Privatno putujem od najmanjih nogu i nikad nisam planirala zarađivati od toga, pa kad su mi se ukazale prve prilike za to, prihvatila sam ih kao šansu da opet negdje odem! Taj stav o putovanjima imam i danas, a imat ću ga zauvijek jer mi je „u krvi“. S Instagramom ili bez njega!
View this post on Instagram
Ana Grzunov jedna je najpoznatijih travel influencerica u Hrvatskoj. Svi ljubitelji putovanja mogu ju pratiti na Instagram profilu @travel.and.liv, kao i na njezinom istoimenom blogu.
Od malih nogu gaji veliku ljubav prema putovanjima, te joj je Instagram dodatan posao u kojem neizmjerno uživa.
Kako se nosi sa statusom “influencera”, o prednostima i nedostacima Instagrama, koja joj je sljedeća destinacija, otkrila nam je simpatična Ana Grzunov, odnosno “travel and liv”!
Možeš li nam predstaviti ukratko!
Dolazim iz Zagreba i završila sam Učiteljski fakultet. Nikad nisam predavala u školi, no već godinama kreiram edukativne, zabavne i kreativne programe za djecu i obitelji kao što su Obiteljski ili Kids at work dani u različitim domaćim i regionalnim tvrtkama, adventski programi i druženja, kreativne radionice, tematski rođendani, sezonski kampovi… U to sam se upustila nakon što sam, nedugo nakon završetka fakulteta, sa svojom prijateljicom i poslovnom partnericom Dijanom Zorić pokrenula privatnu tvrtku Laboratorij zabave čiji su fokus upravo takvi sadržaji i koja je nedavno proslavila svoj veliki dvanaesti rođendan.
Uz taj posao koji obožavam, privatno sam pokrenula još nekoliko businessa jer jednostavno imam višak ideja i uživam u prilikama da ih realiziram. U svakom projektu naučim nešto novo, puno radim na usavršavanju svojih znanja i vještina, odmalena volim učiti i stjecati nova iskustva…u tom smislu se i dalje sretno školujem, a tako će biti i ubuduće!
Rekla bih da sam uporna, odana i…smotana. Ovo treće sam uglavnom jer neprestano balansiram u više projekata, pa se znam smotati na vrlo smiješne načine. Srećom, ta smotanost se odražava samo na moj privatni život, nikad na suradnje i dogovore s klijentima!
Jedna si od najpoznatijih travel influencerica u Hrvatskoj, ali i šire. Jesi li ikad pomislila da bi mogla zarađivati od putovanja?
Hvala vam na lijepim riječima, no zaista se ne doživljavam jednom od najpoznatijih travel influencerica. Doživljavam se kao osobu koja obožava putovanja i kreiranje sadržaja. Sretna sam što sam kroz posao travel blogerice dobila priliku da spojim te ljubavi.
Privatno putujem od najmanjih nogu i nikad nisam planirala zarađivati od toga, pa kad su mi se ukazale prve prilike za to, prihvatila sam ih kao šansu da opet negdje odem! Taj stav o putovanjima imam i danas, a imat ću ga zauvijek jer mi je „u krvi“. S Instagramom ili bez njega!
Kako pamtiš svoje Instagram početke?
Moji početci na Instagramu u sferi osobnog profila Travel&LIVe i putovanja su relativno svježi, ali zapravo sam na toj platformi aktivna već jako dugo. Prije nego što sam pokrenula osobni profil, godinama sam radila „iza scene“ ili, osobno gledajući, „iz sjene“ – vodila sam Instagram profile za sve svoje tvrtke i osobni brand Zoo Zid, tako da je fokus objava bio na sadržajima i ponudama tvrtki, a ne na mojim putovanjima i osobnim osvrtima. U tom smislu, moj put na Instagramu je započeo u isto vrijeme kad i sam Instagram, slobodno mogu reći da smo vršnjaci!
Kad sam krenula s Travel&LIVe, sve je bilo poprilično spontano. Započela sam iz hobija, dijeleći mjesta koja su me oduševila. Nisam imala nikakva velika očekivanja, ali interes publike brzo je rastao i s vremenom se pretvorio u nešto ozbiljnije. Za mene je ovo još uvijek način na koji mogu spojiti strast prema putovanjima i kreativnost – i uživam u svakom trenutku!
Koja je bila tvoja prva suradnja na Instagramu?
Prvi tipovi suradnji su bili kompenzacijski, u obliku smještaja. Otišla bih na lokaciju, istražila je i napisala recenziju. Ti početci su mi jako dragi i kroz njih sam upoznala mnoga sjajna mjesta i ljude kojima se i danas rado vraćam!
Puno putuješ, kreiraš sadržaj… Dođe li ti da otputuješ negdje i da ne moraš baš ništa raditi, ništa objavljivati na Instagram i sl.?
Naravno da mi dođe, pa često to i napravim! Kao što sam već rekla, putovanja su dio moje obitelji i mene i u njima ne vidim tek priliku za posao. No čak i kad otputujemo potpuno „anonimno“, uvijek volim fotkati i zabilježiti lijepa mjesta i trenutke, što ne završava uvijek na mojim profilima već u našoj privatnoj obiteljskoj kolekciji. Recimo da mi je fotić oduvijek produžena ruka i da me odmalena zanimala dobra fotka, od tinejdžerske dobi sam pohađala razne foto tečajeve i slala svoje fotke na natječaje.
Fotkanje je još jedna privatna ljubav koja je danas dio moga posla i jako sam sretna što je tako.
Jesi li se naviknula na status “influencera”?
I jesam i nisam. Moram priznati da se više smatram content kreatorom i digital content kreatorom jer je riječ o područjima u kojima sam se profilirala puno prije nego u kreiranju sadržaja za svoj privatni profil.
K tome, riječ influencer često vuče razne negativne konotacije zasnovane na predrasudama i površnom poznavanju svijeta contenta i digitalnog marketinga, ali i na tu percepciju sam navikla. Kad me netko pita čime se bavim, navedem svoju stvarnu ulogu – kreiram digitalni sadržaj – i to je pravi termin za moj angažman.
Može li se zarađivati (samo) od Instagrama?
Ne znam, jer ne živim samo od Instagrama. Tvrtke čija sam vlasnica ili suvlasnica su mi jednako važne kao i Travel&LIVe, posvećujem im istu količinu vremena i nikad nisam razmišljala kako bi bilo da ih napustim i posvetim se „samo“ privatnom profilu.
Po čemu se tvoj Instagram razlikuje od ostalih travel?
To treba procijeniti publika. Nas travel blogera ima jako puno, no svatko od nas ima svoj stil, osobne stavove i načine kako prezentira sadržaj. Često je riječ o identičnom sadržaju koji je predstavljen na mnogo različitih načina, a publika je tu da odluči koji joj najbolje odgovara i zašto.
Upravo ta mogućnost izbora je još jedna sjajna stvar na Instagramu i sretna sam što je publika aktivno koristi!
Koja zemlja te najviše oduševila, a koja razočarala?
Oduševio me Island jer je spoj brojnih fantastičnih sadržaja i kontrasta kao što su vatra, led, netaknuta priroda, živopisni gradovi, preslatka sela, muzeji, promatranje kitova i ptica…često sve to u samo jednom danu!
Malta me razočarala jer sam tip koji voli aktivne sadržaje, pa mi je sve ondje, iako prekrasno i opuštajuće, na kraju ispalo premirno za moj ukus! Naravno, to je samo moj stav, što ne znači da nekome drugome Malta ne bi bila ono što je za mene bio Island. Svi imamo svoje ukuse i svoje omiljene tipove putovanja!
Imaš li planove za iduću destinaciju?
To će biti Laponija! Pripreme su u tijeku i jako sam uzbuđena. Plan je istražiti Laponiju „iznutra“, što znači da se nećemo previše zadržavati na klasičnim turističkim atrakcijama već potražiti ono što nas čeka izvan uvriježenih i popularnih ruta!
Dogodi li ti se ikad da neki reels u koji si uložila puno truda ne dobije toliku gledanost? O čemu to ovisi kod followera?
Naravno da se zna dogoditi i to je često vrlo frustrirajuće. Uložiš puno truda i vremena, veseliš se objavi tog sadržaja, siguran si da si dao sve od sebe, a onda vidiš da nije (baš tako) dobro prošlo. Još mi je gore ako se radilo o suradnji s nekim brandom jer mi je u toj situaciji klijent najvažniji, pa mi padne puno teže nego kad se radi o mojim privatnim objavama. No, to su iskustva koja se događaju svima. Na nama je da iz njih učimo i kontinuirano radimo na svojim vještinama kako bi takvih situacija bilo što manje.
Mislim da ne postoji univerzalni recept što će uvijek najbolje proći kod followera jer da postoji, nijedan influencer se nikad ne bi našao u situaciji o kojoj govorimo!
Što u tvojoj niši bolje prolazi; fotka ili reels?
Definitivno reels. To nije stil samo mojih followera, već i moj osobni. Volim reels jer mi daju priliku da u kratkom vremenu istaknem najvažnije, a da pritom bude aktivno i „živo“. Moji followeri su navikli na to, pa svi skupa čekamo svaki novi reel!
Koje su vrline, a koje mane posla na Instagramu?
Najveća vrlina Instagrama su za mene ljudi! Po prirodi sam društvenjak i uživam u komunikaciji, interakciji, povezivanju i upoznavanju novih ljudi. Instagram je za mene bio početak mnogih novih prijateljstava koja se brzo preselila i offline, pa se često družimo i u tome uživamo.
Mana je što posao na Instagramu često stvara „profesionalne deformacije“ koje te često hvataju van posla. Primjerice, šećeš sa psom po parku i uhvatiš se u razmišljanju kako bi nešto što vidiš ispred sebe mogla biti dobra objava ili kadar…taj instinkt često proradi u tebi i kad mu službeno nije radno vrijeme!
S jedne strane sam sretna što ga imam jer znači da sam spremna na nove ideje, no s druge me ponekad opterećuje jer sam svjesna da mi ulazi u privatne sfere. Nadam se da ću s vremenom postići najbolji balans kako ga zadržati, ali i uspješno „stavljati na čekanje“!
Otkrij nam tips&tricks za dobar Instagram content?
Prva i najvažnija je uvijek autentičnost. Što bi se reklo, furaj svoj film i budi iskren u njemu! Ljudi će to uvijek osjetiti, baš kao i slučajeve kad nema autentičnosti. Nikad nije dobro kopirati druge niti se predstavljati onakav kakav nisi. Publika to lako i brzo prepoznaje, a kad prepozna, jednostavno ode!
Što se tiče tehnoloških stvari, jako je važan dobar mobitel koji je sposoban otprve okinuti fotke koje će izgledati dobro, a to „dobro“ znači prirodno i autentično. Osobno ne koristim filtere i slična uljepšavanja. Samo snimam, spajam, režem i montiram, što bi bilo nemoguće da nemam dobar mobitel koji je obavio „pola cijelog posla“. K tome, uvjerila sam se da baš danas, u doba silnih obrađenih fotki, ljudi najbolje reagiraju upravo one koje izgledaju realno. I ja osobno najviše volim takve, pa smo sretni i moja publika i ja!
Savjet svim budućim influencerima?
Uz autentičnost i dobar mobitel, važno je znati da ovaj posao nije lak, da je konkurencija u njemu ogromna i da nije dobar izbor za one koji ga vide isključivo kao sredstvo za zaradu, a privatno ih ne zanima ili ga se groze. Ovo je posao koji moraš voljeti.
Mislim da ja ne bih dugo izdržala u njemu da ga ne volim. Obožavam digitalni marketing i sve njegove cake, svaki dan se trudim još bolje ih upoznati i upravo ta strast me uvijek goni dalje. Ako netko dijeli istu takvu žar, moj savjet je da krene i da bude svoj. Ta žar će mu biti najbolji saveznik!
Autor: Marina Koprivnikar
Foto: privatni arhiv