Od ožujka ove godine radim na poziciji Rukovoditelj prodaje i marketinga za vinariju Enosophia. U marketingu se bavim osmišljavanjem i provođenjem marketinških kampanja (Instore, OOH, TV), PR-om, organizacijom događaja, izradom koncepta za učešće na vinskim sajmovima i salonima i s još mnogo toga.
Naravno, nisam sama u tome, već radim u sjajnom timu. Počev od direktora marketinga i prodaje Josipa Pavičića koji me podržava i nadopunjuje u mojim zamislima i spreman je za diskusiju dok ne izbrusimo neku ideju, isto kao što sam ja tu za njegove ideje, do kolegice Tee Trošelj koja vodi društvene mreže i sve naše ideje uobliči divnim vizualima i dobrim copy-jima. Tea i ja trenutno radimo na jednom projektu za koji vjerujemo da će biti vrlo zanimljiv ženama i koji bi trebao biti gotov početkom iduće godine.
Milica Jovanović Kustura je rođena Beograđanka, koja od 2016. godine živi i radi u Zagrebu. Ove godine počela je raditi u slavonskoj vinariji Enosophia, koja ima jednako zastupljene crne i bijele sorte vina, posebno građevina i frankovka.
Vinarija Enosophia je jedna od rijetkih vinarija u Hrvatskoj, koja ima zaokruženu proizvodnju pjenušaca charmat metodom (ista metoda kojom se radi i poznati Prosecco).
O svojim najvećim poslovnim postignućima, prigodnim vinima za ovo blagdansko vrijeme, najdražim mjestima u Rijeci i još štošta, otkrila nam je Lady Boss Milica Jovanović Kustura!
Predstavite nam se!
Zovem se Milica Jovanović Kustura, rođena sam u Beogradu, a od 2016. živim i radim u Zagrebu. Završila sam fakultet za Menadžment Braća Karić u Beogradu. Volim druženje, uživam u upoznavanju novih ljudi i stjecanju novih iskustava, ali podjednako uživam u potpunom miru uz knjigu.
Obožavam putovanja i nerijetko putujem sama kada biram putovanja u prirodu, ali isto tako volim putovanja sa svojim suprugom ili društvom. Volim učenje stranih jezika, pa sam osim engleskog, učila grčki, španjolski i francuski. Grčki govorim odlično, čak sam jedno vrijeme davala instrukcije i bavila se konsekutivnim prevođenjem. A osim engleskog koji se nekako danas podrazumijeva, ostale jezike bih morala malo ponoviti prije nešto što bih se usudila popričati s izvornim govornicima. 😊
Rukovoditeljica ste prodaje i marketinga za Enosophia. O čemu je točno riječ?
Svoj put u vinariji Enosophia, započela sam u ožujku 2021. kao Voditelj ključnih kupaca u retail kanalu. Od ožujka ove godine radim na poziciji Rukovoditelj prodaje i marketinga, s tim da mi je u prodaji i dalje fokus retail kanal u kojem vodim nacionalne kupce poput Konzuma, Kauflanda, Spara, Plodina i Lidla. Na trenutnoj poziciji imam više odgovornosti, ali i više slobode što se tiče marketinških aktivnosti.
Moja pozicija je vrlo opsežna, pa se tako u marketingu bavim osmišljavanjem i provođenjem marketinških kampanja (Instore, OOH, TV), PR-om, organizacijom događaja, izradom koncepta za učešće na vinskim sajmovima i salonima i s još mnogo toga. Naravno, nisam sama u tome, već radim u sjajnom timu. Počev od direktora marketinga i prodaje Josipa Pavičića koji me podržava i nadopunjuje u mojim zamislima i spreman je za diskusiju dok ne izbrusimo neku ideju, isto kao što sam ja tu za njegove ideje, do kolegice Tee Trošelj koja vodi društvene mreže i sve naše ideje uobliči divnim vizualima i dobrim copy-jima. Tea i ja trenutno radimo na jednom projektu za koji vjerujemo da će biti vrlo zanimljiv ženama i koji bi trebao biti gotov početkom iduće godine. Kada bude u završnim fazama javit ćemo vam 😊.
Kakva vina možemo pronaći u vašoj ponudi?
Za razliku od ostalih slavonskih vinarija, vinarija Enosophia je specifična po tome da su u našim vinogradima i crne i bijele sorte jednako zastupljene, od kojih su naravno najzastupljenije graševina i frankovka. Jedna smo od rijetkih vinarija u Hrvatskoj koja ima zaokruženu proizvodnju pjenušaca charmat metodom (ista metoda kojom se radi i poznati Prosecco). Tako da kod nas možete naći odlične pjenušce, a najveći dio pjenušaca radimo od naših sorti graševine i frankovke (Today Blanc i Today Rose). Također imamo liniju modernih vina, od kojih se ističu Graševina Trs no. 5 i Rose Matarouge, koje su ujedno i prve interaktivne etikete u Hrvatskoj.
Također možete naći i liniju vina Dika, koja je ove godine doživjela rebrending u kojem sam aktivno sudjelovala i na koji sam posebno ponosna. Vina Dika se mogu naći u većini supermarketa, a kod njih je zanimljivo to što svaka etiketa priča drugu priču, pa tako imamo etikete koje su napravljene u čast hrvatske skladateljice Dore Pejačević, čiji smo izuzetan život i doprinos umjetnosti obilježili graševinom za odvažne žene, ali i Sauvignon Blanc koji smo posvetili jelenima i srnama, koji se goste slasnim bobicama sauvignon blanca. Kao kruna svega, tu je i linija Miraz, što je linija kompleksnijih i odležanih crnih vina.
Primijetila sam da je prilično popularna kušaonica vinarije Enosophia. Koje su njezine posebnosti?
U Feričancima, gdje je i smještena vinarija, osim suvremenih proizvodnih pogona, podruma s inox spremnicima te novog podruma s drvenim bačvama slavonskog hrasta u posjedu vinarije imamo i takozvani Stari podrum, koji datira iz 1804., a koji je bio vinski i rakijski podrum plemićke obitelji Mihanović.
Vinski dio podruma i dalje koristimo za originalnu namjenu i u njemu se nalaze barrique bačve u kojima odležavaju naša vrhunska vina, a u dijelu nekadašnjeg rakijskog podruma danas se nalazi kušaonica u kojoj osim za potrebe vinarije organiziramo kušanja i za građanstvo. Kod nas možete organizirati sve od tim bildinga do djevojačke večeri, a uz to ćete naučiti puno o našoj povijesti i vinima općenito, te uz pomno odabrane zalogaje kušati vrhunska mirna vina i pjenušce.
Osim Starog podruma, u pripremi je otvaranje restorana u staroj vincilirskoj kući na jednom od naših poznatijih položaja koji se zove Goveđa glava, tako da ćemo uskoro u Feričancima imati divan prostor okružen šumom i vinogradima u kojem ćete moći kušati naša vina.
Nedavno ste imali priliku gostovati na jednom od najpoznatijih sajmova vina u Hrvatskoj; Vinocom. Koliko je po Vašem mišljenju važno predstaviti se publici na ovakav način?
Manifestacije kao što je Vinocom iz godine u godinu pružaju podršku Hrvatskoj vinskoj sceni. To su dani koji se željno iščekuju jer tada imamo priliku predstaviti vina na koja smo ponosni, prikazati sav rad i trud koji ulažemo godinama, sresti se s kupcima i poslovnim partnerima, te razmijeniti iskustva s drugim vinarima.
Mi smo ove godine predstavili vina koja su u 2023. osvojila nagrade na Decanteru. A najzanimljivija je bila Graševina Goveđa glava, koja je imala jedno od prvih svojih predstavljanja široj javnosti.
Kako izgleda jedan Vaš radni dan?
Moji radni dani su raznoliki, baš zbog različitih polja kojima se bavim. Ako sam u uredu, onda dan volim početi s operativnim zadacima, popunjavanjem raznih tablica koje mi kasnije pomažu kod brzog donošenja odluka, provjerom prodaje za kupce koje direktno vodim itd. Nakon toga se bavim raznim aktualnim zadacima što može biti od analize prodaje do osmišljavanja marketinškog plana za naredni period.
Ako nisam u uredu, onda sam često na putu ili na nekoj od vinskih manifestacija u zemlji na kojima zajedno sa kolegama predstavljam naša vina.
Što Vas najviše veseli i pokreće u poslu?
Najviše me vesele novi izazovi i stjecanje novih znanja. Volim kada kroz svoj rad imam priliku pokazati svoja znanja i iskoristiti iz za postizanje dobrih poslovnih rezultata. Također mi je dobra radna atmosfera vrlo bitna.
Na koji ste uspjeh najponosniji?
Ima nekoliko stvari koje bih izdvojila. Ako pričamo o mom radu u vinariji najponosnija sam na rebrending linije Dika, na kojem smo moje kolege iz prodaje, iz podruma i ja radili zajedno. Svakoj etiketi smo dali identitet i zanimljivu priču koju nastojimo dalje graditi i razvijati.
Što se tiče uspjeha nevezanih uz vinariju, ponosna sam na to što sam vrlo uspješno prevela jednu knjigu s novogrčkog i što sam od autora dobila dozvolu da se taj prijevod koristi za kazališnu predstavu. Ali najviše od svega sam ponosna na to što sam uspjela započeti život i uspješnu karijeru u novoj zemlji gdje sam bez ikakvih poznanstava i iskustva na ovom tržištu rada prepoznata u kratkom roku.
Najzaslužniji za početak moje poslovne karijere je bio tadašnji direktor prodaje u Atlantic trade-u, Andrej Sirk kojem sam i uvijek ću biti zahvalna na prvoj poslovnoj prilici koju sam dobila u Hrvatskoj. Osim karijere, izgradila sam i divne prijateljske odnose s predivnim ljudima, što mi je uvelike pomoglo da se manje osjećam nostalgično, a više kao doma.
Možete li nam dati preporuke što kušati iz vaše ponude vina u ovo blagdansko doba?
Uz blagdansko doba neizostavno idu pjenušci, za bilo koji da se odlučite, nećete pogriješiti. Mada bih posebno istakla pjenušac napravljen klasičnom metodom (ista metoda koja se koristi za izradu šampanjac) koji se zove Memoria i koji je namijenjen obilježavanju najbitnijih trenutaka u našim životima.
Možemo li Vas uskoro očekivati u našim krajevima?
U ovo blagdansko vrijeme bih rado posjetila Advent na Trsatu, te ako mi obaveze dozvole, svakako ću doći.
Imate li možda najdraža mjesta u Rijeci i okolici koja volite posjetiti?
Inače vrlo volim Rijeku i relativno često dolazim zbog posla. Već neko vrijeme želim organizirati jedno putovanje za svoju dušu na kojem ću pogledati nešto s repertoara HNK Ivana Pl. Zajca, popiti finu kavu na Korzu, otići do Astronomskog centra i na kraju dana popiti čašu vrhunskog vina u jednom skrivenom bistrou u samom centru.
Od okolice nisam puno toga obišla, ali svakako bih se uvijek rado vratila u Opatiju.
Kako i gdje vam se zainteresirani mogu javiti?
Zainteresirani nas mogu kontaktirati preko kontakata koji su navedeni na našoj web stranici www.enosophia.hr ili putem društvenih mreža Facebook i Instagram gdje ćete nas naći pod imenom enosophia.croatia.
Autor: Marina Koprivnikar
Foto: privatni arhiv