Ne bih dovodila u pitanje koliko je “teško” – ili si autentičan ili nisi, nemoguće je to odglumiti, pogotovo kad si javna osoba. Ako nisi autentičan, možeš doživjeti svojih pet minuta slave on-line, ali je za dugovječnost u ovom poslu autentičnost ključna. Pratitelji to vrlo brzo prokuže.
View this post on Instagram
Ivana Blažoti jedna je od pionirki blogerske i influencerske scene u Hrvatskoj. Njezina priča započela je još u studentskim danima kada je otkrila svijet beauty blogerica te je odlučila pokrenuti svoj blog “Šminkerica” te Youtube kanal.
Iako je Ivanin fokus beauty, često na njezinom Instagramu možemo vidjeti crtice iz njezine svakodnevice: od behind the scenes snimanja, odlazaka na evente, preko aktivnosti sa svojim šestogodišnjim sinom do uživanja u rock koncertima, crossfitu, psihoterapiji. Upravo njezina objava o mentalnom zdravlju napravila je veliki “boom” na Instagramu te joj je drago da s takvim objavama može dati doprinos destigmatizaciji ove teme.
Više o svojim počecima, prvoj suradnji na Instagramu, viralnom videuu na bednjanskom dijalektu, odnosima s drugim influencerima, autentičnosti i ostalim zanimljivostima, ispričala nam je simpatična Ivana Blažoti!

Foto: Extravagant
Predstavi nam se ukratko! Kako bi opisala svoju osobnost u 3 riječi?
Ja sam poduzetnica, beauty influencer, edukantica grupne psihoterapije i majka 6-godišnjaka. Moja strast je stvaranje video sadržaja, motiviranje i inspiracija drugih ljudi, pogotovo žena, da budu najbolja verzija sebe – lijepe iznutra i izvana. Kada bih trebala opisati svoju osobnost u tri riječi bile bi to – kreativna, inspirativna, pozitivna.
Jedna si od prvih blogerica, pa i influencerica na našoj sceni. Pamtimo te preko „Šminkerice“. Kako i kad je započela tvoja blogerska/influencerska karijera?
Rekla bih da je krenula baš sa Šminkericom. Bila sam tad studentica koja je slučajno otkrila svijet beauty blogerica na YouTubeu koji je tada bio u svojim počecima. Zatim sam sama pokrenula svoj blog i kanal, krenula sa snimanjem i nedugo zatim pokrenula svoj biznis. Tada pojam “influencer” nije još ni postojao, tako da je sve krenulo iz čiste ljubavi prema stvaranju i prenošenju znanja na temu ljepote.
View this post on Instagram
Tvoja domena je beauty odnosno make up. Međutim na tvom Instagramu vidimo razne crtice i iz tvog života; BTS snimanja, svakodnevica sa sinom, obitelji, odlazak na koncerte, eventi, vodiš satove psihoterapije… Koliko ti je izazovno sve to bilježiti za Instagram?
Sve izazovnije obzirom da je obveza sve više, uz to sam i single mama, tako da to sigurno nije količinski kao prije, ali se trudim. A “bilježenje” sadržaja koji nije beauty tematike obično bude spontano, bez nekog plana, volim uživati u tretnutku, a zatim odlučiti koje momente želim podijeliti on-line. Zasigurno to nije u istoj mjeri kao prije, kad sam vlogala, no ne nedostaje mi taj dio.
Danas mi je draže prepustiti se trenutku bez da razmišljam hoće li nešto biti dobar sadržaj za društvene mreže.
View this post on Instagram
Isto tako, jedna si od prvih vlogerica te Youtuberica općenito. Tvoj video o bednjanskom naglasku je izazvao veliki odjek. Jesi li se nadala tome?
Očekivala sam veliki odjek, obzirom da se radi o vrlo specifičnom sadržaju i govoru koji poznaje vrlo mali broj ljudi, ali nisam očekivala da će video postati viralan, biti uvršten u kurikulum u školama i na fakultetima ili postati dio muzejske izložbe – o tome nešto više uskoro 🙂
Kakav sadržaj ti je najdraže dijeliti na Instagramu?
Svakako je to beauty sadržaj, s kojim sam i krenula. Volim taj kreativan proces od rađanja ideje, do biranja proizvoda, boja, tekstura, scenografije, odjeće… zatim realizaciju i obradu videa tijekom koje moja vizija postaje realnost.
Kad stvaram beauty sadržaj ulazim u “zonu” i taj proces za mene bude pomalo terapijski.
View this post on Instagram
Pamtiš li koja objava je napravila veliki „boom“ na Instagramu?
Definitivno ona u kojoj pričam o mentalnom zdravlju, ljudi vole vidjeti i ranjive trenutke iza “savršenih” Instagram objava. Mnogo ljudi ima slične probleme, ali se o tome još uvijek premalo priča, pa mi je drago što takvim objavama mogu doprinijeti destigmatizaciji.
View this post on Instagram
Kad je bila tvoja prva poslovna suradnja putem Instagrama i za koga?
Jao, davno je to bilo 🙂 Ako se dobro sjećam, radilo se o Avonu, njihova tadašnja brend menadžerica Lucija je oduvijek bila najdivnija podrška mom radu. Kasnije se naša suradnja proširila, pa smo organizirale radionice šminkanja u udruzi “Sve za nju”. Avon je tada generalno puno pažnje davao društveno odgovornom radu, pa mi je bilo posebno drago što sam upravo s njima realizirala svoje prve suradnje.
Je li teško biti influencer?
Rekla bih da se radi o privilegiranom poslu, sam posao influencera ne smatram teškim. Ono što je meni izazovnije je birokracija, biti poduzetnik bilo koje vrste u Hrvatskoj vrlo je izazovno. Većinu vremena radiš za državu koja vrlo malo, zapravo gotovo nikako ne podupire male poduzetnike, pogotovo žene i majke u poduzetništvu.
View this post on Instagram
Što misliš zašto ljudi imaju negativne konotacije na pojam „influencer“?
Zbog medija koji pojam “influencer” koriste u negativnoj konotaciji kako bi na društvenim mrežama dobili što bolji reach te ljudi koji su generalno nezadovoljni životom pa privilegirane profesije koriste kao žrtveno janje.
U kakvom si odnosu s influencerima? S kime se najviše družiš?
U dobrom sam odnosu, profesionalnom rekla bih. Ovo je posao kao i svaki drugi, pa se ne družimo toliko u privatnom životu, draže mi je otići na kavu ili ručak sa svojim dugogodišnjim frendicama kako bi me “prizemljile”, obzirom da je u ovakvom poslu lako izgubiti kontakt s realnošću.
View this post on Instagram
Ima li nešto što ne pokazuješ svojim pratiteljima?
Svoj psihoterapijski dio posla – edukacije, divne kolege i predavače s kojima imam čast sudjelovati na istima, klijente. Taj dio života ne prikazujem javno iz profesionalnih razloga. I u svakodnevnom životu također biram što ću podijeliti javno, uglavnom se fokusiram na beauty i lifestyle tematiku.
View this post on Instagram
Koje su prednosti, odnosno mane posla na Instagramu?
Prednost je svakako što hobi možeš pretvoriti u dobar izvor zarade, pa nemaš ni osjećaj da radiš kad stvaraš sadržaj. Volim i ovaj aspekt gdje stvaranjem sadržaja prenosiš poruku i emociju na pratitelje, nerijetko dobijem komentare da sam nekog inspirirala ili motivirala na neku pozitivnu promjenu. Mana je definitivno gubitak privatnosti. Što više dijeliš privatne, “sirove” trenutke to će se ljudi lakše poistovjetiti, pa je teško pronaći granicu.
Može li se živjeti (samo) od Instagrama?
Svakako može, prije je to bio slučaj samo vani, danas je moguće i kod nas.
View this post on Instagram
Koliko je teško ostati autentičan danas?
Ne bih dovodila u pitanje koliko je “teško” – ili si autentičan ili nisi, nemoguće je to odglumiti, pogotovo kad si javna osoba. Ako nisi autentičan, možeš doživjeti svojih pet minuta slave on-line, ali je za dugovječnost u ovom poslu autentičnost ključna. Pratitelji to vrlo brzo prokuže.
Otkrij nam tips&tricks za dobar Instagram content!
Danas je to svakako video sadržaj, idealno onaj u kojem pričaš neku priču s kojom se ljudi mogu poistovjetiti ili neki oblik zabavnog sadržaja.
Za kraj; što bi savjetovala onima koji žele postati influenceri?
Da ne krenu od želje da postanu influenceri nego da se pitaju što je to ono što vole, o čemu znaju više od drugih i što bi drugim ljudima moglo biti vrijedno ili zabavno. Mislim da je to jedini ispravan put.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Autor: Marina Koprivnikar
Foto: Extravagant, Instagram