pa iako i ovako virtualno, zahvaliti cijelom Extravagant timu koji je prepoznao brend Meraki kao, nadam se, zanimljivu i inspirativnu priču o (ženskom) poduzetništvu.
Moje je ime Valentina Štokovac. Imam 30 godina. Završila sam studij kulturologije na Filozofskom fakultetu u Rijeci a paralelno s njime i španjolsku akademiju makeupa Cazcarra. Živim sa suprugom i sinom u Istri, točnije u Peroju, malom mjestu pokraj Pule nasuprot divnih Brijuna. Osim makeupa u opisu mog posla nalazi se i pisanje beauty kolumni za razne magazine, organizacija evenata a od nedavno, napokon, i dizajniranje nakita za vlastiti brend Meraki.
Bavite se šminkanjem već preko 10 godina. Jeste li oduvijek sanjali da ćete se baviti upravo make-upom?
Pa zapravo – da. Sjećam se da je kada sam još bila zaista mala na naše tržište izlazio talijanski časopis Cioè koji je u svakom broju kao poklon imao neku makeup sitnicu. Praznila sam kasicu na tjednoj bazi samo da bih mogla dobiti novo sjenilo ili sjajilo. Na faksu sam se za svaki uspješno položeni ispit ponovno nagrađivala – pogađate: makeupom. 🙂
Često me pitaju zašto sam uopće studirala ili išla u gimnaziju?! Iskreno, dugo sam smatrala da mi makeup u Hrvatskoj nikada neće moći osiguravati stalne prihode i egzistenciju. Puno rada, truda i odricanja bilo je potrebno da se najdraži hobi pretvori u ozbiljan posao. Zamislite samo moju sreću kada kupujem (još jednu ) novu paletu sjenila u nizu pa samu sebe utješim riječima “pa treba mi za posao ” :). Sreća i entuzijazam su uvijek isti kao i prvoga dana.
Djelujete pod imenom „Le beauty mansion – hram ljepote”. Na koje suradnje ste posebno ponosni?
Da, Le Beauty Mansion odnosno hram ljepote ime je pod kojim djelujem i radim zadnjih 6 godina. U trenutku kada sam primijetila da me ljudi pamte i povezuju s punim imenom i prezimenom shvatila sam da moram pronaći ime koje ću nadograđivati i brendirati te naravno ime koje neće buniti ljude kada udajom promijenim prezime. Željela sam zvučno ime koje će u fokus stavljati konkretna djela i odrađene poslove a ne njihovog autora odnosno kompletno razdvojiti mene kao personu od radnih zadataka.
Zanimljivo je kako sam u ovih 12 godina rada često maštala o nekim “velikim projektima” a onda su se ti isti projekti krenuli nizati toliko brzo da vrlo često nisam ni bila svjesna što sam zapravo “odradila”. Jako je teško odrediti neke koji su mi važniji od drugih jer je svaki potez kista mali pomak u naprijed da budem još bolja u onome što radim.
Imala sam priliku šminkati Britanski top Model, velikog Andreu Boccellija, filmove koji su prikazani u Cannesu , editorijale koji su izašli u New Yorku, ruske balerine, šminkala sam operu u Londonu kao i mušku nogometnu reprezentaciju za potrebe snimanja nekih reklama. Zapravo, nema čega nije bilo. Godinama sam bila dio službenog Cro a Porter tima .Radila sam na glazbenim spotovima zaista priznatih umjetnika ali istovremeno i uljepšala na stotine mladenki, maturantica i “nepoznatih” žena – svaka nervoza, iščekivanje i trema napravili su svoje i pomogli mi da budem preciznija i kompetitivnija i svima sam beskrajno zahvalna na ukazanom povjerenju.
Nakon silnih angažmana, masterclassova, edukacija, došla je pandemija. Iako je sve stalo u svijetu, vi ste odlučili napraviti životni preokret; izrađivati svoj nakit pod nazivom „Meraki“.
Da, bila sam malo više od 5 mjeseci trudna kada je krenuo prvi lockdown. Svijet je prestao disati. Sve je stalo. Osvijestili smo sebe. Dogodio se život. Stala su druženja, revije, masterclassi, stale su nove uspomene.
I u godini koju su svi samo htjeli “preživjeti” ja sam odlučila živjeti, riskirati, uložiti. Ostvariti snove. Podvući crtu za tih “prvih” trideset i napraviti nešto više. Neku novu kvačicu za idućih trideset godina. Zaista se nadam i da sam uspjela.
Moram priznati da sam se zbog trudnoće i poroda jako teško psihički nosila sa strahom od potencijalne zaraze a tu je naravno i briga za novorođenče. Meraki je moja katarza, nešto što mi je odvuklo pažnju s loših misli i dopustilo mi da prodišem i uživam u trenutku.
Je li dugo tinjala želja u vama da imate svoj komad nakita?
Da, zaista dugo. Zapravo, prvo to nije bila želja za vlastitim nakitom već fascinacija Nazarom, grčko/ turskim okom kojeg sam najčešće pronalazila u obliku nekakve bižuterije koja naravno nije nikada uspijevala potrajati dovoljno dugo a da se pritom zaista ne uništi.
Mjesec dana nakon poroda, odnosno dva mjeseca prije svog tridesetog rođendana odlučila sam otići u zlatarnu sa željom da mi izrade Nazar – i da to bude poklon meni od same sebe za trideseti rođendan. Odbili su me s objašnjenjem da to nema smisla i da ne mogu izraditi samo jedan takav primjerak (točno prema mom nacrtu). Tada sam odlučila da ako oni ne mogu izraditi primjerak za mene ja ću pronaći način da ga izradim za cijeli svijet. I uspjela sam.
Opsesija Nazarom traje nekih 6 godina. a od početka do kraja realizacije konkretnih lucky charm narukvica trebalo mi je 11 mjeseci.
Od kojeg materijala je napravljen i što se sve nalazi u ponudi nakita?
Lucky charm narukvice napravljene su od nehrđajućeg čelika te čelika u kombinaciji s 18 karatnom pozlatom. Špaga je od sintetičkih vlakana debljine 1.5 milimetar. Trenutno na tržištu ima 6 boja narukvica (crvena, bordo, senf žuta, crna, tamno zelena, kraljevsko plava) u srebrnoj kombinaciji (čelik) te zlatnoj (čelik s pozlatom). To je samo jedan u nizu proizvoda koje nudi brend Meraki postepeno će se tržište popunjavati i ostalim bezvremenskim komadima nakita i malim amajlijama.
Tko sve može nositi vaš nakit? Je li namijenjen svakoj ženi, neovisno o stilu?
Lucky charm narukvice zamišljene su kao malene amajlije koje ne poznaju godine, dob i spol. Zapravo je to nakit koji u sebi nosi snažnu poruku – Nazar nas prema vjerovanju čuva od “zlih pogleda” dok Meraki na grčkom znači staviti dio svoje duše i osobnosti u ono što radimo svim svojim srcem. Slogan brenda kaže ” Find your essence. Escape the ordinary.” i upravo bih to voljela da svatko tko izabere Meraki prepozna u sebi – snagu, osobnost, karakter. Da se odvaži, vjeruje u sebe i pomakne svoje granice od uobičajenog.
Koliko vam je potrebno vremena za izradu jednog primjerka, s obzirom na to da ste mlada mama?
Malo i veliko oko kao i 3 metalne kuglice na narukvici proizvode se laserski isključivo za brend Meraki unutar jedne tvornice nakita (dakle, nema gotovih dijelova).
Apsolutno sam sve drugo što se tiče brenda odradila sama – osmislila sam narukvice, skicirala ih, dizajnirala logo i ambalažu, samostalno sam odradila webshop kao i proučila sve potrebne zakone i odradila deklaracije, stalke za dućane i sl. Angažirala sam grafičke dizajnere koji su moje detaljne skice loga i ambalaže sproveli u opipljiv proizvod.
Bilo je tu puno neprospavanih noći i prolivenih suza ali isplatilo se – na ruci nosim svoj nakit i izuzetno sam ponosna kad isti taj nakit vidim na rukama totalno nepoznatih ljudi koji su prepoznali novi brend na tržištu i kupili svoju lucky charm narukvicu.
Često je jako izazovno obzirom da sama pakiram narukvice, pripremam ih za slanje, komuniciram s klijentima i vodim društvene mreže. Uz malo dijete ponekad zaista nije jednostavno ali ono čemu uvijek težim jesu trenuci kada nastojim svom djetetu biti 100% mama a poslovne obaveze odrađujem kada se zaigra ili spava. To za mene znači biti uspješna mama poduzetnica – nikada ne uskraćivati djetetu sebe.
Kad smo spomenuli roditeljstvo, koliko vam je teško uskladiti majčinske obveze s poslovnim (make up, izrada nakita)?
Mislim da je teško možda pregruba riječ za opisati stanje u kojem se trenutno nalazim ali da je izazovno to zaista je. U samom početku, kada je moj sin Ian bio jako malena beba, puno je vremena spavao i tada sam osmišljavala Meraki. Kako je vrijeme prolazilo i on je odrastalo i zapravo su se intervali spavanja itekako smanjivali a moje poslovne obaveze intenzivno povećavale. Smatram da su dobra organizacija i balans dobar put ka uspjehu.
Što biste savjetovali svima koji se još premišljaju ući u poduzetničke vode?
Budite odvažni. Usudite se. Nijedna ideja nije glupa.
Kada sam shvatila da Le Beauty Mansion postaje moj posao na puno radno vrijeme odlučila sam otvorili obrt i biti “legalna”. Svi su me obeshrabrivali i govorili da je to samo hobby. Čak je i teta u poreznoj upravi komentirala “tko uopće otvara obrt za šminkanje.” I evo me; 6 godina kasnije Le Beauty Mansion je i dalje, tu a ja sam osnovala još jednu novu tvrtku kako bi Meraki zaista bio brend u punom smislu riječi. Ne bojim se poslovnih izazova.
Gdje Vam se zainteresirani mogu javiti za nakit?
Službeni webshop brenda je www.merakiessence.com ali prisutni smo i na društvenim mrežama – Facebook: Meraki.findyouressence, Instagram meraki.findyouressence. Naravno tu je moj drugi profil Le Beauty Mansion 🙂
Gdje god me kontaktirali uvijek sam ja ta koja odgovara pa je u potpunosti svejedno koju platformu ili profil izaberete .
Izdvojila bih ovu priliku da svim čitateljima Extravaganta poklonim kod za 20% popusta i poželim vam ugodnu kupnju (kod se koristi prilikom checkouta i vrijedi do 10.08.2021. – “extravagant20”.
Autor: Extravagant
Foto: privatni arhiv, promo