“Moram Vam biti iskren i priznati kako prije 10 godina nisam ni sanjao da ću biti ovdje gdje sam sada i da će me netko pitati da mu ispričam svoju priču o svome putu i uspjehu. Moja je priča krenula u Zagrebu gdje sam rođen, ali sam često djetinjstvo provodio s didom u Dalmaciji za koju sada mogu reći da je zaista obilježila moj put..
Danas mogu ponosno reći da sam vlasnik i osnivač tvrtke Hermes International i da su Dida Boža i Dalmatia proizvodi poznati na domaćem, europskom i američkom tržištu.”
Ovako ukratko svoju uspješnu priču opisuje Neb Chupin, vlasnik i osnivač tvrtke Hermes International d.o.o., koja bavi proizvodnjom i distribucijom “Dida Boža” ekoloških džemova i namaza vrhunske kvalitete. Prošle godine Neb je postao dobitnik nagrade “Poduzetnik godine” u izboru Hrvatskog udruženja menadžera i poduzetnika CROMA.
U zadnjih par godina ovaj uspješni Zagrepčanin se više posvetio glumi, koja je njegova velika strast.
Više o svom sebi, poslovnom usponu, brendu “Dida Boža” koji je njegov njegov najpoznatiji u Hrvatskoj, uspjehu u filmskoj industriji i ostalim zanimljivostima, otkrio nam je Neb Chupin u intervjuu!
Tko je Neb Chupin? Predstavite se našim čitateljima!
Moram Vam biti iskren i priznati kako prije 10 godina nisam ni sanjao da ću biti ovdje gdje sam sada i da će me netko pitati da mu ispričam svoju priču o svome putu i uspjehu. Moja je priča krenula u Zagrebu gdje sam rođen, ali sam često djetinjstvo provodio s didom u Dalmaciji za koju sada mogu reći da je zaista obilježila moj put.
U SAD-u sam završio studij strojarstva uz koji sam morao uskladiti treninge veslanja koji su također zahtijevali dosta odricanja. Nakon studija sam već bio uspješan inženjer i radio u nekoliko velikih tvrtki.
Danas mogu ponosno reći da sam vlasnik i osnivač tvrtke Hermes International d.o.o. U zadnjih par godina više sam se posvetio glumi, koja je moja velika strast. Iako sam se prije profesionalno bavio veslanjem, sada mi je to hobi kojim se bavim u slobodno vrijeme i kada mi je potrebno razbistriti misli od svih obaveza.
Vlasnik ste tvrtke Hermes International. Kad i kako ste se odlučili na taj poslovni potez, čime se tvrtka bavi?
Tvrtka Hermes International d.o.o. se dugi niz godina bavi proizvodnjom i distribucijom Dida Boža ekoloških džemova i namaza vrhunske kvalitete. Tvrtka je nastala logičnim slijedom, nastavno na izrazito uspješno poslovanje američke tvrtke Dalmatia Import Group, čiji sam začetnik uz partnericu Maiu Magee.
Prvi vlastiti pogon tvrtke otvoren je u Hrvatskoj u Turčinu 2005. godine i on je omogućio zadovoljenje tadašnjih potreba. Danas imamo znatno veći pogon u Sračincu koji se stalno širi i unaprjeđuje. Tradicija i kvaliteta su sinonim za ovaj brend, a Dida Božina dalmatinska receptura i ljubav prema prirodi bili su mi poticaj za priču i stvaranje ovih proizvoda punih voća i bogatog okusa.
U Hrvatskoj ste poznati po brendu „Dida Boža“. Što se sve nalazi u ponudi i po čemu se ističete od ostalih?
Ponuda brenda Dida Boža najviše je poznata po ekološkim i prirodnim džemovima, ali uz njih imamo namaze i sokove. Glavna razlika što nas razlikuje od konkurencije je da su Dida Boža džemovi ekološki i pripremani od prve klase ekološkog voća. Znači ne od kaše ili ostataka voća već od prve klase. Još prije kada sam razmišljao kako biti drugačiji od ostalih, htio sam ponuditi veću vrijednost, kao što su džemovi s izuzetno visokim udjelom voća.
Kako nam je kupac uvijek na prvome mjestu stoga nam je i glavna misija praćenje novih trendova i pružanje svakom potrošaču raznolikost okusa i kvalitetu kao takvu na prvom mjestu, zato Vam možemo među prvima reći kako će te uskoro na policama pronaći nove Dida Boža okuse, a pripremili smo i još neka iznenađenja.
Prošle godine dobili ste nagradu “Poduzetnik godine” u izboru Hrvatskog udruženja menadžera i poduzetnika CROMA. Koliko Vam znači to priznanje?
Cromina nagrada me zaista jako razveselila i samo priznanje mi puno znači. Kada daješ cijeloga sebe i ulažeš puno u posao lijepo je dobiti potvrdu da i drugi prepoznaju tvoj trud i rad. Ovo je nagrada za poduzetnika godine koja odražava osobu koja iz ničega stvara nešto.
Često kažu da dobar poduzetnik mora imati ono nešto. Rekao bih da je vizija tj. neka zvijezda vodilja zaista bitna kao i sama želja za ostvarenjem same te vizije. Uz viziju bitno je okružiti se dobrim ljudima, radnicima sa znanjem i idejom.
Ja sam osoba koja je tražila i pronašla svoj put. Kada si nešto zacrtam ne odustajem od toga. Jako je bitno kada nešto odlučite krenuti, da ne odustajete već pri prvoj prepreci, jer će ih sigurno biti.
Iako ste rođeni Zagrepčanin, svoje djetinjstvo proveli ste upravo s djedom Božom u Dalmaciji. Što najviše pamtite iz toga doba, koliko je to vrijeme provedeno s “didom” utjecalo na Vas?
Kao dijete najviše sam volio ljeto provoditi u Vodicama kod Dide. Naša druženja najčešće bi se odvijala u prirodi gdje sam s Didom najviše vremena provodio u smokviku i na polju gdje sam mu pomagao raditi, ali sam i sam naučio dosta o uzgoju raznih poljoprivrednih kultura. Vrijeme provedeno s njime ostavilo je veliki utjecaj na mene, zato sam inspiriran didom i ljubavlju prema prirodi odlučio proizvesti ekološke proizvode.
Bili ste aktivni u sportu, čak ste imali priliku živjeti u SAD-u.
Kao što sam već spomenuo, veslanje je bio sastavni dio mog života i dalje se njime bavim rekreativno u slobodno vrijeme. Veslanje i veslački treninzi su me izgradili kao mladu osobu, da se ne bojim rada, te da je upornost i vizija velika karika za uspjeh.
Iako sam dugo vremena živio u Americi, ljubav prema Hrvatskoj vratila me nazad u moju rodnu zemlju gdje trenutno i živim sa svojom obitelji. Mogu iz iskustva reći, da je život vani lijep, ali doma je uvijek najljepše i najmirnije. Mi smo kao narod jako srdačni i topli, dok stranci više žive užurbanim stilom i ne njeguju toliko međusobne odnose.
Isto tako, u SAD-u ste napravili prve poduzetničke korake. Opišite nam ukratko svoje iskustvo.
Mogu reći da sam u duši uvijek bio poduzetnik i težio za vlastitim snom pa sam tako i dosta rano počeo s poduzetničkim zahvatima. Prvi pokušaji su krenuli s uvozom i distribucijom hrvatskih čokolada, maslina i maslinovih ulja u SAD koji nisu bili toliko uspješni, zbog velike konkurencije iz Europe.
Poduzetnički uspjeh počinje s džemom od smokava. Put prema uspjehu bio je trnovit i pun izazova ali moja želja i strast za provedbom ideje u djelo bila je jača. Danas mogu ponosno reći da sam vlasnik i osnivač tvrtke Hermes International i da su Dida Boža i Dalmatia proizvodi poznati na domaćem, europskom i američkom tržištu.
Koji su Vaši proizvodi najtraženiji u SAD-u, a koji u Hrvatskoj?
Sigurno bih istaknuo smokvu kao kraljicu Dida Boža, ali i Dalmatia asortimana. Smokva je osvojila mnoga srca hrvatskih i stranih potrošača, a sami dokaz tome su osvojene nagrade i međunarodna priznanja.
Među najistaknutijim bih svakako spomenuo zlatnu medalju na Fancy Food showu u New Yorku, 2004. i 2012. godine, najbolji rezultat u slijepom kušanju među top 10 džemova od smokve u San Franciscu 2006. godine i NBC News nagradu za top 25 must have namirnica za blagdane.
Od aktualnijih nagrada spomenuo bih dvije prestižne nagrade u segmentu prehrane u svijetu koje smo osvojili ove godine, a koje dodjeljuje International Taste Institute iz Bruxellesa.
Dida Boža eko džem smokva s narančom osvojio je tri maksimalne zvjezdice i ocjenu od 90,7%. Bitno je naglasiti kako su tri zvijezdice rijetkost da netko osvoji, ali mi smo i u tome uspjeli. Dalmatia Fig Chilli Spred na istom natjecanju osvojio je dvije zvijezdice i ocjenu 86,3%.
Uz smokvu i smokvu s narančom ne smijemo zaboraviti i ostale okuse jagodu, kupinu, mandarinu, šipak, marelicu i mandarinu koje svojim okusom jednako oduševljavaju.
Za proizvode od smokve svakako mogu reći da su započeli novu eru degustacije džema i samog pristupa sljubljivanja džemova i sireva u Americi.
Gdje sve možemo pronaći Vaše proizvode?
Dida Boža proizvodi dostupni su u svim većim trgovačkim lancima (Spar, Konzum, Kaufland, Bipa, Studenac, Tommy, Plodine), 40-tak HoReCa objekata diljem Hrvatske i zračnim lukama Zagreb, Split, Zadar i Rijeka. Naš cjelokupni asortiman možete pronaći na Dida Boža Webshop-u na kojem često imamo razne promocije i akcije.
Vrlo ste svestrani. Izvan Hermes International, bavite se još nekim poslovima? Primjerice, filmska industrija?
Poduzetništvo i rad u prehrambenoj industriji bili su moj veliki san, ali gluma i produkcija su još jedna strast u kojima zaista uživam i u kojima sam se pronašao. U filmskoj industriji je izrazito turbulentno kao i u prehrambenoj i mogu reći da je i tu bilo dosta rada, truda i odricanja. Nakon četiri godine rada na filmu The Islander mogu sa zadovoljstvom, ali i olakšanjem reći kako je film završen i da je u postprodukciji. U Islanderu je bilo dosta analiziranja i preinaka, ali smo zaista zadovoljni s konačnim rezultatom. Na filmu je radio veliki tim iskusnih ljudi i uskoro ćemo ga svi zajedno gledati u kinima u Hrvatskoj.
Uz Islandera uvijek se nađe i neka druga ponuda za glumu u filmovima, a neka od najznačajnijih u zadnje vrijeme bila je za film Mindcage koji je u produkciji Lions Gata i sada je u prvih pet najgledanijih filmova na Amazonu, prvi na red box, itd… U tom filmu sam glumio Doktora, lik kojeg je glumio John Malkovich, a filmu je još bio Martin Lawrence i Melissa Roxborough.
Od ukupno 20 snimljenih filmova do sada, značajnija su dva filma s John Travoltom, “The Fanatic” I “Poison Rose” te s Dolph Lundgrenom “The Acceleration” gdje sam glumio ruskog mafijaša na ruskom jeziku.
Uz posao bavim se sportom i jogom kako bih ostao u formi. Budući da je moj način života zaista užurban i zahtjevan, balans pronalazim u obitelji i vremenu provedenom s njima. Imam dvoje djece od 8 i 12 godina i mogu reći da je njihov odgoj jedna zaista zahtjevna, ali ujedno i divna uloga.
Daljnji planovi?
Kako sam napomenuo tržište džemova konstantno raste, ali i potražnja za istim pa tako raste i pritisak sa svih tržišta za većim količinama proizvoda. Prošla godina je za našu tvrtku donijela različite pozitivne promjene i ulaganja koja će svakako utjecati na rast i razvoj tvrtke. Povećali smo svoje kapacitete investicijom u novu proizvodnu liniju s dva vakumska kuhača i samim time otvorili mogućnosti za nove suradnje. Iako je put do nove implementacije u proizvodnju bio zahtjevan.
Kontinuirani rast proizvodnje i nove investicije zahtijevaju proširenje energetskih kapaciteta i potiču potrebu za novim radnim mjestima. Kapacitete svih energenata smo povećali ulaganjem u novu kotlovnicu, kompresorsku stanicu i vlastitu transformatorsku stanicu.
Novi pothvati i ulaganja financirani su iz vlastitih sredstava, a krajnji cilj je podići kvalitetu gotovog proizvoda, zadovoljstvo kupaca i postići očekivani rast. Ove godine cilj nam je predstaviti nove proizvode i još više proširiti svoje tržište.
Autor: Extravagant
Foto: privatni arhiv