“Jedna od anegdota koja me se dojmila je kad mi je profesor sa sveučilišta u Americi par dana zaredom dolazio u optiku što mi je jako bilo čudno. Nakon trećeg dana sam ga upitao mogu li mu kako pomoći, što točno traži. On mi je odgovorio da je profesor te dolazi jer mu se dojmio moj način pristupa klijentima, taj šarm, volja i lakoća s kojom prezentiram klijentima svoje brendove i naočale, moja ljubav prema ovom poslu.
Više puta je dolazio kako bi mogao prikupiti više informacija te napraviti prezentaciju za svoj kolegij o meni i mojem radu tj. načinu prodaje. Bio sam jako iznenađen i sretan te mi je bila velika čast.”
Viktor Shahini je svima poznat kao najstariji optičar u Hrvatskoj. Riječ je o prvoj hrvatskoj privatnoj optici, koja djeluje od davne 1966. godine. Puno toga se promijenilo od vremena kad je započeo svoju uspješnu poslovnu priču u našem gradu, ali ono što je ostalo prije i danas je da je poznat po dječjim okvirima.
Više o sebi, svojim poslovnim počecima u Rijeci, optici nekad i danas, trendovima naočala i još štošta zanimljivo, otkrio je Viktor Shahini za naš portal!
Predstavite se ukratko našim čitateljima! Kako biste opisali svoju osobnost?
Moje ime je Viktor Shahini, svima poznat kao najstariji optičar u Hrvatskoj. Strastveni zaljubljenik u modu i svoj posao već 57 godina. Uvijek sam spreman rado saslušati klijente i pomoći im u izborima te ih savjetovati. Ponosan sam na svoju obiteljsku tradiciju i na ono što sam u svojem poslu učinio i donio za Rijeku i cijelu Hrvatsku.
Optika Viktor Shahini je prva hrvatska privatna optika koja djeluje od davne 1966. godine.
Tako je. Sam sam započeo svoju priču još davne 1966. godine. Nakon par godina poslije pridružila mi se i moja supruga, a potom i ostali djelatnici te sad mlađe generacije koje pomalo preuzimaju vodstvo jer kako kažu: „Na mladima svijet ostaje“.
Po čemu najviše pamtite svoje prve početke kao optičar?
Kad sam započeo sa svojim radom imao sam svega 30ak naočala i nije bilo izbora kao što imamo danas. Osim toga na naočale se čekalo i po mjesec dana da budu gotove jer se nije naručivalo kao danas preko maila ili direktno preko stranice u tvornici, nego su se slala pisma u tvornicu i nakon 3 tjedna čekanja na stakla ručno sam ih sa dijamantom brusio tj. trgao i ugrađivao u okvir. Ono što je ostalo prije i danas je da sam poznat po dječjim okvirima. Prije ih je bilo znatno manje, ali uvijek sam držao okvire u boji i interesantnih formi kako bi ih djeca nosila bez srama.
Koliko vam je bilo teško i izazovno pokrenuti posao upravo u Rijeci?
U doba kad sam ja započeo sa svojim obrtom bilo je jako teško i izazovno jer je prevladavao komunizam te je rijetko tko smio imati privatan obrt (radnju kako smo mi zvali). Par puta su se „više sile“ pobunile i pokušavale me zatvoriti iako razloga za to nisu imali, no trud, upornost i ljubav prema ovom poslu su me držale i gurale prema naprijed i prema tome da ne odustanem u svojim vizijama i onome što mogu doprinjeti ovom gradu i ljudima.
Možete li nam izdvojiti neke zanimljive situacije ili anegdote, ako su vam se dogodile u svom bogatom radu?
Ima ih jako puno.
Jedna od koja me se dojmila je kad mi je profesor sa sveučilišta u Americi par dana zaredom dolazio u optiku što mi je jako bilo čudno pa sam ga nakon trećeg dana upitao mogu li mu kako pomoći, što točno traži. On mi je odgovorio da je profesor te dolazi jer mu se dojmio moj način pristupa klijentima, taj šarm i volja i lakoća s kojom prezentiram klijentima svoje brendove i naočale, moja ljubav prema ovom poslu. Više puta je dolazio kako bi mogao prikupiti više informacija te napraviti prezentaciju za svoj kolegij o meni i mojem radu tj. načinu prodaje. Bio sam jako iznenađen i sretan kad sam to od njega čuo, bila mi je i čast.
Koliko se optika promijenila do danas? Koje su bitne razlike?
Osim u dizajnu, optika se znatno promijenila jer se obiteljska tradicjja proširila i na najmlađe te svi zajedno pratimo trendove i nove tehnologije u optici i optometriji.
Prije desetak godina otvorili smo još jednu poslovnicu blizu sadašnje, tako da nas možete pronaći samo na adresama Agatićeva 2a i Aldo Colonello 1. Poslovnice su blizu te su odvojene na sunčani dio i dioptrijski gdje se vrši i mjerenje dioptrije za naočale.
Naša je vizija pružiti klijentima vrhunsku uslugu.
Moji su djelatnici educirani optičari i optometristi, a stalne edukacije koje pohađaju podižu našu kvalitetu i uslugu na razinu vrhunske ponude.
Uz suvremene optometrijske uređaje i savjetovanje prilikom odabira optimalnih optičkih pomagala te individualnim pristupom naši će klijenti biti detaljno informirani prilikom odabira željenog pomagala.
Koje modele naočala Riječani odnosno Riječanke najviše traže?
Kako se moda mijenja tako se i zahtjevi mijenjaju. Najčešće dolaze s jednom idejom, a ako me poslušaju izlaze sa drugom još i boljom idejom. 😀
Traže se svakakvi modeli ovisno o karakteru osobe, njenom radnom okruženju, poslu, godištu…
Što vas najviše veseli i pokreće u poslu?
Prvenstveno ljubav prema ovom zanimanju. Volim sve što radim i kako radim te se zbog toga nikad nisam osjećao da radim jer ovo je moj život, a možda i zbog toga još nisam u mirovini. Haha
Veseli me kad vidim da se obiteljska tradicija proširila i da mladi polako preuzimaju. Dosta sam i u njih ulagao, od škola edukacija itd. pa sa ponosom mogu nastaviti sve što sam započeo i moju viziju. Ovaj put su djevojke glavne i sviđa mi se što me i dalje pitaju za savjete i mišljenja te vole kad sam i ja tamo kao i moji klijenti.
Sretan sam i zahvalan što se moj trud i moj rad cijene i dan danas pa sam ponosan vlasnik brojnih nagrada koje jako cijenim i volim. Posebno sam zahvalan na Plaketi Zlatne ruke koju sam dobio za dugogodišnji rad i obrtničku tradiciju i što uskoro moj obrt dobiva titulu „ Zlatni obrt“ što znači da je moja optika postala brend grada Rijeke.
Kakve naočale su u trendu za ovo proljeće?
Ovo proljeće i ljeto se nose boje. Što jače to bolje što se i meni osobno više sviđa, dosta je monotonije treba nam vedrine. Na snazi su i dalje metali, ali ne oni dosadni i klasični kao nekada već metali u boji. Fora rješenja su clip-oni gdje se dobivaju bijele dioptrijske naočale i sunčane naočale sa dioptrijom ujedno.
Za kraj, što biste sugerirali onima koji se dvoume pokrenuti vlastiti biznis?
Da bez razmišljanja pokrenu svoj posao. Bit će teško, bit će uspona i padova kao što je bilo i u mojem slučaju i vjerujem kod svih, ali da nikad ne odustaju već hrabro korače prema naprijed, prema svojoj viziji jer ako imaju ljubav prema onome što rade i ako sve to rade sa ljubavlju i kvalitetom nitko im ništa ne može. Želim im sreću.
Autor: Extravagant
Foto: privatni arhiv