Mirta Milek, direktorica agencije za komunikacijski menadžment komm!, diplomirana je ekonomistica koja je svoj rad usmjerila na područje odnosa s javnošću te se prvenstveno bavila korporativnim PR-om u međunarodnim korporacijama.
Agencija komm! između ostalog, bavi se komunikacijskim savjetovanjem za društva iz segmenta farmacije, industrije dječje opreme, turizma, kao i organizacijom medijskih aktivnosti za turističke klijente (cross media kampanje na domaćem i stranim tržištima te influencer marketing).
Naša nas je najnovija Lady Boss inspirirala na više načina!
Živimo u doba digitalizacije i društvenih mreža i svakim se danom sve puno brže odvija pa tako i posao. PR postaje sve važnija poslovna grana, a bez dobrog PR-a ponekad je vrlo teško i uspjeti. Kako Vi gledate na sve skupa kao vlasnica PR agencije?
Slažem se. Bez obzira na situaciju, želite da ljudi vide vaš brend u najboljem svjetlu. Najbolje PR kampanje to mogu učiniti. PR je prije svega učinkovit alat za postizanje različitih ciljeva tvrtke, bilo da se radi o povećanju prepoznatljivosti brenda, upravljanju krizama ili besprijekornom orkestriranju događaja.
U ovoj sam industriji od 2003. godine svjedočila raznim promjenama procesa, uvođenjima novih usluga u digitalnom PRu, izazovima komunikacije s korisnicima i kupcima koji su sada otvoreniji u dijeljenju mišljenja i stvaranju sadržaja.
Koliko je zahtjevan posao nekoga tko se bavi odnosima s javnošću? Što PR sve obuhvaća?
Više nego ikad, od stručnjaka za odnose s javnošću očekuje se da će žonglirati sa sto loptica. Više nije dovoljno taj spomenuti žongler osigura medijsku pokrivenost na svim različitim platformama. PR-ovci moraju biti digitalni kreatori, marketinški stručnjaci, webmasteri, službe za odgovor na krizne situacije, pisci sadržaja, menadžeri društvenih medija… popisu nema kraja.
Odnosi s javnošću svode se na zaokupljanje i zadržavanje pozornosti novinara i potrošača. Nažalost, kratak raspon pažnje postao je veliki izazov za sve u ovoj industriji. Pozornost je ograničena na sve kraći kapacitet „TikTok“ ili Xy formata. Današnji potrošači prebrzo gube interes.
Mislim da je ovo postao češći problem posljednjih godina jer smo neprestano preplavljeni podražajima i informacijama. Naša spremnost da trošimo vrijeme na stvari koje nas odmah ne čine sretnima ili zadovoljnima je znakovito pala jer na pladnju su uvijek dostupne bolje opcije, više opcija i previše informacija.
Osim deficita pažnje, vjerojatno znate da je umjetna inteligencija u potpunosti preuzela komunikacijski razgovor na niz produktivnih (i nevjerojatno neproduktivnih) načina.
Mnogi pokušavaju preuzeti komunikacijske i kreativne uloge s očekivanjem da je umjetna inteligencija dovoljna da zamijeni stvarne strateške odnose s javnošću i „ljudske tvorce riječi“. Svatko se može nazvati “stručnjakom za digitalni marketing” ili “komunikacijskim strategom” i uvelike se oslanjati na tehnologije poput ChatGPT-a da popuni svoje jezične praznine.
Kako izgleda jedan Vaš radni dan?
Kao privatna poduzetnica, punih 14 godina, imam tu sreću i zadovoljstvo organizirati svoj dan fleksibilnije i opuštenije. Kada nemam poslovna putovanja i evente u najavi, svoj dan započinjem kavom, u 6 ujutro.
Jutarnji sam tip, pa volim čim prije operativno posložiti dan. Svaki dan je drugačiji pa tako dio dana provedem u izvještavanju, finaliziranju kampanja, pripremama za događaje, radnom brifingu s klijentima.
Susrećete li se s raznim prohtjevima i željama u komunikaciji sa strankama? Kako rješavate neugodne situacije?
Susrećem se s različitima zahtjevima, ali s godinama naučite biti asertivniji u zahtjevima ili realizaciji istih. Nekad zahtjev ide iz neznanja i nepoznavanja procesa rada, pa tu uvijek postoji prostor za unapređenje.
Ne pamtim kad sam zadnji put imala neku neugodnu situaciju ili dobila neki neumjesni zahtjev klijenta.
Što je, po Vama, važno za uspjeh pojedinca, pa i tvrtke? Koliko su PR agencije važne u tim situacijama i kada je uopće dobro posegnuti za Vašim uslugama?
Originalnost, kreativnost i realizacija obećanog. To je po meni formula za uspjeh. Dobre PR agencije su važne jer mogu kompanijama ili pojedincima (ako govorimo o osobnom PR-u) osigurati kvalitetne alate za postizanje prethodno spomenutih ciljeva.
Vjerujem da se puno toga u Vašem poslu nalazi „iza kulisa“, dok smo svi naviknuti komentirati samo ono što vidimo. Koliko je stresan ovaj posao i na to se sve treba naviknuti?
Razina stresa je subjektivan pojam. Meni bi veća razina stresa bila da radim u računovodstvu kad se predaju godišnji izvještaji 😊
Iza kulisa je većina neglamuroznih detalja, kao i u svakom poslu. Vjerojatno je za nekog mladog PR-ovca stresno odraditi i pozivanje na event ili pitchati za ideju, dok će nekoj kreativnijoj duši teže pasti izvještavanje. Najbolje se naviknuti na dobre rezultate i sve onda bude dobro.
Kako po Vama izgleda dobro odrađen PR neke poznate osobe. Na što sve treba obratiti pažnju?
Teško pitanje. Ne znam koji je komunikacijski cilj te neke poznate osobe, pa da zaključim da su načini komuniciranja doveli do toga da je to danas jedna ili jedan od najprepoznatljivijih u svojoj industriji, ili da su s druge strane ciljevi promocije bili vrhunski odrađeni pa je oko te osobe zavladao takav interes i sve što napravi se proda.
Evo kažu da je Taylor Swift napravila posao s održavanjem konzistentnog brendiranja na svim platformama i tako pridobila publiku različite demografije koja joj vjeruje. Međutim evo ne znam niti jednu njezinu stvar, a ipak znam o njoj. Valjda dobar PR 😊
Kako provodite dane sa svojom obitelji, a što najviše volite raditi u svoje slobodno vrijeme, samo za sebe? Imate li neke posebne planove za prosinac i blagdane koji nam se sve brže približavaju?
Mama sam trojici sinova s kojima obožavam putovati. Nekad će idealan izlet bliža destinacija nadomak Zagrebu, a ponekad i veseli roadtrip u tri države, kao što je to bio prošlogodišnji pohod na tri adventa u tri države. Blagdane ćemo pravilno raspodijeliti na Osijek i Zagreb, a onda za početak godine otputovati na planinski odmor u Alpe.
Autor: Tamara Štiglić Vodoipć
Foto: Privatni arhiv