U posljednje vrijeme sve veća pozornost se pridaje boljem očuvanju zdravlja, koristeći sastojke organskog i/ili veganskog porijekla. Mnogi prvo pomisle na vrstu hrane, no ovoga puta mi smo pozornost odlučili posvetiti zdravlju našeg najvećeg organa – kože.
Stoga smo ostali oduševljeni upravo kozmetikom koja nudi ono što je najbolje za našu kožu i što nam najviše treba i odgovara, bez upotrebe različitih štetnih sastojaka. Riječ je o kozmetici imena “Vernatura”.
Razgovarali smo s njezinom osnivačicom Vernom Nefat, koja nam je u intervjuu više rekla o sebi i kozmetici koju čini.
1. Tko stoji iza kozmetike “Vernatura”?
Moje ime je Verna Nefat, po struci sam medicinska sestra i trenutno živim na relaciji Pula – Beninići (malo selo iznad Motovunske šume). Moju osobnost vjerojatno bi bolje predstavili drugi, ali kako mi oni govore, iskrena sam, otvorena i očito ne volim biti u centru pažnje. Neki kažu i da sam hrabra i ljubazna, ali ja bih za sebe rekla da sam samo pozitivna osoba. I trudim se to biti. Moj suprug bi vjerojatno rekao da sam tvrdoglava i nespretna, ali to ne uzimam zaozbiljno jer je brak jedna specifična forma u kojoj nitko nije objektivan. Volim sebe, njega, prirodu i odnose pune poštovanja. Točno tim redoslijedom. I to je uglavnom to.
2. Vernatura je ime Vašeg brenda organske kozmetike. Recite mi kako i kad ste došli na tu ideju uopće? Kakvi su Vam bili počeci, poslovni put, koji proizvodi se točno nalaze u ponudi…?
Samo ime Vernatura nije moja ideja nego rezultat jednog lijepog druženja uz večeru kod naših dragih prijatelja Teute i Srđana gdje smo se igrali smišljanja imena za moj, odnosno naš kozmetički brend. Oni su nam u toj igri bili i publika i pomagači. Nakon stotina zabavnih imena, u jednom je trenutku Srđan, naizgled nezainteresiran, rekao: „Vernatura- Verna i Natura. Nemamo što dalje raspravljati.“ Svi smo istog trenutka znali da nema nastavka igre oko imena. Od tada je Vernatura. I točka. Jasno kao dan.
Ideja o tome kako nešto takvo doma i raditi je nastala nekoliko godina ranije kada sam shvatila da moj tadašnji zaručnik, a sadašnji suprug, koristi samo ekološke kozmetičke pripravke iz kućne radinosti i koje naručuje od nekoliko ljudi diljem Hrvatske. Kada bi nam poštar donosio pakete sapuna, maslaca za tijelo i deo krema cijela bi nam kuća zamirisala, a kada sam mu krala te iste proizvode vidjela sam da mi se koža puno drugačije ponaša nego kada koristim klasičnu kozmetiku po navici. Počela sam preispitivati ono što ja koristim i čitajući o štetnim sastojcima konvencionalne kozmetike počela učiti kako kod kuće napraviti osnovne proizvode za njegu kože. Isprva za njega, a odmah zatim i za sebe i naše prijatelje. Svidjelo mi se doma „kuhati“ s prekrasnim i mirišljavim sastojcima, a pogotovo me ohrabrivalo što su povratne informacije na moje proizvode pozitivne. Tada smo još živjeli na relaciji Pula- Trst i radila sam u bolnici, ali otkrivši cijeli taj novi svijet prirodnih sastojaka odvažila sam se dati otkaz i započeti ozbiljnije učiti o kozmetici. Upisala sam nekoliko online tečajeva, preselili smo se u Pulu, započeli posao u turizmu i napokon sam dobila više vremena eksperimentirati s malim kućnim laboratorijem. Od pasti za zube bez fluora, dezodoransa bez teških metala i krema koje sam radila samo za nas doma i po svom guštu, nakon 3 godine napokon sam počela raditi i ono što sam zapravo najviše i htjela ponuditi drugima. Zdravu dekorativnu kozmetiku. 100% vegansku i organsku.
Moj poslovni put zapravo tek počinje jer smo još u fazi registracije nekakve pravne osobnosti koja bi nam najviše odgovarala za ovakve proizvode, ali i testiranje sigurnosti proizvoda kao takvih. No, kao i u svemu do sada sigurna sam da će I to biti napokon zgotovljeno do kraja godine. Dio smo malog OPG-a koji tek djelomično nudi pravni okvir za ono što želimo, a veliki pogon i financijska ulaganja nisu nam dostupni pa smišljamo koji dio Vernature nuditi kroz OPG, a koji kroz možda obrt ili slično. Uglavnom, zbog velike potražnje trenutno se više bavimo administracijom i zakonima nego kreativnošću.
Od proizvoda za sada putem Etsy.com platforme nudimo ruževe za usne, sjenila za oči, kreme za tijelo i lice, razne losione za tijelo, peeling za lice i sl., a u fazi smo eksperimentiranja s puderom koji u sebi neće imati nikakve štetne sastojke kakvi su uglavnom pravilo kada je puder u pitanju.
3. Koji se to organski sastojci mogu naći u Vašim proizvodima?
Svi sastojci koje koristimo u Vernatura kozmetici su organskog podrijetla. Znači, svaki kupljeni sastojak ima certifikat da je organski i/ili ekološki proizveden, što znači bez sintetskih sastojaka, ne testiran na životinjama, dobiven strogo kontroliranim procedurama i sl. To su hladno prešana ulja, maslaci, eterična ulja, minerali i konzervansi dozvoljeni i certificirani u proizvodnji organske kozmetike. Dio sastojaka nabavljamo u Istri, a dio online uglavnom iz Francuske, dok neke macerate radimo i sami.
4. Kako se može znati na proizvodima Vaše kozmetike da nema štetnih sastojaka?
Kao i na svakom drugom proizvodu koji to tvrdi a nema međunarodno priznate certifikate. Povjerenjem.
Trenutno pokušavamo pronači način da u Zavodu za javno zdravstvo dobijemo certifikate za nekoliko naših proizvoda, ali taj je proces spor, a mi smo mala, obiteljska kućna radinost bez ozbiljnih financija pa sve ide još i sporije, ali ne sumnjam da će na ambalaži Vernature uskoro stajati i svi potrebni certifikati obzirom da znam što nam je cilj i koje sastojke u našim proizvodima i koristimo. Ono što je najveća garancija je osobni pristup koji nudimo a koji podrazumijeva komunikaciju s klijentima o sastojcima koje žele u svojoj kozmetici. Uostalom, jako često nas klijenti posjećuju i sami se mogu uvjeriti da su sastojci koji se koriste uvijek najkvalitetniji i uvijek iz organske proizvodnje s potrebnim certifikatima.
5. Na koje štetne sastojke klijentice moraju posebno obraćati pozornost pri kupnji?
Kada govorimo o štetnim sastojcima već je odavno jasno da naftni derivati, petrolej, parafin, vazelin i sl. nisu dobri za zdravlje, pogotovo u koncentracijama u kojima se nalaze u većini konvencionalne kozmetike. Parabeni, koji se uglavnom koriste kao konzervansi nisu nešto što želite na svojoj koži. Tu je i olovo, jako važan sastojak ruževa za usne, koji je neurotoksin. Pa formaldehid, opasan kancerogen koji u komercijalnim proizvodima za njegu i dekorativnoj kozmetici ima ulogu antiseptika. Puno je još toga i prosječan se građanin teško snalazi u svemu tome. Zato imamo regulatorna tijela, ali da bi se i na njih mogli osloniti moramo znati da nam država nije baš pravna država u punom smislu riječi, pa i tu postoji sumnja. Onda je tu i tržište, odnosno kapital, pa si poziciju na istom neki kupuju novcem ili poznanstvima, a ne uvijek nužno i kvalitetom proizvoda. Ima tu svega, nemamo svi diplomu iz kemije i uređenu zemlju, ali o onome što je dokazano štetno lako je naći osnovne informacije i nakon toga čitati deklaracije na proizvodima. Uz to, možda je najvažnije obratiti i pažnju na svoju kožu i zdravlje općenito. Ako nanesem puder od kojega ne mogu pomaknuti obraze, nešto tu zvoni na alarm. S Vernatura proizvodima nemate tih problema. Takvih smo se sastojaka i osobno riješili prije dosta godina i u našoj kozmetici kao ni u našoj kući, nema ih ni u tragovima.
6. Koje su najčešće greške koje klijentice čine kad je riječ o kupnji kozmetike i upotrebi iste?
Mogu govoriti samo iz osobnog iskustva. Ne želim suditi o tuđim izborima i navikama. Primjerice, prije nego me suprug upoznao s organskom kozmetikom bila sam jako opčinjena poznatim svjetskim brendovima koje agresivni marketing doslovno gura u naš svakodnevni život. Istražujući sastojke, ali i brendove u konvencionalnoj kozmetici vidjela sam da je 80% svega marketing, a tek 20% kvaliteta poizvoda. Mislim da mnoge žene, ali i muškarci upravo tu rade najveće pogreške. Kupuju brend jer je poznat. Bez da su ikada išta o proizvodu/ima tog brenda saznali. Ako si je netko priuštio poznatu glumicu za reklamu to ne znači da nije štetan za moje zdravlje. Zapravo, vrlo vjerojatno upravo to znači da jest. Jer tu reklamu plaća nauštrb kvaliteti sastojaka i uštedama u procesu proizvodnje.
Drugo što sam često radila je da kupujem impulzivno, bez da se educiram, kao da se radi o nekom nebitnom predmetu, a ne o nečemu čime hranim svoj najveći organ., svoju kožu. Koja sve to upija i nosi u krvotok. Mislim da je još jedna velika greška kod kupnje kozmetike što kupujemo stotine različitih proizvoda, a zapravo trebamo samo nekoliko. Muškarci su tu dobar primjer. Nešto za tuširanje, nešto za poslije brijanja i možda krema, eventualno parfem. A zadovoljni su samima sobom i uvjereni da super izgledaju 🙂
Mislim i da s kozmetikom pretjerujemo. Trebaju li nam stvarno tolike količine? Želimo li šminkom istaknuti svoju ljepotu ili se maskirati u nešto što nismo? Treba li moja koža više morsku sol, sunce i ugodnu kupku od aromatičnog bilja ili pola teglice neke kreme da bi disala i bila zdrava? Vjerujem da većina zna odgovore na ova pitanja. Kozmetika je samo dio higijene. Higijena još i emocionalni odnosi, strahovi, hrana i svakodnevne navike, zrak koji dišemo…, zapravo, puno je toga što nas čini zdravima ili manje zdravima, kozmetika je samo mali dio toga.
7. Kakvu kozmetiku mahom kupuju Vaše klijentice; dekorativnu ili preparativnu?
Kako je Vernatura još uvijek u fazi istraživanja tržišta i certificiranja proizvoda nemamo veliki broj klijentica iako one koje su uz nas su nam vjerne već više od 3 godine. Odnedavno, Vernatura je prisutna i na Etsy.com platformi i tu nas nalaze međunarodni kupci o kojima ne znamo puno, ali kako smo i sami više orijentirani na dekorativnu kozmetiku tako je to zapravo i ono što naše klijentice najviše traže. Ja osobno volim raditi stvari po narudžbi i prilagođene svakom tko nam se obrati ponaosob. Tako imamo neke klijentice koje traže preparativnu kozmetiku, uglavnom za sebe i svoju djecu, ali nerijetko i muškarce koji Vernaturu vide kao odličan poklon paket za svoje partnerice. Većina ipak traži dekorativnu kozmetiku jer je za razliku od preparativne, u organsko-veganskom izdanju nema baš previše na tržištu.
8. Koje skincare proizvode biste preporučili za jutarnju i za večernju njegu iz Vaše Vernature?
Nismo još u fazi gdje Vernatura može ponuditi punu paletu proizvoda za njegu. Puno eksperimentiramo iz razloga što želimo samo vrhunske sastojke i jednostavne formule, a da je sve organsko i vegansko. Tako nudimo samo proizvode s kojima smo i sami 100% zadovoljni. Ostale nadograđujemo dok ne nađemo savršene kombinacije. U tom smislu, za njegu lica i tijela izrađujem uglavnom „custom made“ losione i kreme i to uz konzultacije s klijenticom. Cilj mi je proizvod prilagoditi nečijem tipu kože i eventualnim navikama i preferencijama kako bi klijentice dobile od Vernatura proizvoda optimalnu njegu za svoj tip kože. Od dekorativne kozmetike mislim da u Vernatura paletama svatko može naći svoje boje kompaktnih ili sjenila u prahu, a ruževe za usne također prilagođavam željama klijentica. Ne samo nijanse nego i okus. Na puderu i tonicima za čišćenje tek radimo iako smatram da je za samo čišćenje možda najbolje koristiti čisti hidrolat ružmarina. I sama se sve češće pitam jesu li nam svi ti razni tonici uopće potrebni. Pogotovo oni koji u sebi sadrže alkohole. Jedan bih naš proizvod možda ipak posebno istaknula. To je Jojoba face peeling za lice i njegu bi svakako preporučila svakome. Jedan dobar dio Vernatura korisnika ga jako hvali i voli. Nježan je i toliko kremast i mirišljav da nakon njega ne trebate ni kremu za lice. Na taj smo proizvod jako ponosni, a čini se i da se drugima jako sviđa.
9. Zašto bi žene trebale pored drogerijske kozmetike kozmetike izabrati Vašu?
Znam zašto bih ja izabrala Vernaturu, da joj kojim slučajem nisam kreatorica.
Prije svega, odabirom Vernature podržavam malu, domaću, obiteljsku kućnu radinost, a ne ogromnu korporaciju čije su vrijednosti uglavnom marketing. Nakon toga, naši su proizvodi, a i svi sastojci od kojih se sastoje, ekološki i nisu testirani na životinjama. Znači, ne uništavaju planetu, a testiram ih na svom suprugu. Uz njegov puni pristanak, naravno 🙂 I možda najvažnije, odabrala bih Vernaturu, ili neku drugu prirodnu kozmetiku zbog zdravlja. Svi smo svjedoci tolikoj masi raznih bolesti i zdravstvenih tegoba oko nas, mladih onkoloških bolesnika, kožnih bolesti, bolesti jetre i krvožilnog sustava, a kod kozmetike, bilo preparativne bilo dekorativne radi se zapravo o hrani za kožu. I doslovno naš najveći organ koji svakim svojim milimetrom upija ono čime ga hranim i sve unosi u moje stanice. Želim da kao i moj želudac i moja koža dobije kvalitetne sastojke za sebe.
10. Ima li Vaša kozmetika određene uvjete čuvanja i pohrane?
Nema posebne. Koristimo konzervans koji je dopušten od Ecocerta u organskoj kozmetici, a osim toga i kvalitetnu ambalažu. Dodatna prednost toga što smo maleni i otvoreni prema klijenticama jest da i ako se proizvodima nešto dogodi spremni smo odmah to nadomjestiti o svom trošku jer nam je stalo do odnosa više nego do jedne ili dvije teglice kreme. Kako radimo uglavnom po narudžbi i male količine, svi proizvodi su svježi i ne stoje u skladištima nego su za naše klijentice i klijente u pravilu izrađeni dan,dva ili tri prije korištenja.
11. Kako i gdje se može kupiti Vaša kozmetika?
Imamo mali online dućanćić na Etsy.com platformi gdje je najlakše vidjeti detaljne opise i sastojke proizvoda koji su nam trenutno u ponudi. Etsy.com najviše je tu zbog stranih kupaca, ali nadamo se da će ga i domaća publika više koristiti. Također, nedavno smo ostvarili prekrasnu suradnju sa Sanja Beauty Room salonom za njegu u Puli gdje se također može probati naša dekorativna kozmetika, a imamo još nekoliko sličnih upita po Istri. Zbog Covid 19 situacije obustavili smo prodaju na Azorima, portugalskim otocima, gdje smo također bili prisutni u jednom malom hand made shopu, ali već do kraja godine nadamo se opet naše pošiljke slati nazad u Atlanski ocean. Osim toga, najčešće radimo po narudžbi pa nam se ljudi javljaju preko Instagrama ili Facebooka ili putem preporuke nekoga tko koristi Vernaturu. Takav način možda i najviše volim jer mi pruža mogućnost osobnog pristupa svakom korisniku. To i jest ideja Vernature. Skromno, ali kvalitetno bez puno skupog i napadnog marketinga i s koncentracijom na kvalitetne sastojke. Ne vidim Vernaturu kao neku serijsku proizvodnju i veliki posao. Želim da to ostane nešto intimno, da ostanemo posvećeni tome što radimo na način na koji radimo i da to nikada ne krenemo raditi samo zbog novaca. Na selu, gdje često boravimo i gdje zapravo već selimo Vernaturu, često nam kažu da su naprimjer krumpire, maslinovo ulje ili vino mogli kupiti deseterostruko jeftinije nego da su ga sami proizveli. Ali da „to onda nije to“. Jer znaš što konzumiraš i svjestan si da si bio dio svakog milimetra tog procesa. Tako je i s Vernaturom. Neću previše trošiti energiju na razne evente i prezentacije nego ću to vrijeme utrošiti da nađem ili proizvedem kvalitetna ulja i macerate. Vernatura se ne može natjecati s kozmetikom poznatih pjevačica ili poduzetničkih tvrtki, a najljepše je u svemu što ni ja ni moj suprug to ne želimo.
12. Imate li u planu izbaciti neku novu liniju proizvoda?
Prošle godine imali smo razgovore s jako uspješnom njemačkom proizvodnjom prirodne kozmetike koja je u nama vidjela partnera za dekorativnu liniju. Obavili smo nekoliko razgovora, desetke mailova i grubu skicu moguće suradnje i zaključili da nam nije ugodno ići u tom smjeru. I mi i oni, da budem potpuno iskrena. Oni žele serijsku proizvodnju zbog velike popularnosti njihovih web shopova i puno kompromisa, a mi smo htjeli ostati sami sebi dosljedni i opušteni u tome što radimo. To nam je dalo jasnu sliku u kojem smjeru idemo. Sada nas zanima puder koji nije „težak“ i ne začepljuje pore, a da u sebi ima isključivo organske i ekološke sastojke, na tome ćemo raditi ove zime. Uz to, počeli smo se ozbiljnije baviti i maslinarstvom kako bi bar dio maslenika tretirali ekološki da možemo i osobno garantirati za maslinovo ulje koje koristimo. Selidbom u brda Istre napokon ostvarujemo uvjete za pokretanje male destilerije jer oboje obožavamo hidrolate i eterična ulja od našeg, autohtonog bilja. Dosta upita imamo za sjajila za usne i slične proizvode i kod toga nam je veliki problem jer neuspješno već više od godinu dana tražimo ambalažu s kojom bi i sami bili zadovoljni tako da je i to izazov koji ne prestaje.
Vidjet ćemo, nikuda nam se ne žuri, nismo pod pritiskom profita i kredita, a podržavamo i novije trendove „manje je više“ kojih je i u kozmetici sve više ljudi svjesno. Do kraja godine par proizvoda dajemo na analizu i tražimo certifikate o kvaliteti i bude li Vernatura ostala samo na jednoj kremi za lice, jednoj za tijelo, sjenilima i ruževima za usne i našem Jojoba kremastom peelingu za lice mi ćemo s time biti prezadovoljni. Nije nam ovo posao. Vernatura je zamišljena kao igra s mirisima i bojama. Stalno se na to podsjećamo.
Autor: Extravagant
Foto: Press