“Društvene mreže su neizostavni dio integriranih komunikacija. I nikako ih se ne smije zapostaviti. Usudio bih se reći da su u nekim industrijama društvene mreže postale primarni kanal komunikacije prema publici, ali i medijima. I njihova upotreba će sve više rasti. Pa evo vam najsvježiji primjer TikTok-a. Svi sad žele TikTok uključiti u svoju komunikaciju.”
Hrvoje Ratkić jedan je od suosnivača PR 365 komunikacije iz Zagreba, jedne od najuspješnijih PR agencija u Hrvatskoj. Svoju poslovnu avanturu započeo je s kolegom Davorom Grginom u lipnju 2015. godine te su iznimno sretni što rade s klijentima iz svih sfera industrija.
Osim u PR sektoru, Hrvoje je predavač na Sveučilištu VERN’ gdje predaje nekoliko kolegija. U svoje slobodno vrijeme voli se opustiti u druženju s prijateljima, odlascima u kino, čitanju, no najveću strast gaji prema putovanjima.
Više o svom poslovnom putu, važnosti društvenih mreža u PR-u te daljnjim planovima, otkriva nam Hrvoje Ratkić u intervjuu!
Predstavite nam se! Tko je Hrvoje Ratkić, kako biste opisali svoju osobnost u tri riječi?
Slavonac sa zagrebačkom adresom već 18 godina. Znači punoljetni Zagrepčanec (smijeh) U tri riječi? Hmm, otvoren, savjestan, radoholičar…I evo četvrte: tolerantan!
Suosnivač ste jedne od najuspješnijih PR agencija u Hrvatskoj. Je li put do uspjeha/prepoznatljivosti bio težak?
Tako je. Kolega Davor Grgin i ja smo u ovu avanturu krenuli u lipnju 2015. godine. Svaki početak je težak, no napravili bismo sve kao i prvoga dana. Kako smo prije radili u PR agenciji PRiredba, već smo bili uhodani. Mislim da je klijentu tako svejedno što piše na računu kada obavite posao do kraja.
Najvažniji su ljudi. Imali smo i imamo sreću da radimo s klijentima iz svih sfera industrija. Neću nabrajati nikoga, da mi se ne dogodi da nekoga izostavim. Ako vas zanima lista klijenata, bacite pogled na naš web www.pr365.hr.
Koliko dobar PR može “pogurati” ili usporiti neku poslovnu ideju?
Pogurati svakako. Ali uspjeh ne možete očekivati nakon samo jedne PR kampanje. Nužan je konstantni rad. Klijent treba biti strpljiv. I treba slušati savjete struke. Sve što radimo, radimo u interesu klijenata. Ako se dogodi da se uspori, onda je najlakše okriviti PR-ovce. PR je kriv za sve (smijeh).
Je li važnost društvenih mreža u opadanju ili je to i dalje stabilno?
Nikako u opadanju. Društvene mreže su neizostavni dio integriranih komunikacija. I nikako ih se ne smije zapostaviti. Usudio bih se reći da su u nekim industrijama društvene mreže postale primarni kanal komunikacije prema publici, ali i medijima. I njihova upotreba će sve više rasti. Pa evo vam najsvježiji primjer TikTok-a. Svi sad žele TikTok uključiti u svoju komunikaciju.
Osim uspješnog djelovanja u PR sektoru, uspjehe nižete i na akademskom putu?
Dobro ste upućeni (smijeh). Već sam šest godina predavač na Sveučilištu VERN’ gdje predajem kolegije: Digitalne komunikacije, Community management, Integrirana marketinška komunikacija u turizmu, Content i influencer marketing, Osobni PR. Dok na Poslovnom veleučilištu Zagreb predajem kolegije Content marketing i online PR, te Digitalne medije.
Rad sa studentima me opušta. Pogotovo nakon dana u agenciji, popodne mi je zen ući u dvoranu na fakultet i provesti vrijeme s generacijama koje tek dolaze. Želim prenijeti svoje znanje i iskustvo na njih.
Što Vas najviše veseli i pokreće u poslu?
Želja prije svega za konstantnim učenjem. Potom nepredvidivost, ali i kreativna sloboda. Pohvala od strane klijenta za dobro obavljenim poslom nema cijenu.
Kako se nosite s preprekama i izazovima?
Pokušavam iz njih uvijek nešto naučiti. Sve što se događa u životu, događa se s nekim razlogom.
Što biste poručili svima koji se dvoume pokrenuti vlastiti biznis?
Vjerujte u sebe…Besplatno je. I svima želim jednog Davora Grgina u svom životu.
Što radite kad ne radite? Što Vas ispunjava?
Druženje s prijateljima, odlazak u kino, na finu večeru. U zadnje vrijeme puno čitam. Zadnje što sam pročitao je Priručnik za ratnika svjetlosti. Toplo preporučam.
Strastveni sam putoholičar. Do sada sam obišao 37 zemalja svijeta. U pripremi je odlazak na novu destinaciju.
Daljnji planovi, neostvarene želje?
Nešto ću zadržati za sebe. Zakazujem ponovni intervju za pet godina.
Autor: Extravagant
Foto: Bojan Zibar