Svi mi, na neki način, imamo ulogu influencera. Bilo da prijateljima preporučujemo omiljeni začin za meso ili susjedima prenosimo informaciju o akciji u lokalnom supermarketu, to je sve oblik utjecaja. Sam po sebi, taj utjecaj nije težak. Ono što zaista nosi težinu jest biti ODGOVORAN influencer. Voditi zajednicu ljudi koji prate svaki tvoj korak i biti nečiji uzor velika je odgovornost. Upravo zato, pravi izazov leži u tome da ostaneš mudar u svojim odlukama i donosiš ispravne životne poteze.
Davor Gerbus jedan je od prvih muških influencera u Hrvatskoj. Njegova priča s društvenim mrežama započela je 2012. godine, kada je počeo dijeliti svoje fotografije na Facebooku i Instagramu. Posebno pamti trenutak kad je otvorio Youtube kanal, koji mu je promijenio život i otvorio brojne poslovne mogućnosti.
Njegov Instagram broji 275 tisuća pratitelja, gdje nas inspirira i oduševljava svojim lifestyle i travel contentom. Cijelu svoju priču s Instagramom, prvim poslovnim suradnjama, odnosu ženskih i muških influencera otkrio nam je Davor Gerbus!
View this post on Instagram
Jedan si od prvih muških influencera u Hrvatskoj. Ispričaj nam kako i kad je sve krenulo?
Sve je zapravo krenulo još prije onoga što danas zovem svojim „početkom“ u 2012., kada sam otvorio svoje profile za javnost i počeo dijeliti svoje fotografije na Facebooku i Instagramu. Tada sam izgradio i snažnu zajednicu na društvenoj mreži ask.fm, gdje me pratilo više od 30.000 ljudi.
S 12.000 pratitelja na Instagramu, napravio sam svoj sljedeći korak i zakoračio na YouTube platformu na kojoj sam godinama gledao kako moji vršnjaci uživaju, stvaraju i ostvaruju nevjerojatne prilike. I ja sam sanjao o tome. 2014. sam konačno odlučio snimiti svoj prvi video na YouTubeu, zajedno s tadašnjom prijateljicom i taj trenutak promijenio je sve.
Danas sam iznimno zahvalan što sam tada imao hrabrosti napraviti taj korak, jer je upravo on otvorio vrata svemu što je kasnije došlo u mom životu.
Moglo bi se reći da si odrastao i sazrijevao na društvenim mrežama. Žališ li za ičim? Što bi mladom Davoru savjetovao danas?
Jedino za čime danas istinski žalim su prilike koje nisam iskoristio na vrijeme, sve one ideje koje su me plašile, a koje su kasnije drugi imali hrabrosti ostvariti prvi. Svijet u kojem živimo nudi bezbroj mogućnosti, i zato vjerujem da je važno uhvatiti svaku priliku koja ti može pomoći da ostvariš svoje snove i životne ciljeve.
Mladom Davoru bih savjetovao da prigrli sve što mu život nudi i da se ne fokusira na prošlost, nego na sadašnjost i budućnost.
View this post on Instagram
Pamtiš li objavu koja ti je napravila najveći „boom“ u tvom influencerskom rastu?
Ne bih rekao da je postojala jedna objava koja je napravila veliki „boom“ u mom rastu, ali definitivno je bilo nekoliko fotografija na Instagramu koje su se posebno istaknule po angažmanu. Najčešće su to bile slike s putovanja, s mora, u opuštenijem, ležernom izdanju (shirtless, haha).
Kada sam primijetio da takav sadržaj jako dobro prolazi, neko vrijeme sam se fokusirao upravo na takav stil, i moram priznati, bilo je i zabavno i učinkovito, haha.
Tvoj Instagram profil je lifestyle orijentiran. Koliko ti je izazovno voditi takav profil?
Zapravo, to mi je najprirodniji dio posla. To je ono što živim svaki dan, pa dolazi spontano i ne zahtijeva puno glume ili izlaska iz okvira moje svakodnevice. Svjestan sam da je izazovnije izgraditi zajednicu fokusiranu na samo jednu nišu, ali sretan sam što je moja publika odlično prihvatila raznolikost sadržaja, od mode i ljepote do putovanja i uređenja doma , koji se „vrte“ na mom profilu.
Vjerujem da tome najviše doprinosi publika koja me prati još s YouTubea, jer im je moj Instagram zapravo dodatni prozor u moj život.
View this post on Instagram
U kakvim objavama najviše guštaš?
Volim putovanja i travel sadržaj pa tako najviše volim kreirati sadržaj za hotele i luksuzne ville.
Kad je bila tvoja prva poslovna suradnja putem Instagrama i za koga?
Prva ikada suradnja bila je za DW satove koji su tada bili iznimno popularni. Prvi put me nisu platili ali sam već za drugu objavu dobio 50 eura.
Je li teško biti influencer?
Svi mi, na neki način, imamo ulogu influencera. Bilo da prijateljima preporučujemo omiljeni začin za meso ili susjedima prenosimo informaciju o akciji u lokalnom supermarketu, to je sve oblik utjecaja. Sam po sebi, taj utjecaj nije težak. Ono što zaista nosi težinu jest biti ODGOVORAN influencer. Voditi zajednicu ljudi koji prate svaki tvoj korak i biti nečiji uzor velika je odgovornost. Upravo zato, pravi izazov leži u tome da ostaneš mudar u svojim odlukama i donosiš ispravne životne poteze.
View this post on Instagram
Što misliš zašto ljudi imaju negativne konotacije na taj pojam?
Već 12 godina aktivno sam prisutan na društvenim mrežama i primjećujem da najviše negativnih komentara izazivaju upravo objave koje prikazuju onaj lagodniji dio života influencera. U tim trenucima, javnost često stekne dojam da mi ne radimo ništa drugo osim što se fotografiramo i provodimo vrijeme na mrežama.
Nažalost, i danas mnogima nije jasno koliko se stvarnog rada krije iza svega toga. Većinu posla odrađujemo sami.. Posao koji bi u nekoj drugoj industriji obavljalo dvoje, pa čak i do deset ljudi.
Instagramom i dalje dominiraju žene, rekli bismo. Koliko je teško muškom influenceru istaknuti se u tom „ženskom poslu“?
Super stvar kod ovog posla je što ima dovoljno mjesta za sve, neovisno o tome tko si.. Tako da nije teško istaknuti se, samo je bitno biti autentičan i svoj.
View this post on Instagram
Ima li nešto što ne pokazuješ svojim pratiteljima?
Svoju obitelj i bliske prijatelje ne prikazujem jer poštujem njihovu želju da ostanu izvan tog dijela mog javnog života. Sve ostalo, više-manje, dijelim na svojim mrežama, barem u nekom obliku, jer je moj život ujedno i inspiracija za sav sadržaj koji stvaram.
Koje su prednosti, odnosno mane posla na Instagramu?
Prednosti su gotovo neograničene mogućnosti koju 90% drugih poslova ne nudi, sloboda vremena i rad s bilo koje lokacije na svijetu.
Mana leži u tome da slobodno vrijeme postane rijetkost i da ti život često postane posao. No, to su zapravo slatke muke. Najveća mana, međutim, jest to što nemaš fiksna primanja svaki mjesec. Često moraš čekati na isplate klijenata, ponekad i do 90 dana nakon obavljenog posla.
Može li se živjeti (samo) od Instagrama?
Poznajem nekoliko kreatora koji imaju zajednicu od 30 tisuća pratitelja, a putem sponzorskih objava zarađuju više nego što su ikada zarađivali na svojim prethodnim poslovima.
View this post on Instagram
Koliko je teško ostati autentičan danas?
U redu je pratiti trendove i inspirirati se sadržajem drugih dokle god ne preuzimaš i njihovu osobnost. To je ono što nas razlikuje i što nas čini autentičnima. Zato i stalno ponavljam da je najbitnije ostati svoj!
Otkrij nam tips&tricks za dobar Instagram content!
Dobro svjetlo je pola posla kada snimate ili fotografirate. Snimajte i slikajte apsolutno sve, jer ćete na kraju dana imati bogatiju selekciju i više mogućnosti da sadržaj prenamijenite i pretvorite u različite objave. Ne bojte se koristiti filtere, presete ili čak crno-bijele fotografije jer svaka od tih opcija nosi svoju posebnu čaroliju.
Ako vas na fotografiji nešto ometa, slobodno to uklonite alatom poput patch tool-a i vaše će fotografije odmah izgledati do deset puta bolje. Ja ponekad uklonim čak i cijelu zgradu u pozadini ako mi ne „sjeda“ u kadar.
View this post on Instagram
Za kraj; što bi savjetovao onima koji se žele baviti influencingom?
Samo krenite! Budite aktivni i pritom čuvajte svoju autentičnost. Iskoristite svaku priliku koja vam se pruži i ne bojte se biti ti koji će prvi napraviti korak kada je riječ o suradnjama. Dobar pitch zlata vrijedi, posebno kada ga podupire kvalitetan sadržaj i snažna zajednica.
A ako želite zadržati dio svoje privatnosti, važno je da to postavite od samog početka i otvoreno komunicirate sa svojom publikom. Dokle god ste iskreni o svojim granicama, lakše ćete izgraditi zdravu zajednicu koja će to poštovati i podržavati.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Autor: Marina Koprivnikar
Foto: Instagram