Danas je jednostavno nakupiti puno pratitelja, ali stvarati 15 godina sadržaj i zadržati pratitelje, ne uspije baš svima.
Nisam ništa očekivala od Instagrama, ali i dan danas se iznenadim i raznježim koliko predivnih komentara i inboxa dobijem od ljudi. Neki mi pišu da su odrasli uz moj blog, neki mi samo zahvale što sam tu, neki me vole, neki me ne mogu smisliti. Ali jedno je istina, još uvijek sam tu i još uvijek pišem i fotkam i veselim se svakoj objavi.
Ljupka Tanevska jedna je od prvih modnih blogerica na našoj sceni. Ova diplomirana modna stilistica oduševljava svojim stilom, ali i istančanim smislom za retro, odnosno vintage estetiku. Gaji veliku ljubav prema dizajnu, umjetnosti, second handu, kreativcima, kao i prema mačkama, slasticama i porculanskim figuricama.
View this post on Instagram
Ova osječka blogerica i influencerica nije pomislila da će 2007. odnosno 2012. godine ostaviti veliki trag na modnoj sceni kad govorimo o društvenim mrežama. Ljupka je jedna od rijetkih koja ne zarađuje preko Instagrama, jer ju uopće ne zanima taj aspekt.
Što za nju predstavlja Instagram, zbog čega je u današnje vrijeme povećana svijest o ekološkoj održivosti, o svojoj autentičnosti i još štošta, otkrila nam je Ljupka Tanevska u razgovoru!
Dobrodošla u našu rubriku „Ljudi s Instagrama“! Za one koji te možda ne znaju, možeš li nam se predstaviti ukratko!
Bok, hvala vam na pozivu u vašu rubriku! Ja sam Ljupka, početkom godine sam napunila 36, sad smo gotovo na kraju godine, tako da ću uskoro i 37. Diplomirana modna stilistica koja najviše na svijetu voli svoju mačku, sve ostale mačke, torte, kavu i porculanske figurice.
Gajiš veliku ljubav prema modi i dizajnu. Kako i kada se stvorila ta povezanost?
Kao teenagerica sam gajila ljubav prema modi, sada iskreno više gajim ljubav prema mačkama, miru, svoja 4 zida, duhovnosti, prirodi, porculanu i knjigama. Tako da moj “online” prostor nisu samo krpice. Kada jesu, trudim se predstaviti naše divne i vrijedne kreativce i podržati njihov rad.
Jedna si od prvih modnih blogerica i influencerica na našoj sceni. Koliko ti imponira taj status? Stvara li ti pritisak ponekad?
Iskreno, ne razmišljam o tome, ne imponira mi, niti imam neku emociju u vezi toga. Već 20 godina u kontinuitetu pišem na internet prostoru, rekla bih da više ne znam drugačije. To je dio mene. Probudim se, nahranim mačku, popijem kavu i nešto napišem. Instagram je moj online dnevnik.
Fascinira me činjenica da me neki ljudi uistinu prate od mog srednjoškolskog bloga. Te ljude bih vrlo rado počastila tortom “sedmi kontinent” jer je, realno najfinija. Nikada nisam bila za etiketiranje, nisam imala potrebu biti dio neke scene bilo blogerske, influenserske, ja sam samo Ljupka, solo igračica.
Kada si pokrenula blog, a kada Instagram profil?
Modni blog, po kojem me većina ljudi poznaje, otvorila sam 2007. godine. A Instagram čini mi se 2012. godine. Imam i Facebook fan page, to su imale blogerice prije nego što je postojao Instagram.
Na Instagramu brojiš 23 tisuća pratitelja. Jesi li očekivala takav feedback kad si otvarala svoj profil?
Danas je jednostavno nakupiti puno pratitelja, ali stvarati 15 godina sadržaj i zadržati pratitelje, ne uspije baš svima.
Nisam ništa očekivala, ali i dan danas se iznenadim i raznježim koliko predivnih komentara i inboxa dobijem od ljudi. Neki mi pišu da su odrasli uz mene, neki mi samo zahvale što sam tu, neki me voli, neki me ne mogu smisliti. Ali jedno je istina, još uvijek sam tu i još uvijek pišem i fotkam i veselim se svakoj objavi.
Kako bi opisala svoj content na Instagramu?
Dnevnik jednog trenutka, i ništa više. Znam da je instagram jedno idealno, savršeno mjesto. Ali evo, moje nije. Nekada je sretno, nekada sjetno. Ali, bitno. Uvijek specifično – moje.
Nije lako stvoriti svoju estetiku, ali ja sam ju stvorila. A kad ju stvoriš i živiš, to jednostvano ne možeš fejkati. Ili jesi, ili nisi. Vrijeme sve pokaže.
Pamtiš li svoju prvu suradnju, posao putem Instagrama?
Pamtim. 2010. godine sam izašla u knjizi “Style Diaries: World Fashion from Berlin to Tokyo” . Tada mi se javio American Apparel da mi žele poslati sve komade iz kolekcije.
Strastvena si ljubiteljica retro i vintage estetike, ali i ekološke održivosti. Imaš li osjećaj da je danas nekako povećana ta svijest, u odnosu na prije?
Jesam, moguće je da je povećana svijest, jer se više o tome priča. Imamo puno više second hand dućana, kao i online stranica gdje ljudi prodaju robu.
Polako se otvaraju i second hand dućani u kojima osim robe, možemo kupovati i namještaj i sitnice za dom. Veseli me taj napredak i taj “trend”.
Ima li po tebi riječ „influencer“ negativno značenje? Može li ga se definirati kao zanimanje?
Iskreno nisam razmišljala o tome. Danas je sve moguće.
Može li se živjeti (samo) od Instagrama?
Vjerujem da ima puno influensera koji od toga žive. Valja postaviti pitanje koliko dugo? Svi smo zamijenjivi. Bilo bi mi žao da mladi ljudi misle da će cijeli život zarađivati kao influenseri. Ali svi smo jednom bili mladi i učili na vlastitim greškama.
Što izdvaja tvoj profil od ostalih?
To biste trebali pitati moje čitatelje.
Koliko je teško ostati svoj?
Teško je. Jako je teško. Prvo, da bi bio svoj moraš puno raditi na sebi kako bi se upoznao. Svi koji rade na sebi, a ne na drugima, to znaju. A kada postaneš i ostaneš svoj, mora da si doktorirao život. Borba je svaki dan.
Nema odustajanja, jer ipak smo mi jedina sigurna konstanta koju imamo.
Što je sve potrebno za kvalitetan i lijep content?
Kvalitetno i lijepo su pojmovi koje svatko od nas drugačije interpretira. Tako i biramo ljude i profile koje pratimo. Nekome skupo izgleda jeftino, a nekome kvalitetno dosadno.
Imaš li savjet za one koji se žele okušati u influencerskom poslu?
Nemam, ali imam savjet za sve ostale: “Udomite psa ili mačku. Ili oboje! “
Autor: Marina Koprivnikar
Foto: privatni arhiv