“U +mind-u podržavam žene na njihovom putu pokretanja i razvoja online biznisa, s fokusom na izgradnju jakog brenda i pokretanje webshopa, njegujući individualni i holistički pristup. To znači da ih pratim u strateškom razvoju poslovanja i u osobnom razvoju njih samih kroz poslovanje…
Ako vlasnica ili vlasnik biznisa želi zakoračiti na sljedeću stepenicu u svojem poslu, onda mu je webshop itekako potreban.”
Oksana Balyk Kirinčić je certificirani Business Coach, Intuitive & Success Coach i eCommerce mentorica za žene. Njezin put prema osnivanju biznisa +mind bio je, rekli bismo pravi “rollercoaster” raznih poslova kojima se bavila kako ovdje, tako i u inozemstvu.
Osim konzaltinga, ambiciozna i svestrana poduzetnica trenutno radi s klijenticama kroz individualni mentorski program u kojem grade brend i postavljaju poslovanje, a koji je uvod u izradu webshopa. Otkrila nam je da je baš prije tjedan dana krenula prva grupa njezinog novog online programa „Zaroni u sebe i izgradi neusporediv brend“ koji je kreiran za ambiciozne žene s već postojećim biznisom.
Upoznajte našu novu Lady Boss, koja nam je u intervjuu otkrila sve o važnostima i prednostima webshopa, ženama u biznisu, daljnjim planovima i još štošta. Ona je Oksana Balyk Kirinčić!
Predstavite nam se; otkud ste, školovanje, kako biste opisali svoju osobnost, hobiji…?
Moje ime je Oksana Balyk Kirinčić, certificirani sam Business Coach, Intuitive & Success Coach i eCommerce mentorica za žene. Majka sam dvojice prekrasnih dječaka i supruga čovjeku koji je moja najveća podrška u životu.
Za sebe mogu reći da sam oduvijek bila osoba koja gleda u budućnost, vidi potencijal u ljudima i idejama, voli duge šetnje uz more i duboke razgovore s ljudima s kojima dijelim iste vrijednosti. Obožavam planirati, a još više te planove realizirati. Obožavam pokret, a najradije sam u onom zimskom, na skijama na vrhu planine zajedno sa suprugom.
Od malena imam puno interesa i čega god bi se uhvatila – dobro mi je išlo. Veliki sam esteta i umjetnička duša koja ima odličan osjećaj za strukturu i organizaciju. Tako sam završila srednju školu za primijenjenu umjetnost, smjer kiparstvo i uživala u 4 godine stvaranja. No, kada je došlo vrijeme za odabir fakulteta, nisam se vidjela na akademiji, zato što sam smatrala da bi upisom razvijala samo jedan dio mojih sposobnosti.
Tako da sam drugi dio krenula razvijati na Tehničkom fakultetu, gdje sam magistrirala cum laude, na smjeru brodogradnja. Tada je moj plan bio spojiti svoju umjetničku stranu i osjećaj za stukturu, u dizajn super jahti. Sve dok nisam otišla u Tursku, na stručnu praksu koju sam dogovorila i gdje sam doživljela poprilično razočaranje u ono što sam zapravo radila tamo – crtala jastuke na palubi i čašice za četkice za zube u wc-u jahte.
Kada sam se vratila, zaposlila sam se u struci u inozemnoj firmi s podružnicom u Hrvatskoj u kojoj sam radila na dvije lokacije – u Rijeci i u njemačkom gradu Papenburg. S vremenom sam na poslu počela osjećati prazninu na način da me ni jedan postignuti rezultat nije ispunjavao. Sve više sam shvaćala da se ne uklapam u veliki sistem, gdje sam samo jedan broj smješten u neku kučicu, gdje nemam mogućnost odlučivanja o nekim stvarima i utjecaj na ono što vidim da je potrebno mijenjati. Imala sam i previše svojih ideja za čijim ostvarenjem sam gorila iznutra.
Tako da sam nakon godinu i pol dana dala otkaz i upustila se u prvi poduzetnički projekt – pokretanje brenda i webshopa za majke i trudnice. Od svih ideja, baš za tu sam intuitivno osjetila da je ona prava za trenutak i razdoblje u kojem sam se nalazila – vlastita trudnoća, pomoću koje sam u potpunosti i najbolje mogla razumijeti svoju ciljnu grupu. Taj projekt, u kojem sam svoje znanje ispekla na vlastitom primjeru, mi je poslužio kao poligon za daljnji razvoj, kako mene osobno, tako i moje ponude usluga i proizvoda koje imam danas.
Vlasnica ste biznisa +mind. O čemu je točno riječ i što sve nudite?
U +mind-u podržavam žene na njihovom putu pokretanja i razvoja online biznisa, s fokusom na izgradnju jakog brenda i pokretanje webshopa, njegujući individualni i holistički pristup. To znači da ih pratim u strateškom razvoju poslovanja i u osobnom razvoju njih samih kroz poslovanje. Za mene je jedno neodvojivo od drugog, te smatram da istinsko zadovoljstvo i iskorištavanje punog potencijala pojedinca proizlazi upravo iz kombinacije.
Osim konzaltinga, trenutno radim s klijenticama kroz individualni mentorski program u kojem gradimo brend i postavljamo poslovanje, a koji je uvod u izradu webshopa. Prije tjedan dana je krenula prva grupa mojeg novog online programa „Zaroni u sebe i izgradi neusporediv brend“ koji je kreiran za ambiciozne žene s već postojećim biznisom, koje su svjesne svoje jedinstvenosti i koje žele jasnoću kako bi ga mogle repozicionirati na ono mjesto koje znaju da mu pripada i u njemu se pojavljivati u integritetu. Program je strateški strukturiran u obliku video lekcija koje prate workbookove u kojima, kako ja volim reći, se događa sva magija. 🙂 Više o programu možete saznati ovdje: subscribepage.io/itcB88
Živimo u digitalnom dobu. Koliko je važno za svaki proizvodni biznis imati webshop?
Ako vlasnica ili vlasnik biznisa želi zakoračiti na sljedeću stepenicu u svojem poslu, onda mu je webshop itekako potreban. A evo i zašto: mnogi misle da će im webshop povećati prodaju, no to nije nužno istina. Istina je da će webshop prvenstveno automatizirati prodajni proces, što znači da će vlasnik imati manje posla oko upita u Inbox, odgovaranja svakom potencijalnom kupcu, predstavljanja svojih proizvoda na društvenim mrežama onako kako ih je zapravo potrebno predstaviti u webshopu i slično.
Samim time će vlasnik imati više vremena na raspolaganju koje može posvetiti radu na biznisu, promociji svojeg novog webshopa, dogovaranju suradnji i dovođenja posjetioca u njega. To su aktivnosti koje će povećati prodaju. Webshop je alat, još jedan prodajni kanal, koji od vlasnika zahtijeva određena znanja i vještine kako bi ga uspješno vodio.
Kvalitetno izrađen i strateški pozicioniran webshop je 50%, no drugih 50% je na vlasniku i načinu kako će generirati promet tog webshopa.
S druge strane, ukoliko ste svjesni da imate proizvod koji ljudi inače traže na Google-u, a vi ga prodajete samo putem društvenih mreža, onda veliki dio svojeg kolača ostavljate konkurenciji. Društvene mreže nemaju izlaz na Google, odnosno bilježe se samo kao jedna poveznica i to na ime vašeg profila. Što znači da svaku novu objavu koju objavite s vašim proizvodom vidi samo ograničen broj vaših pratioca. Svi oni koji vaš proizvod traže na Google-u ga neće pronaći. Uz dobro postavljen SEO imate šanse, za takav proizvod, povećati vaše prihode za 60%.
Koje su najčešće greške koje rade ljudi pri otvaranju webshopa?
Ima više različitih tipova greški, no one koje ih na kraju najviše koštaju su:
- Rade webshop reda radi, za sebe da ostvare svoju želju, a ne za svoje kupce koji će u njemu zaista i kupovati. To rezultira time da webshop izgleda kao tržnica na kojoj su izloženi proizvodi jer u ovom slučaju je to jedina njegova namjena. Ne percipiraju ga kao svoju bazu, kao jedan moćni alat koji ima zaista može olakšati život, dati željeni kredibilitet i povećati prodaju. Arhitektura takvog webshopa, odnosno cijelo korisničko iskustvo na njemu je na niskoj razini, a kupci koji dođu, još brže odu.
- Preskače se faza projektiranja i odmah se prelazi na izradu – ova greška se nadovezuje na grešku br. 1. To povlači za sobom da je jezik obraćanja na webshopu preopćenit i ciljna grupa brenda se ne može lako prepoznati u njemu.
- Pri raspoređivanju buđeta, ne ostave onaj za marketing. Webshop bez prometa (posjetioca) je kao fikus. Ako nemate okupljenu zajednicu na društvenim mrežama koju ćete usmjeravati na vaš webshop, trebate mu na drugi način osigurati dolazak prometa. Daleko najbolje rezultate ima kombinacija organskog i plaćenog marketinga.
Nabrojeno su greške koje koštaju malo više od onih poput – na početnu stranicu nisu stavili recenzije postojećih kupaca ili npr. u naziv nekakve torbe su upisali samo ime modela, no ne i riječ – kožna torba – kako bi se mogla adekvatno pozicionirati na Google-u i slično.
Možete nam otkriti mini tips&tricks za jedan dobar webshop?
Naravno 🙂 O ovoj temi mogu pričati satima, no sada ću se koncentrirati na nekoliko savjeta koje možete odmah primijeniti na svoj webshop i to sami.
Kada dođete na naslovnu stranicu – što je ono prvo što kupci ugledaju na njoj? Da li je to apsolutno najbolja i najkvalitetnija fotka koja izravno prodaje vaš proizvod? Da li u toj sekciji postoji gumb koji posjetitelje odmah vodi na vašu najprodavaniju kolekciju? Da li je u rečenici koja upućuje na tak gumb jasna poruka za vašu ciljnu grupu? Ako je vaš odgovor na bilo koje od ovih pitanja ne – znate što odmah možete promijeniti za bolji izgled i funkcionalnost.
Da li opisi vaših proizvoda direktno opisuju proizvod koji kupci ionako vide sami na slici ili pak komunicira benefite i koncentrira se na osjećaj koji će kupac imati kada ga bude koristio ili nosio?
Da li ste na cijelom webu upotrijebili maksimalno 2 boje? Ako koristite jednu glavnu boju brenda + bijelu, s eventualnim detaljima u dodatnoj boji, webshop će djelovati prozračno i skladno. Ljudsko oko voli sklad, a ono što je oku privlačnije, ima veće šanse za kupovinom.
Važna stranica kojoj mnogu vlasnici ne posvećuju dovoljno vremena je – stranica O nama ili O brendu. Provjerite da li ju uopće imate i na kakav način je ispričana vaša priča na njoj. Da li su navedene suhoparne činjenice ili ste se predstavili kroz priču koju će vaš idealni kupac rado čitati i u najboljem slučaju, pronalaziti se u njoj?
Generalno, moj savjet ukoliko se želite izdvojiti iz mase sa svojim webshopom, diferencirati se i biti veoma jasni za vaše kupce – prije nego krenete u projekt izrade webshopa, najprije prođite proces strateškog brendiranja. S klijentima tijekom tog procesa postavljamo čvrste temelje njihovog biznisa tako da sa sigurnošću i osobnom jasnoćom znaju tko su oni točno, za koga rade to što rade, na koji način, zašto je taj način važan i drugačiji od drugih i kako da sve to do čega su došli jasno prikažu na webshopu. Jer, webshop je baza, kuća za njihove proizvode. Važno je kako ćete ju izgraditi i naravno urediti sa stilom. 🙂
Koliko su danas važne društvene mreže?
Društvene mreže su fenomenalan alat putem kojeg, uz samo ulaganje svojeg vremena i stručnog znanja o području u kojem jeste, danas možete izgraditi biznis. Ja sam svoj proizvodni i uslužni biznis započela upravo na taj način. To je velika prilika za sve biznise i kreatore da pokažu svoj jedinstveni talent, budu primijećeni i dopru do svoje ciljne grupe, u neusporedivo većim razmjerima u odnosu na offline svijet.
Za postojeće biznise koji imaju webshop, društvene mreže su prilika da okupe zajednicu oko vrijednosti svojeg brenda, prenose im svoju ključnu poruku iznova i iznova na različite načine, pokažu onu ljudskiju stranu koju svi toliko volimo vidjeti. Jer, kada brendu damo ljudske osobine, ciljna grupa se puno lakše može povezati s njim, kroz određenu emociju.
Kako ih danas imamo veliki izbor na raspolaganju, važno je odabrati onu mrežu na kojoj se nalazi ciljna grupa jednog brenda i razvijati svoje prisustvo na njoj. Uvijek savjetujem klijenticama da u moru savjeta i informacija pronađu svoj jedinstveni način izražavanja, koji je u skladu s njima i s kojim se one pojavljuju u svojem brendu u integritetu.
Što Vas najviše veseli i pokreće u poslu?
Obožavam rad s idejama, pogotovo inovativnim idejama i novim počecima, što svojim, što svojih klijenata. Vjerojatno najviše od svega me motivira, inspirira i veseli osjećaj realizacije – kada krenemo u rad s idejom koja je tek u povojima, koju je potrebno razraditi i strukturirati, kada gradimo neusporediv brend i lansiramo ga na tržište, kad stignu prve prodaje – taj sjaj u očima klijentice i osjećaj da je ostvarila svoj san je – neprocjenjiv. Tu osjećam veliku zahvalnost i doprinos koji dajem zajednici na taj način. Tako i ja ostvarujem svoju svrhu, pomažući njima ostvariti svoju.
Osim toga, ono što me osobno pokreće i motivira u kreiranju novih ponuda, online tečajeva i proizvoda je moja jasna vizija posla i života koji želim za sebe i prema kojem idem korak po korak. Jedna od rečenica koju često izgovaram je: Osobni razvoj kroz poslovni razvoj i obrnuto.
Je li teško biti žena – poduzetnik?
Moj odgovor je ne i apsolutno nikad nisam razmišljala na takav način. Poduzetništvo je moj izbor, moj način života i doprinosa, tako da ako sam nešto izabrala, snosim odgovornost za svoje izbore.
Inače sam osoba koja na „teško“ gleda kao na izazov, za koji procjenim da li mi je vrijedno da ulazim u njegovo prevazilaženje ili mi je to jednostavno znak, za koji intuitivno osjetim da to nije put kojim trebam ići. Svi mi koji pokrećemo stvari imamo razne izazove, neovisno o tome kojeg smo roda. Važno je kako gledamo na takve situacije.
Da je nekada jedna žena poduzetnica bila usamljenija nego danas, vjerojatno. Zato danas postoji toliko različitih networking grupa posebno za žene poduzetnice, u kojima možete pronaći svu pomoć i podršku koja vam je potrebna, a nerijetko se rode i mnoga lijepa prijateljstva. Žene generalno imaju veću potrebu za povezivanjem i podrškom istomišljenica, tako da u tom pogledu nikada nije bilo lakše nego danas. 🙂
Kako se nosite s neuspjehom?
Za mene ne postoji neuspjeh – postoji povratna informacija, rezultat s kojim sam više ili manje zadovoljna i kojim onda mogu upravljati. Neuspjeh je samo riječ kojoj mi sami dodjeljujemo značenje. Upravo zato trebamo imati svoje definicije uspjeha, kako bismo imali s čim usporediti dobiveni rezultat.
Također, ako za nešto kažemo da je neuspješno, teško ćemo se iz takve pozicije pokrenuti da to nešto popravimo i da izvučemo vrijedne lekcije iz situacije. Zato, kada ishod s kojim nismo zadovoljni nazovemo – povratna informacija – onda imamo svu moć da taj ishod popravimo. Ključ je uvijek u preuzimanju odgovornosti.
Što biste poručili ženama koje se premišljaju o pokretanju vlastitog biznisa?
Poručila bih im sljedeće: ako imate ideju koja vam ne da mira i za koju ste duboko unutar sebe uvjereni da je potrebna svijetu i da ste vi savršena osoba da ju ostvarite baš na svoj način – go for it!
Najbolji slučaj je kada ideja pronađe nas, a ne mi nju, jer nam to osigurava potrebnu strast koja je neophodna u izgradnji dugoročnog i održivog biznisa.
Poručila bih im da dobro preispitaju svoje glavne životne i poslovne vrijednosti i provjere da li je trenutni posao koji rade u skladu s njima ili ne. Za sreću i ispunjen život jednostavno ne možemo živjeti kontra naših vrijednosti jer kad tad će doći do potrebe za radikalnom promjenom.
Dalje, potrebno je preispirati razloge premišljanja. Ako je to strah od budućnosti – znajte da ste vi te koje ju gradite i u tome je sva ljepota. Imate apsolutno svu moć i slobodu izgraditi ono o čemu ste oduvijek sanjale! Danas su nam na raspolaganju svi alati, mentori, coachevi koji nas podržavaju na našem putu, tako da brže i lakše stignemo tamo gdje smo se uputili. Razmislite o financijama za prvu godinu poslovanja i dogovorite se unaprijed s partnerom o tome kako ćete funkcionirati na početku, ukoliko biste odmah napustili svoj sadašnji posao.
Vaš prvi korak je – donošenje odluke da krećete. Kada na energetskom nivou postavite jasnu namjeru, um dovedete u jasnoću i u fizičkoj realnosti poduzmete akciju – već ste na putu svojeg uspjeha. I da, prije nego krenete u poduzetništvo, definirajte što točno za vas znači uspjeh, kako ga ne biste živjeli po tuđim mjerilima.
Ako znate da imate poduzetnički duh u sebi, duh koji želi slobodu u svakom smislu riječi, koji želi neometano stvarati i svojim radom mijenjati svijet na bolje – nikada nije kasno. Baš nikada.
Daljnji planovi?
Uh, puno ih je i trenutno su posloženi u dvogodišnji akcijski plan. Tako da prvo što nam slijedi, bit će malo, slatko, za velike hedoniste i zaljubljenike u svakodnevni osobni rast, a stiže nam pred Božić. 🙂
Gdje Vam se zainteresirani mogu javiti?
Mogu me direktno kontaktirati na email: info@plusmind.hr, a moj edukativni sadržaj pratiti na Instagramu: https://www.instagram.com/oksana.biznissasvrhom/?hl=hr i YouTube kanalu: https://www.youtube.com/channel/UCuGImbI-65Rc7e-bh0Q8jKw
Autor: Extravagant
Foto: Ivor Mažar