Oduvijek sam gledala američke YouTubere i željela stvarati svoj sadržaj, pa sam tako i počela. To je bila moja strast i hobi. Kada je počela pandemija, počela sam snimati za TikTok jer mi se svidjela ta vrsta sadržaja. Odjednom je sve počelo rasti, a uz to sam upoznala i svog zaručnika Joshuu.
Instagram mi je od samog početka uvijek bio važan, još od 2013. godine. Feed mi je morao uvijek lijepo izgledati i sve objave su se morale slagati. Cijeli taj ‘aesthetic’ dio Instagrama mi je uvijek bio zanimljiv.
Frana Ugarković je Riječanka koja je jedna od pionirki TikTok scene u Hrvatskoj. Njena priča započela je u vrijeme pandemije 2020. godine s TikTokom na kojem je upoznala sadašnjeg zaručnika Joshuu. Veći dio života provela je u inozemstvu; od otoka Bahrain na Bliskom istoku preko Južne Koreje do Kalifornije, gdje je dobila tenisku stipendiju za studij.
Međutim TikTok i ljubav su Franu vratili u Hrvatsku, što ju je potaknulo da hobi pretvori u posao. Danas vodi vlastiti obrt za marketing i promociju i kao content kreatorica – kako za svoje kanale, tako i za različite brendove.
Koliko ju je život u inozemstvu “oblikovao” u kreiranju contenta, je li izazovno voditi lifestyle profil, o prvim suradnjama, odnosu s drugim influencerima, otkrila nam je simpatična Frana Ugarković!
View this post on Instagram
Predstavi nam se ukratko: otkud si, školovanje, gdje radiš, koji su ti hobiji? Kako bi opisala svoju osobnost u 3 riječi?
Rođena sam u Rijeci, ali sam se s osam godina preselila na mali otok na Bliskom istoku koji se zove Bahrain. Cijeli život sam bila posvećena tenisu – zahvaljujući sportu dobila sam stipendiju za studij u Kaliforniji, gdje sam završila Business i Financije. Tijekom pandemije, preko TikToka sam upoznala svog zaručnika Joshuu oa sam se odličila vratiti u Hrvatsku i upisati MBA Masters program na ZŠEM-u. Tijekom studija provela sam semestar na razmjeni u Južnoj Koreji. To mi je bilo jedno od najboljih iskustava, tako da bi svakome bih preporučila da iskoristi priliku za studentsku razmjenu ako može.
Stvaranje sadržaja mi je isprva bio hobi, a danas je to moj posao. Vodim vlastiti obrt za marketing i promociju te radim kao content kreatorica – kako za svoje kanale, tako i za različite brendove. Na TikToku me prati više od 111 tisuća ljudi, a na Instagramu više od 12 tisuća. Fokus mi je na lifestyle sadržaju, modi i iskrenoj komunikaciji sa pratiteljima!
Tri riječi koje me najbolje opisuju? Uporna, kreativna i otvorena.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Jedna si od pionirki influencerske scene kad govorimo o TikToku, Instagramu i Youtubeu. Otkrij nam kako i kad je sve krenulo?
Sve je krenulo s YouTube kanalom. Oduvijek sam gledala američke YouTubere i željela stvarati svoj sadržaj, pa sam tako i počela. To je bila moja strast i hobi. Kada je počela pandemija, počela sam snimati za TikTok jer mi se svidjela ta vrsta sadržaja. Odjednom je sve počelo rasti, a uz to sam upoznala i svog zaručnika Joshuu. Instagram mi je od samog početka uvijek bio važan, još od 2013. godine. Feed mi je morao uvijek lijepo izgledati i sve objave su se morale slagati. Cijeli taj ‘aesthetic’ dio Instagrama mi je uvijek bio zanimljiv.
Puno si živjela u inozemstvu. Koliko se to odrazilo na tebe i tvoje kreiranje sadržaja na društvenim mrežama?
Život u inozemstvu definitivno je utjecao na moj način stvaranja sadržaja. Volim pričati priče kroz videe i dijeliti dijelove različitih kultura s mojim pratiteljima. Živjela sam u Americi, u Bahrainu, Južnoj Koreji i Hrvatskoj, i svako to iskustvo dodalo je nešto posebno mom sadržaju, pomažući mi da se povežem s ljudima iz različitih dijelova svijeta.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Koliko su se društvene mreže promijenile od vremena kad si počela do danas?
Društvene mreže su se jako promijenile od kad sam počela. Danas je na njima puno više kreatora i sadržaja da je teže biti primjećen, ali to također znači da je važnije nego ikad biti originalan. Kvaliteta sadržaja postala je bitnija nego ikad jer ljudi danas ne prate samo popularnost, već traže stvarne, kvalitetne i autentične sadržaje.
Jesi li se naviknula na status influencera?
U početku mi je sve bilo novo i čudno, ali sada mi je to normalan dio života. I dalje sve gledam kao posao koji volim, a ne kao titulu. Najvažnije mi je ostati prizemljena i raditi sadržaj koji ima smisla i meni i ljudima koji me prate.
View this post on Instagram
Što misliš, zašto ljudi imaju negativne konotacije na pojam influencera?
Mislim da negativne konotacije prema pojmu influencera dolaze zbog percepcije da neki influenceri promoviraju površne vrijednosti, neprirodne standarde i samo sponzorirane proizvode.
Pamtiš li prvu suradnju putem Instagrama?
Naravno da pamtim, neki od prvih klijenata su mi bili Intersport i AboutYou. Obje suradnje trajale su dugo, više od godinu dana, i bilo mi je stvarno cool biti dio tih brendova i raditi s njima.
Koja je bila objava koja je napravila najveći „boom“ na tvom Instagramu?
Definitivno su to bile zaruke prošlog ljeta. Reakcije su bile nevjerojatne. Bio je to poseban trenutak, i sretna sam što sam mogla podijeliti takav važan trenutak u životu s mojim pratiteljima.
View this post on Instagram
Koje su mane i prednosti bavljenja Instagramom?
Prednosti bavljenja Instagramom su ogromne. Imaš fleksibilnost, možeš raditi ono što voliš, surađivati s kul brendovima, upoznavati nove ljude i graditi zajednicu. Mogućnost pomaganja pratiteljima i dijeljenja korisnih savjeta također je jedan od razloga zašto volim ovaj posao.
Međutim, postoje i mane. Jedan od glavnih izazova je to što nikada ne znaš kada trebaš spustiti telefon. Stalno si u “sadržajnom modu” i uvijek razmišljaš o novim idejama za objave, što može biti iscrpljujuće, pogotovo kada si na putovanju ili tijekom praznika. Taj pritisak da uvijek moraš biti prisutan i aktivan može biti naporan.
U kakvom si odnosu s drugim influencerima?
S drugim influencerima imam prijateljski odnos. Razumijemo se jer dijelimo slične izazove i iskustva, a često se potičemo i podržavamo međusobno.
Je li izazovno voditi lifestyle profil?
Da, vođenje lifestyle profila može biti izazovno. Moraš biti konstantno kreativan, pratiti trendove, a istovremeno ostati autentičan i vjeran sebi. Balansiranje privatnog života s javnim može biti teško, jer uvijek postoji pritisak da dijeliš određene trenutke, ali i da čuvaš svoju privatnost. Ali ipak, mislim da je ovo najbolji posao!
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Kako ostati autentičan danas?
Budi svoj, dijeli ono što ti stvarno voliš i što ti ima smisla. Ne moraš pratiti svaki trend, bolje je pronaći svoj stil i držati ga se. Ljudi prepoznaju iskrenost i na to najbolje reagiraju.
U kojem contentu najviše uživaš?
Najviše volim gledati fashion, lifestyle i travel content. Volim pratiti ljude koji imaju dobar stil, otkrivaju zanimljiva mjesta, putuju i dijele korisne savjete. Uživam u estetski lijepim videima, vlogovima s putovanja i outfit inspo – to mi je nekako najopuštenije za gledati i uvijek me motivira ili inspirira na nešto novo.
Otkrij nam tips&tricks za super Instagram content?
– Dobro svjetlo (najbolje prirodno)
– Kvalitetna kamera ili mobitel
– Lijepa ili zanimljiva pozadina
– Mikrofon za jasniji zvuk ako snimaš videe
– Kvalitetan sadržaj
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Za kraj, što bi preporučila svima koji se žele baviti Instagramom?
Definitivno samo kreni! Probaj, istražuj i budi svoj. Nemoj previše razmišljati što će tko reći, nego se fokusiraj na ono što ti voliš i u čemu uživaš. Razmišljaj kako se možeš istaknuti, što te čini drugačijim i unesi tu osobnost u svaki sadržaj. Autentičnost je najvažnija!
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Autor: Marina Koprivnikar
Foto: Instagram