Moja priča s Instagramom krenula je 26. ožujka 2020. godine, kada sam otvorila profil ‘Croatia Full of Food’ tada se profil zvao ‘The lover of Istrian cuisine‘ . Stranica je tri godine bila znana pod nazivom “The Lover of Istrian Cuisine”. Imala sam priliku dijeliti stol s jednom poznatom glumicom, i upravo u toj prilici sam joj otkrila o svojem profilu. Ona je izrazila svoje oduševljenje i podršku za moj rad, no isto tako predložila da razmislim o kraćem i lako pamtljivom imenu za profil. Tako je nastao “Istria Food Porn,”iako možda zvuči pomalo provokativno, takvi nazivi često privlače veliku pažnju na društvenim mrežama. To je inače svjetski poznat naziv za ovakve profile, s toga sam ga odlučila dodati kako bih ga učinila još prepoznatljivijim.
Dajana Tepšić je svestrana influencerica i digital content creator, koja stoji iza dva Instagram profila. Na svom @dajana_tepsic profilu voli dijeliti objave s fokusom na lifestyle i modu u kojoj neizmjerno uživa, dok na @croatiafulloffood_official oduševljava sve hedoniste koji uživaju u gastronomiji.
Ova uspješna i poduzetna istarska influencerica nije imala plan baviti se influencingom. Sve je započelo 2020. godine, kada je tadašnjem profilu “The Lover of Istrian Cuisine” promijenila ime u “Istria Food Porn”. Dvije godine kasnije Dajana je odlučila kao nagradu i zahvalu vjernim pratiteljima otkriti svoj identitet te tako njezin profil “Croatia Full of Food” danas broji preko 20 tisuća pratitelja.
O prvoj Instagram suradnji s velikim svjetskim brendom, ljubavi prema modi, putovanjima, omiljenoj kuhinji, omiljenim restoranima u Rijeci i okolici i još puno toga, otkrila nam je simpatična Dajana Tepšić u intervjuu!
Možeš li nam se predstaviti ukratko!
Zovem se Dajana Tepšić, dolazim iz Istre, točnije iz prekrasnog malog gradića Novigrada. Diplomirala sam Ekonomiju i financije u Trstu i magistrala Integrirane poslovne i organizacijskih komunikacija u Udinama te sam se dodatno obrazovala za stručnjaka digitalnog marketinga. Svoju osobnost bih opisala s tri riječi: kreativna, strastvena i uporna. Te tri riječi najbolje oslikavaju moj pristup svakodnevici i onome što stvaram kroz svoj rad.
Influencerica si koju prati skoro 14 tisuća pratitelja. Također vodiš food Instagram profil „Croatia full of food“, koji broji 21,1 tisuća pratitelja. Koliko ti je izazovno voditi dva potpuno različita profila?
Predstavlja izazov, ali i nevjerojatnu priliku za izražavanje različitih aspekata moje kreativnosti . Svaki profil ima svoju publiku i zahtijeva poseban pristup, od kreiranja sadržaja do komunikacije s pratiteljima. Moj osobni profil nosi elemente mog svakodnevnog života, osobnosti i strasti poput mode, dok ‘Croatia Full of Food’ zahtijeva fokus na gastronomiju, autentične priče i profesionalniji ton. Kreativnost i mašta za mene nemaju granica, i upravo zahvaljujući tome stvorila sam svoj svijet koji nazivam ‘gastro-moda’. Taj koncept mi omogućuje da povremeno isprepletem oba profila, jer su moda i hrana, na neki način, neodvojivo povezani – oba su izraz osobnosti, umjetnosti i strasti.
Ključ je u dobroj organizaciji, planiranju sadržaja unaprijed i naravno, iskrenoj ljubavi prema onome što radim. Kada uživaš u stvaranju, izazovi postanu prilike za rast.
Kada si otvorila oba profila? Jesi li imala u planu baviti se influencingom?
Svoj osobni profil sam otvorila prije puno godina, isprva kao i svi – da dijelim trenutke iz svakodnevice dok „Croatia full of food“ je nastao u vrijeme korone, točnije 26.03.2020.
Na početku nisam imala konkretan plan baviti se influencingom – sve je započelo kao hobi i način da podijelim ono što volim.
Kako je krenula tvoja priča s Instagramom?
Moja priča s Instagramom krenula je 26. ožujka 2020. godine, kada sam otvorila profil ‘Croatia Full of Food’ tada se profil zvao ‘The lover of Istrian cuisine‘ . Stranica je tri godine bila znana pod nazivom “The Lover of Istrian Cuisine”. Imala sam priliku dijeliti stol s jednom poznatom glumicom, i upravo u toj prilici sam joj otkrila o svojem profilu. Ona je izrazila svoje oduševljenje i podršku za moj rad, no isto tako predložila da razmislim o kraćem i lako pamtljivom imenu za profil. Tako je nastao “Istria Food Porn,”iako možda zvuči pomalo provokativno, takvi nazivi često privlače veliku pažnju na društvenim mrežama. To je inače svjetski poznat naziv za ovakve profile, s toga sam ga odlučila dodati kako bih ga učinila još prepoznatljivijim.
Obzirom na moj prijašnji posao gdje sam bila zadužena za pripremu i izradu itinerare za svjetske novinare, TV ekipe i influencere, i sama sam bila na terenu sa njima, tako da sam 7 godina konstantno obilazila restorane, konobe, vinarije, uljare, tartufare, sirare i pršutare po cijeloj Istri.
Moj posao je bio pokazati ono najbolje što nudimo i u čemu smo najjači kao regija. Tako sam godinama skupljala fotografije hrane i u koroni 2020.godine, kada nismo mogli izaći iz kuća, meni je sinula ideja da bi mogla napraviti jedan profil sa tom silnom hranom koju imam u mobitelu. Obzirom da jako volim fotografiju rekla sam si “ma šteta je da to samo tako čuvam u mobitelu”, tu sam otvorila profil i tako je sve počelo. Profil je skoro dvije godine bio potpuno anoniman i to je ono čime se posebno ponosim jer 14.000 ljudi pratilo profil koji je objavljivao samo slike hrane bez znanja tko se krije iza profila i to mi je bio jedini dokaz i pokazatelj da ljudi vole ono što radim i da im se sviđa način na koji ja vidim gastronomiju.
Kao nagrada i zahvala svim tim pratiteljima, nakon skoro dvije godine od kreiranja profila otkrila sam svoj identitet i tu je sve zapravo počelo. Kako su moji obilasci u međuvremenu obuhvatili cijelu Hrvatsku i šire, odlučila sam promijeniti naziv stranice u ‘Croatia Food Porn’, tj. ‘Croatia Full of Food’. Kako su se moji obilasci proširivali, osjećala sam potrebu stvoriti modni izričaj koji bi bio u skladu s restoranima i događanjima na kojima sam bila. Bile su mi potrebne modne kombinacije koje bi odgovarale ambijentu , bilo da se radilo o elegantnim restoranima, opuštenim konobama ili sofisticiranim eventima. U tom procesu pojavila se ideja da spojim svoje dvije velike strasti – gastronomiju i modu – u jedinstveni svijet gastro-mode.
Ovaj spoj omogućuje mi da dva različita aspekta mog života, gastronomiju i modu, predstavljam kroz dva odvojena, ali poveziva profila. Na jednom profilu se fokusiram na gastronomiju, a na drugom na modni izraz. Iako su profili potpuno različiti, postoji snažna veza jer svaki moj odabir odjeće prati lokaciju na kojoj jesam da li to bio događaj ili restoran istvarajući tako uravnotežen i cjelovit dojam. To omogućuje mojim pratiteljima da uživaju u oba svijeta, ali svaki na svom specifičnom profilu. Niti jedan profil nije izmiješan s onim drugim, jer vjerujem da svaki ima svoju jasno definiranu nišu, ali kad je potrebno, oboje se mogu elegantno povezati i stvoriti jedinstven dojam. To je moj način da pružim sadržaj koji objedinjuje moju ljubav prema hrani i modi na autentičan način.
Pamtiš li prvu suradnju na Instagramu? Kada je to bilo i s kim?
Prve suradnje na Instagramu nikada neću zaboraviti, jer su bile ključne u mom profesionalnom razvoju, kako na profilu posvećenom gastronomiji, tako i na modnom. Pamtim ljude i brendove koji su prepoznali potencijal u onome što radim, još dok sam tek gradila svoj identitet. Ti trenuci uvijek će mi biti posebni, jer su mi dali vjetar u leđa da nastavim pratiti svoje strasti.
Jedna od mojih prvih suradnji bila je s predivnim butikom iz Zagreba, ‘Dress By Gala’. Kada sam dobila prvu haljinu, osjećaj te sreće i ponosa je nezaboravan. Iako je profil tek počeo rasti, ova suradnja s butikom bila je prvi veliki korak u svijetu mode koji mi je donio novu motivaciju.
Dok na profilu ‘Croatia Full of Food’ , prva suradnja s brendom bila je s Chio Chips, što mi je bilo potpuno nevjerojatno. Nisam mogla vjerovati da tako veliki brend želi surađivati s mojim malim profilom. Ta prilika bila je prekretnica, jer sam shvatila koliko Instagram kao platforma može otvoriti vrata velikim i malim brendovima. Ove prve suradnje na oba profila, gastronomskom i modnom, bile su zaista posebne i mislim da su upravo one oblikovale moj put.
Može li se živjeti (samo) od Instagrama?
Instagram može biti vrlo unosna platforma, ali da bi se od njega živjelo, potrebno je puno truda, strateškog planiranja i upornosti. Osobno vjerujem da je moguće ostvariti dobar prihod putem Instagrama, ali to ne dolazi preko noći. Ključno je stvoriti snažnu, angažiranu zajednicu i surađivati s brendovima koji se poklapaju s vašim identitetom i interesima.
Također, potrebno je biti dosljedan i kreativan u objavama, kreiranje kvalitetnog sadržaja i izgradnja povjerenja s pratiteljima ključni su faktori. No, iza svakog objavljenog posta stoji puno rada – od ideje, fotografiranja i editiranja, do pregovaranja i komunikacije s partnerima. Instagram može biti glavni izvor prihoda, ali rijetko jedini.
Što te više veseli: kreirati lifestyle/fashion content na svom profilu ili na gastro profilu „Croatia full of food“?
Oba tipa sadržaja imaju svoje posebne čari i veseli me svaki na svoj način, jer su oba moj način izražavanja i odražavaju različite aspekte mojih strasti. Međutim, kad bih morala birati, možda bih rekla da me najviše veseli kreirati sadržaj na gastro profilu „Croatia Full of Food“. Hrana je moj prvi projekt, moj izvor inspiracije, i od trenutka kada sam otvorila profil, osjećam ogromnu strast prema istraživanju novih okusa, restorana i gastronomskih iskustava. Dijeljenje tih trenutaka s pratiteljima daje mi osjećaj ispunjenja jer vidim koliko ljudi uživa u sadržaju i preporukama koje dijelim.
S druge strane, moda i lifestyle također imaju svoje mjesto u mom srcu. Moda je moj način izražavanja osobnosti i stila, i s užitkom stvaram sadržaj koji inspirira ljude da se izraze kroz odjeću. Također, spoj mode i hrane stvorio je moj jedinstveni koncept gastro-mode, koji omogućava da oba svijeta povežem na kreativan način
Dakle, oboje me veseli, ali gastro profil ima poseban status jer je moj početak i temelj svega što radim.
Kako komentiraš food Instagram scenu kod nas u Hrvatskoj? Koga najviše voliš pratiti?
Food Instagram scena u Hrvatskoj je definitivno u porastu i postaje sve dinamičnija. S obzirom na našu bogatu kulinarsku tradiciju i raznolikost, sve više ljudi prepoznaje vrijednost lokalne gastronomije i dijeli svoje iskustvo s drugima. Smatram da je to sjajan način za promovirati hrvatske restorane, domaće proizvode i običaje, kao i za stvaranje zajednice koja dijeli strast prema hrani.
U posljednjih nekoliko godina, u Hrvatskoj se pojavilo puno talentiranih food influencera i blogera, koji s entuzijazmom istražuju nove restorane, hrane i kulinarske tehnike, a njihova autentičnost i kreativnost često oduševljavaju publiku. Svi oni stvaraju zanimljiv i inspirativan sadržaj, a ono što me najviše veseli je što hrana postaje sve važniji dio kulturnog identiteta koji se dijeli i van granica Hrvatske.
Što se tiče profila koje najviše volim pratiti, pratim mnoge kolege iz industrije koji donose svjež, autentičan i informativan sadržaj. Svi oni na svoj način utječu na širenje svijesti o važnosti gastronomije. Osim toga, volim pratiti i osobe koje povezuju hranu s modom, putovanjima ili umjetnošću, jer to dodatno obogaćuje moju perspektivu. Ljudima koji istražuju ne samo okuse, već i priče iza hrane, uvijek se vraćam i radujem novim objavama.
Otkrij nam tips&tricks za dobar Instagram content?
Za dobar Instagram sadržaj nema tajne formule. On proizlazi iz srca i duše, baš kao i sve drugo što radimo s ljubavlju i strašću. Autentičnost, kreativnost i dosljednost ključ su uspjeha. Kada praviš sadržaj koji te istinski veseli i u kojem uživaš, to će se vidjeti i prenijeti na tvoje pratitelje. Sadržaj koji dolazi iz srca uvijek nađe put do drugih srca.
Živiš i radiš u Istri, koja je poznata po izvrsnoj kuhinji. Misliš li da je publika dovoljno upoznata s istarskom gastronomijom?
Istra je poznata po izvrsnoj kuhinji s mnogim autohtonim proizvodima kao što su maslinovo ulje, tartufi, pršut i vino. Iako ljubitelji hrane koji posjećuju Istru prepoznaju kvalitetu tih proizvoda, smatram da publika nije dovoljno upoznata s potpunom ljepotom i raznolikošću istarske gastronomije.
Kroz svoj rad na Instagramu, želim širiti svijest o istarskoj kuhinji i približiti je široj publici. Istra zaslužuje više pažnje jer nudi pravu kulinarsku baštinu koju treba predstaviti i onima koji možda nisu imali priliku uživati u svim njezinim specijalitetima.
Postoji li neki „hidden gastro gem“ u Istri ili u Hrvatskoj, za koji brojni ne znaju, a smatraš da bi svatko trebao posjetiti?
U Istri i Hrvatskoj postoji bezbroj skrivenih gastro dragulja koji često ostaju izvan radara šire javnosti, a svakako zaslužuju pažnju. Od malih konoba smještenih u mirnim istarskim selima, do obiteljskih restorana uz obalu Dalmacije i Kvarnera, svaki kutak Hrvatske nudi autentične okuse i tradicionalne specijalitete. Bilo da uživate u fužima s tartufima, domaćem pršutu, pašticadi ili lokalnim vinima i sirevima, svaka destinacija pruža jedinstveno iskustvo koje nadmašuje očekivanja. Teško je izdvojiti samo nekoliko takvih mjesta jer ih je toliko, a svako od njih ima svoju posebnost i šarm. Ova skrivena gastronomska odredišta ne traže veliku reklamu, jer upravo u svojoj nenametljivoj ljepoti i iskrenosti ponude kriju svoj pravi doživljaj. Za sve ljubitelje istinske, domaće kuhinje, posjet takvim lokacijama prava je mala gastro avantura.
Isto tako, puno putuješ? Koju zemlju bi voljela posebno istaknuti, kad govorimo o gastronomiji?
Da, putujem često i volim istraživati različite kuhinje. Svaka zemlja ima svoje jedinstvene gastronomske posebnosti, ali kad bih morala istaknuti jednu, to bi definitivno bila Italija. Njihova kuhinja je jednostavna, ali nevjerojatno bogata okusima i tradicijom. Bilo da se radi o svježim tjesteninama, domaćim sirom, maslinovom ulju ili vinima. Italija nudi nevjerojatno raznoliku gastronomiju koja je istovremeno sofisticirana i pristupačna.
Postoji li neko jelo koje se ne bi nikad usudila probati ili ga jednostavno ne voliš?
Iako volim isprobavati nova jela i uvijek sam otvorena za kulinarske avanture, postoje neki okusi koji mi jednostavno ne odgovaraju. Jedno od jela koje nisam nikada probala, a za koje nisam sigurna da bih uživala, definitivno su puževi. Iako je za mnoge ovo jelo prava delikatesa, osobno nisam ljubitelj takvih nesvakidašnjih namirnica i preferiram jednostavnije okuse.
Koja zemlja ti je bila top, a koja flop po pitanju hrane?
Top zemlja po pitanju hrane definitivno mi je bila Turska. Turska kuhinja je nevjerojatno raznolika i bogata okusima. Od poznatih jela poput kebaba, baklave i meze do svježih namirnica i začina koji stvaraju nevjerojatne kombinacije, turska gastronomija nikad nije dosadna. Volim kako svaka regija ima svoje specijalitete i kako se okusima pristupa s tolikim pažnjom i ljubavlju prema tradiciji.
S druge strane, Španjolska je zemlja koja me oduševila u mnogim dijelovima, no Sevilla je bila razočaranje po pitanju hrane. Iako je u Španjolskoj općenito velika gastronomska ponuda i mnoge regije nude izvrsnu hranu. Sevilla me nije impresionirala kao što su to učinili neki drugi dijelovi Španjolske. Hrana nije bila loša, ali jednostavno nije ispunila moja očekivanja i nije pružila onaj gastro užitak koji sam očekivala.
Kad se nađeš kod nas u Rijeci, koje restorane ne propuštaš posjetiti?
Moram biti iskrena, Rijeka mi je još uvijek neistražena regija. Nekako se uvijek lociram u Opatiji, koja je za mene savršen odabir zbog svoje ljepote, atmosfere i gastronomskih ponuda. Iako Rijeka nudi mnogo zanimljivih opcija, Opatija mi je uvijek bliža zbog opuštenijeg ritma i odličnih restorana uz more. Ipak, sigurna sam da bi se u Rijeci mogla naći nova gastronomska otkrića koja bih voljela istražiti i koja ću zasigurno istražiti.
Osim isprobavanja različitih kuhinja, vjerujem da voliš i kuhati. Kakvu hranu najviše voliš pripremati kod kuće?
Mnogi bi se možda iznenadili, ali nisam neka vrsna kuharica u tradicionalnom smislu. Iako volim kuhanje, preferiram jednostavna, brza jela koja ne zahtijevaju previše složenih tehnika. Najviše uživam u pripremi obroka koji koriste svježe sezonske namirnice i koji su jednostavni, ali ukusni – poput raznih salata, rižota, tjestenina ili pečenja ribe. Za mene je kuhanje više način opuštanja i kreativnosti nego ozbiljno kulinarsko umijeće. Uvijek volim eksperimentirati, ali nisam onaj tip koji će se upustiti u zahtjevne recepte ili komplicirane tehnike.
Što se nalazi na blagdanskom stolu u obitelji Tepšić?
Na blagdanskom stolu u obitelji Tepšić obavezno se nalaze tradicionalna jela koja donose toplinu i obiteljski duh. Na početku, tu su razna predjela poput hladnih plata s raznim narescima i sirom, a nezaobilazne su i riblje delicije. Glavno jelo obično uključuje pečenu janjetinu ili svinjetinu, spremljenu uz povrće, uz obilje priloga poput pečenih krumpira i zapečenog povrća.
Naravno, tu su i domaći kolači i raznih vrsta kiflica. Nema blagdanskog stola bez domaćih rakija i vina, a svaki obrok prati i ljubav prema dobroj hrani i obiteljskoj tradiciji.
Za kraj, imaš savjet za one koji žele postati influenceri?
Moj savjet za sve koji žele postati influenceri je da budu autentični i istinski strastveni u onome što rade. Prvo i najvažnije, važno je raditi ono što voliš, jer strast i entuzijazam se osjećaju kroz sadržaj koji stvaraš. Budite strpljivi i dosljedni – uspjeh ne dolazi odmah, ali s vremenom ćete graditi svoj identitet i privući ljude koji cijene ono što dijelite. Nemojte se bojati biti drugačiji i isticati se, jer jedinstvenost je ključ.
Također, uvijek budite transparentni i iskreni sa svojim pratiteljima – povjerenje je temelj svake uspješne zajednice.
Autor: Marina Koprivnikar
Foto: privatni arhiv