Jedanaest jedinstvenih
haljina izrađenih od ambalažnih materijala poznatih brendova na hrvatskom
tržištu, a proizašlih iz umjetničkih vizija priznatih hrvatskih modnih
dizajnera “uselilo” je u subotu, 14. studenoga, u trgovački centar
Avenue Mall Zagreb u neobičnu ulicu “Kopčaj me selotejpom”, čime je i
službeno otvorena 5. jubilarna izložba haljina od ambalažnih materijala
“Kopčaj me selotejpom”.
Izložba je središnji
dio edukacijskog projekta „Ambalaža-proizvod-potrošač-zaštita okoliša“, koji
zajedno s partnerima već tri godine uspješno organiziraju tvrtka Tectus d.o.o.,
Institut za ambalažu i tiskarstvo Tectus – IatT i stručni časopis
Ambalaža/REGprint, Zagreb, a prema ideji Drene Milijević, ravnateljice IatT-a.
„Ovo je 5. jubilarna
izložba i drugi put je organiziramo u Zagrebu, a veliku pozornost javnosti
izazvala je i u Beogradu, Sarajevu i Ljubljani. Tako je projektom do sada
obuhvaćeno gotovo milijun potrošača, uključen 51 modni dizajner iz četiri
zemlje u regiji, ostvarene 53 kreacije, poslano isto toliko edukacijskih poruka
i emitirano više od 750 radijskih spotova i 5 seija radijskih eko kvizova. Za
najljepšu haljinu je glasalo gotovo 5000 posjetitelja“, izjavila je Drena
Milijević.
Svečano otvorenje
pratio je velik broj posjetitelja i medija, predstavnici tvrtki od čije su ambalaže
haljine izrađene te modni dizajneri za čije su kreacije i ovaj put prisutni
imali samo riječi hvale.
Na samom početku u ime
organizatora prisutne je pozdravila Tihana Lešić, koordinatorica projekta, te
zahvalila svim sudionicima što su prepoznali atraktivnost ovog projekta, a
iznad svega važnu ekološku poruku koju šalje. U ime partnera na projektu Avenue
Malla Zagreb prigodnim se riječima obratila Kristina Vosak iz Sektora
marketinga, dok je Ksenija Schmidtbauer, voditeljica marketinga Totalnog FM-a, prisutne
pozdravila u ime medijskog partnera.
Drugu zagrebačku izložbu „Kopčaj me selotejpom“ krase
haljine izrađene od ambalaže sljedećih tvrtki: Anamarija Company d.o.o., Zagreb; Bambi AD, Beograd, Srbija; Droga
Kolinska d.d., Ljubljana, Slovenija; Labud
d.d., Zagreb; Meggle Hrvatska
d.o.o., Osijek; Meteor d.d., Đakovo;
Paška sirana d.d., Pag; Šafram d.o.o., Zagreb i Zvijezda d.d., Zagreb, a uz njih su i
haljine s obilježjima partnera na projektu Avenue
Malla te medijskog partnera Totalnog
FM-a.
Izazov i iskorak u rad
s ambalažnim materijalima navedenih tvrtki prepoznali su i dali svoj osobni
pečat sljedeći renomirani modni dizajneri: Zoran
Aragović (BiteMyStyle), Marta
Buzolić, Martina Herak, Matea Jukić (Croatica), Iva Karačić, Mirjana Klepić (Jamoi), Ana
Kujundžić, Marina Lacković
(Larie), Ivona Martinko, Daliborka Puž i Kristina Kovačić te Adrijana
Subotić Pjajčik (Etna Maar).
Edukacija potrošača
Cilj projekta, još od
prve izložbe 2012. godine, jest kroz haljine izrađene od različitih vrsta ambalažnih
materijala informirati i educirati potrošače o proizvodu i njegovoj interakciji
s ambalažom, o značajkama ambalaže i njenim funkcijama, a edukacijskim porukama
koje prate svaku haljinu ukazati na važnost pravilnog razvrstavanja otpadne
ambalaže, odnosno na važnost zaštite okoliša.
Uključivanjem modnih
dizajnera skreće se pozornost na potrebu visoke razine promišljanja dizajna
ambalaže te na produljenje njene primjene na drugačiji, kreativan način.
Kroz zanimljive
radijske kvizove medijski partner Totalni FM cijelo vrijeme trajanja izložbe
provodit će edukaciju potrošača. Naime, javljanjem na facebook Totalnog FM-a te
odgovaranjem na pitanja vezana uz edukacijsku poruku koja stoji uz svaku
haljinu, potrošači imaju priliku osvajati vrijedne nagrade koje su omogućile
tvrtke sudionice u projektu.
Edukacijsku ekološku misiju projekta prepoznao je i
Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost Republike Hrvatske te dao
svoju podršku.
Posjetitelji biraju najljepšu haljinu
Izbor najljepše haljine
nešto je što od samog početka prati ovaj projekt, pa će tako i ovaj put svi
posjetitelji Avenue Malla koji do 26. 11. 2015. prošeću ulicom “Kopčaj me
selotejpom” moći glasati za njima najljepšu haljinu ubacivanjem popunjenih
glasačkih listića u kutiju u prostoru izložbe te konkurirati za atraktivnu
nagradu.
Izložba će završiti 28.
11. 2015. kada će se proglasiti najljepša haljina, nagraditi najsretniji
glasač, vlasnik ambalažnog materijala i dizajner pobjedničke haljine te
dodijeliti priznanja svima uključenima.