Nad starim središtem Moskve nadvila se strašna prijetnja. Trupla iskaču na sve strane, povremeno i dijelovi tijela, a dok policija i iskusni detektiv Andrej u svemu ne vide nikakav trag ni smisao, mlada stažistica Maša Karavaj ima suludu teoriju. Vjerski fanatizam, brutalni rituali i povijesne tajne odvest će je u samo središte zločina, a labirint smrti zaprijetit će i njoj i njenim najdražima gutanjem bez tragova… Hoće li joj Andrej vjerovati? Hoće li biti prekasno? Tko je tu uopće prijatelj, a tko neprijatelj i koliko doista poznajemo one koji su nam najbliži?
Promatrajući u mraku gotovo crne zidine drevne tvrđave, mislila je kako je povijest svakoga grada – svakog mjesta na karti u kojem su stoljećima živjeli ljudi jedni pored drugih – povijest krvi i okrutnosti.
Daria Desombre složila je u Kolekcionaru grijeha vrlo dobar krimić pun obrata, koji mnogi uspoređuju sa slavnim trilerima Dana Browna. U pravilu nisam ljubitelj takvih usporedbi, ali ima tu, zaista, određenih sličnosti – prvenstveno u onom povijesno-religijskom dijelu priče i uzročno-posljedičnim vezama s novim ubojstvima.
Čovjek je tako nemilosrdna životinja. Kad bi odjednom na pločnike starih gradova izbila sva krv koja je na njima bila prolivena, gacali bi u njoj do gležnjeva, ako ne i do koljena.
Autorica inače piše scenarije za vodeće ruske filmske kuće i to se osjeti na svakoj stranici. Akcija je tu, zanimljivi likovi, povijesni detalji, nagli zapleti i obrati, čak i malo romanse… Čita se brzo i lako, a svakako bi dobro funkcioniralo i na velikom platnu.
Za ljubitelje laganih krimića i odmor od nekih ozbiljnih tema, taman. Bit će zanimljivo vidjeti kako su se likovi (i autorica skupa s njima), razvijali u sljedećim nastavcima.
Autor i foto: Martina Frka Milotić, Book&Blanket