Pojam influencera je bilo nešto novo, nepojmljiv način zarađivanja novca. Čudili su se i prvoj radio drami pa kako ne ovome, posebno ljudi koji nisu srasli s društvenim mrežama ili koji jednostavno nisu prihvatili taj medij kao medij niti se žele razvijati u tom pravcu.
Često društvenim mrežama zamjeraju sadržaj koji se tamo objavljuje, no ponavljam uvijek postoji opcija da odabereš i pronađeš nešto u skladu sa svojim stavovima.
Matea Miljan Rafaj jedna je od najvećih influencerica u Hrvatskoj. Broji 115 tisuća pratitelja, koja je prvo počela pisati blog, a kasnije fotke svojih modnih kombinacija na Instagram profilu.
Prekretnica su joj postali video materijali gdje se presvlačila uz tada popularne trikove, što ju je učinilo pionirkom takvih “makeover” sadržaja na Instagramu. Uz to što je njezina ljubav, moda je Matei i posao. Ova poduzetna Zagrepčanka osnivačiva je zanimljive business platfotme “Rent4Style” za najam haljina. Na ideju je došla prije korone jer je doma bespotrebno gomilala haljine koje bi nosila jednom ili nijednom. Nakon korone business je krenuo silovitom brzinom, a ostalo je povijest.
Više o sebi, Instagram putu, business planovima, poslu influencera i poslu preko Instagrama, otkrila nam je Matea Miljan Rafaj!
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Za one koji te možda ne znaju, predstavi nam se ukratko! Kako bi opisala svoju osobnost u 3 riječi?
Po struci sam novinarka i to je bio moj najdraži posao, a danas o svojoj plaći brinem sama. Osim što sam Influencer, vlasnica sam prve platforme za najam odjeće u Hrvatskoj. Opisala bih se kao kreativna, uporna i poduzetna.
View this post on Instagram
Jedna si od naših najvećih modnih blogerica i influencerica. Jesi li očekivala ovakav feedback kad si pokretala blog, odnosno Instagram?
Očekivala nisam, a nadala se jesam hehe. Mislim da se svi nadamo da će netko vidjeti i prepoznati naš rad i da će on biti nagrađen. Kod mene se to i dogodilo, ali išlo je dosta sporo, prvih 10 tisuća pratitelja skupljala sam bome dugo, ali vjerujem da mi je ta publika vjerna i danas i da sam ja i dalje dosljedna sebi.
View this post on Instagram
Kako pamtiš svoje Instagram početke?
Krenula sam prvo pisati blog, a onda fotke od tamo objavljivati na Instagramu. Krenula sam s nekim svojim modnim kombinacijama, a prekretnica su bili video materijali gdje sam se presvlačila uz tada popularne trikove i to prva kod nas. Imala sam znanje s televizije u snimanju i montiranju i to mi je definitivno pomoglo.
Kad je bila tvoja prva poslovna suradnja putem Instagrama i za koga?
Uf znam da su prve plaćene suradnje krenule nakon 10 tisuća pratitelja, do tada su bile kompenzacije, ali da se mogu sjetiti točno prve, iskreno ne. Iako radila sam blogove za jednu trgovinu koja je držala obuću pa možemo reći da su oni bili među prvima.
View this post on Instagram
Velik interes izazvala si poduzetničkim potezom unajmljivanjem haljina iz tvog ormara: Rent4Style. Sjećaš li se kako si došla na tu ideju?
Na ideju sam došla prije korone jer sam doma bespotrebno gomilala haljine koje bi nosila jednom ili nijednom. Krenula je korona, ja nestrpljiva bi li krenula ili ne, trenutak nije bio pravi to sigurno. Bila sam još neko vrijeme strpljiva i onda se sve zakotrljalo, a evo i dalje se kotrlja i to pošteno.
Koliko je bilo teško i izazovno pokrenuti taj biznis uz ovo što već radiš; vlasnica si agencije za promidžbu, dosta putuješ, imaš puno angažmana…?
Navikla sam puno raditi i većina mog dana posvećena je poslu koji uvijek nosim sa sobom pa tako i na putovanja. 🙂 Postoji period kada sam više posvećena Rentu, a onda period kada stisnem i više objavljujem za Instagram. Još uvijek balansiram.
View this post on Instagram
Jesi li se naviknula na status „influencer“?
Ne razmišljam puno o tome. Razumijem da kod nekih ljudi taj pojam izaziva negativne konotacije, neke i razumijem jer ne moramo svi lajkati i voljeti niti podržavati sav sadržaj koji se prezentira. No mi smo trenutno kanal putem kojeg stvari izlaze van, oglašava se i promovira. Jednostavno je kao kada gledaš telku ili slušaš radio, prešaltaš program ako ti se ne sviđa. Mislim da većina razumije da smo mi tu da informiramo da nešto postoji.
View this post on Instagram
Što misliš zašto ljudi imaju negativne konotacije na taj pojam?
To je bilo nešto novo, nepojmljiv način zarađivanja novca pa čudili su se i prvoj radio drami pa kako ne ovome posebno ljudi koji nisu srasli s društvenim mrežama ili koji jednostavno nisu prihvatili taj medij kao medij niti se žele razvijati u tom pravcu.
Često društvenim mrežama zamjeraju sadržaj koji se tamo objavljuje, no ponavljam uvijek postoji opcija da odabereš i pronađeš nešto u skladu sa svojim stavovima.
Je li teško biti influencer?
Nije teško biti kada dođeš do te razine da imaš vjernu publiku. Teško je ponekad biti kreativan, teško je ponekad napraviti kampanju kakva se očekuje, ali i dalje je to posao koji kada dođe do te razine da to funkcionira nije težak iz moje perspektive.
Radila sam razne poslove za razne klijente i mogu reći da razina stresa nije usporediva i da bi svi trebali toga biti svjesni i cijeniti da imamo to što jesmo sami postigli, ali da budemo svjesni da uvijek možemo zapeti i vratiti se negdje gdje nam je bilo manje lijepo, a radilo se puno više i teže, možda i psihički i fizički.
View this post on Instagram
Koje su prednosti, odnosno mane posla na Instagramu?
Prednost je sloboda vremena ako radite isključivo to, ja radim svašta pa tu slobodu nemam. Prednost je u kreativi koja je samo tvoja i kojoj je samo nebo granica. Kao manu izdvojila bih činjenicu da je to posao koji je uvijek uz tebe i da se očekuje da si tu barem 85 posto i da sve fotkaš i snimaš možda kada ti i nije baš dan za to ili kada bi radije u miru bila negdje s društvom.
Može li se živjeti (samo) od Instagrama?
Ovisi o potrebama pojedinca i njegovom stilu života, no dio Influencera svakako može živjeti isključivo od tog posla i to poprilično dobro.
View this post on Instagram
Koliko je teško ostati autentičan danas?
Teško je ako kao osoba nisi stabilan, nemaš izgrađen stil i uvjerenja pa lagano plešeš lijevo desno. Teško je ako želiš biti u trend, a trend nije tvoj stil pa se prilagođavaš. Za sebe mogu reći da sam dosljedna od prvog dana, znam što volim, što ne, koji komadi mi pristaju koji ne i da su najtrendi na svijetu ako to nije nešto što je moj stil i što bih ja nosila ne bih to objavila ni zbog ne znam koliko lajkova.
Otkrij nam tips&tricks za dobar Instagram content!
Eh, to ovisi o publici koja vas prati, ali bitno je raditi na sadržaju koji je vama svojstven, a koji se vašoj publici svidio.
View this post on Instagram
Što Matea radi kad ne radi?
Hahaahaha spava. 🙂 Slobodno vrijeme iskoristim za šetnju s Kešom, cugu s frendicama, čitanje iako ne baš koliko bih voljela. Volim biti na suncu i volim ljeto.
Za kraj; što bi savjetovala onima koji žele postati influenceri?
Budite uporni, odaberite mrežu gdje mislite da će vaš sadržaj privući najviše publike i sve što objavljujete neka bude ono s čim ste si vi na TI i neka ne bude sadržaj kojeg biste se jednog dana mogli sramiti.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Autor: Marina Koprivnikar
Foto: Instagram