Instagram je u svojim počecima bio potpuno drugačija mreža nego što je danas. Suradnje su dolazile sporo, a o plaćenim se uopće nije govorilo sve do nekoliko godina kasnije. Zato uvijek naglašavam da za ovaj posao treba puno strpljenja, upornosti i ulaganja vlastitih sredstava prije nego što dođu konkretni rezultati.
Sandra Petrač je travel influencerica čije objave s putovanja volimo pratiti na njezinom Instagram profilu @take.you.to. Influencing joj nije primaran posao već radi u jednoj od vodećih svjetskih IT kompanija. Njezina Instagram priča započela je prije 8 godina kad je prvi put otputovala u SAD te je njezina mama htjela pratiti i znati je li sve u redu s njom na putovanju.
Nakon toga se broj Sandrinih pratitelja počeo povećavati te su prepoznali njezinu iskrenost i strast prema putovanjima. Danas njezin Instagram broji više od 100 tisuća pratitelja.
Zašto sebe ne smatra tipičnim travel influencerom, s kojim se stereotipima najčešće susretala, o putovanjima, dolasku novog člana obitelji, otkrila nam je simpatična Sandra Petrač!
View this post on Instagram
Predstavi nam se ukratko!
Pozdrav svima! 🙂 Posljednjih godina živim u Zaprešiću sa suprugom i naša dva kunića koji nam svakodnevno unesu puno radosti. Po struci sam projektni menadžer, iako me život odveo u sasvim drugom smjeru odnosno u IT i marketing, gdje danas radim u jednoj od vodećih svjetskih IT kompanija.
Nikad mi nije lako opisivati samu sebe, jer vjerujem da to najbolje vide oni koji me okružuju, ali ako moram odabrati tri riječi, rekla bih da sam uporna, odana i ponekad tvrdoglava.

Poznata si pod IG pseudonimom “take you to”. Kad i kako je sve skupa počelo?
Na Instagramu me mnogi znaju kao @take.you.to, mjesto gdje dijelim svoje priče s putovanja, izleta, otkrivanja smještaja i hrane. Sve je krenulo prije gotovo osam godina, kada sam otišla na prvo veće putovanje, roadtrip zapadnom obalom SAD-a sa svojim tadašnjim dečkom, a današnjim suprugom. Mojoj mami to je bilo jako stresno i brinula je kako će sve proći, pa sam otvorila profil kako bih objavljivala fotografije i pokazala joj da sam dobro ili ti “da sam živa i i zdrava”. 🙂
Putovanja su se nastavila, jer upravo ona meni najviše pune baterije, a s njima i dijeljenje sadržaja. Publika se s vremenom širila, ljudi su nadam se prepoznali iskrenost i strast prema putovanjima i tako smo zajedno stigli do današnjeg profila na kojem nas je više od 100 tisuća.

Koja je bila tvoja prva suradnja na Instagramu?
Instagram je u svojim počecima bio potpuno drugačija mreža nego što je danas. Suradnje su dolazile sporo, a o plaćenim se uopće nije govorilo sve do nekoliko godina kasnije. Zato uvijek naglašavam da za ovaj posao treba puno strpljenja, upornosti i ulaganja vlastitih sredstava prije nego što dođu konkretni rezultati.
Moja prva suradnja bila je zapravo jako simpatična, u pitanju su bile šarene Happy Socks čarape. Oni su tada slali paketiće u zamjenu za objavu, mislim da je to bio čak i story. Danas zvuči gotovo nevjerojatno, ali tada je to za mene bio mali znak da ono što radim netko prepoznaje.

Može li se zarađivati (samo) od Instagrama?
Naravno da se može živjeti samo od Instagrama, ali to nije nešto što se dogodi preko noći. Kao što sam spomenula, potrebno je puno vremena da izgradiš povjerenje publike, da pronađeš svoj stil i da ostaneš autentičan. Tek tada dolaze i ozbiljne suradnje.
Danas su mnogi od svojih profila razvili prave poslove, od agencija i tvrtki pa sve do restorana i drugih brendova. Na kraju dana sve ovisi o tome koliko se daješ u ono što radiš, vjeruješ li u to i, možda najvažnije, ne odustaješ kad postane teško.
Koliko zemalja si posjetila do sad?
Joj, ja vam nisam onaj tipičan “travel influencer” koji broji pečate u putovnici. Kad mi je negdje lijepo, volim se vratiti i doživjeti to mjesto iznova. Tako sam, primjerice, bila na Baliju dva puta, u Italiji više od trideset puta, a Šri Lanku i Vijetnam također sam posjetila dvaput.
Sveukupno, do sada sam obišla oko četrdesetak zemalja, ali brojka mi nikad nije bila važna koliko dojam koji mjesto ostavi na mene.

Koja zemlja te najviše oduševila, a koja razočarala?
Tko god me prati već zna da je moje srce ostalo na Baliju, tamo me osvojila kombinacija prirode, ljudi i posebne energije otoka. A odmah uz Bali ide i Italija, zemlja u kojoj mi se uvijek savršeno spoje lokalci, kultura, prirodne ljepote i, naravno, hrana. To je destinacija u koju se vraćam više od trideset puta i nikad mi ne dosadi.
S druge strane, najmanje me oduševio Cipar. Naravno, to je samo moj dojam i vjerujem da bi netko drugi mogao doživjeti sasvim suprotno, ali meni jednostavno nije “sjeo” kao druge destinacije.

Puno putuješ, kreiraš sadržaj… Dođe li ti da otputuješ negdje i da ne moraš baš ništa objavljivati na Instagram?
Iskreno, ja se na putovanjima nikad ne osjećam kao da nešto “moram” objaviti. Objavljujem onda kada mi se to radi, bez ikakvog forsiranja. Naravno, press tripovi i poslovna putovanja imaju svoju dinamiku i obaveze, ali kad putujem privatno, tada je sve potpuno opušteno.
Imam i nekoliko putovanja koja nikad nisam podijelila na Instagramu. Kod mene je sve “go with the flow”, radim onako kako u tom trenutku osjećam.
Pamtiš li objavu koja je napravila najveći “boom”?
Najveći “boom” na mom profilu dogodio se onog trenutka kad sam počela raditi voiceover u Reelsima. Bila sam među prvima koji su to krenuli raditi i publika je odmah reagirala, kroz godinu dana nakon toga profil je narastao za više od sto tisuća pratitelja koji dijele ljubav prema putovanjima.
Uskoro vam stiže prinova. Bojiš li se kako će prihvatiti putovanja kad dođe vrijeme za to?
Naravno da razmišljam o tome, ali ne bojim se unaprijed nečega što još nije došlo. to bi samo stvaralo stres. Putovanja su dio našeg života od samih početaka i vjerujem da će se i beba prilagoditi našem ritmu, kao i mi njenom. Jasno mi je da će tempo biti drugačiji, puno laganiji, ali upravo me to i veseli.
Gledam na to kao na jedno novo životno razdoblje, s promjenama koje su sasvim prirodne. Bilo bi čudno očekivati da će sve ostati isto i baš zato jedva čekam vidjeti kako će izgledati naša nova obiteljska putovanja.


Koje su vrline, a koje mane posla na Instagramu?
Najveća prednost ovog posla je sloboda. Radim od bilo gdje, mogu sama kreirati svoj raspored i birati projekte koji me inspiriraju. Osim toga, Instagram mi je donio priliku da upoznam divne ljude i posjetim mjesta za koja nikad nisam mislila da ću ih vidjeti. To je zaista privilegija.
Naravno, postoje i mane. Negativni komentari i predrasude prema influencerima znaju biti teški, pogotovo kad dolaze od ljudi koji nas nikada nisu osobno upoznali. Uz to, stalno uspoređivanje s drugima ponekad može biti iscrpljujuće, pa je važno izgraditi zdravu distancu i ostati vjeran sebi.

Kako se nosiš s komentarima hejtera?
U početku mi je to bilo jako teško, nisam razumjela zašto netko troši vrijeme na ružne komentare, pogotovo kada dolaze od osoba koje me uopće ne poznaju ili, još gore, kada pišu potpune neistine. S vremenom sam naučila stvoriti distancu i danas puno lakše prolazim kroz takve situacije, ali da mi je svejedno, ne mogu reći. I dalje me pogodi, no trudim se fokusirati na pozitivne ljude kojih je, srećom, daleko više.
U kakvom si odnosu s drugim influencerima?
Odnos s drugim influencerima je zapravo vrlo sličan kao i u svakom drugom poslu. S nekima se povežeš i izvan posla pa se družimo privatno, odemo na kavu ili putovanje. S drugima ostane isključivo profesionalan odnos, pozdravimo se, popričamo i odradimo ono što trebamo.

Omiljeni travel influenceri?
Ajme, ima ih stvarno dosta i uvijek se veselim vidjeti njihove objave. Jako volim pratiti Oliviju s profila Inspired by Croatia, Vannu Bojović koja trenutno dijeli priče iz Kine, Anu Mihaljević na njenom putovanju po Južnoj Americi, Bojanu sa Život Lutalice, zatim Putoholičare i Kruzove sa svojim obiteljskim putovanjima… Mogla bih još dugo nabrajati!
Stvarno imamo jako kvalitetne i kreativne kreatore koji rade odličan sadržaj i veseli me što je ta zajednica sve bogatija i raznovrsnija.

Otkrij nam tips&tricks za dobar Instagram content?
Moj glavni “tip & trick” je zapravo vrlo jednostavan, budite svoji. Znam da to često zvuči kao floskula, ali stvarno je tako. Kopiranje drugih nema nikakvog smisla, jer publika to odmah osjeti. Ljudi nisu naivni, autentičnost se uvijek prepozna i to je ono što na kraju stvara povjerenje i povezanost.
Najveći stereotipi kod travel influencera?
Ne mogu govoriti za druge, ali kod mene je najveći stereotip taj da na putovanjima od jutra do mraka samo slikam i snimam, bez ikakvog uživanja. To ne može biti dalje od istine, haha. Drugi česti dojam je da sam stalno negdje na putu, a zapravo imam svoj posao i većinu vremena sam doma.
Razlika je u tome što od jednog putovanja od tri dana ja napravim sadržaj koji mogu dijeliti i po tjedan dana i tu onda nastaje ta “iluzija” da sam non-stop na putu.

Autor: Marina Koprivnikar
Foto: Extravagant, privatni arhiv
