Katica Hauptfeld vlasnica je agencije Katarina Line, jedne od najuspješnijih hrvatskih turističkih agencija, a nedavno je u centru Opatije otvorila i prvi Curio collection hotel u Hrvatskoj, Keight Hotel by Hilton.
Katica je prava Lady Boss, uporna, ambiciozna i iznimno uspješna u svome poslu, a neke tajne svog dugogodišnjeg uspjeha otkrila je u ovom zanimljivom razgovoru.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Prije više od trideset godina osnovali ste agenciju Katarina Line koja je postala pravi turistički biznis. Jeste li već tada imali viziju za budućnost i jeste li mogli sanjati da će Katarina Line postati jedna od najuspješnijih hrvatskih turističkih agencija?
Otvorila sam Katarina Line u najgore moguće vrijeme početkom davne 1992 godine. Zemlja u ratu, Opatija i mnoge druge turističke destinacije pune izbjeglica itd.
No kako sam oduvijek vrlo pozitivna i odlučna osoba nisam se bojala, odlučila sam tražiti za mene nova tržišta na istoku, obzirom da su moji dotadašnji partneri sa zapada prvi prestali surađivati na našem području.
Već nakon prve prezentacije u Bratislavi upoznala sam jednog partnera s kojim i dan danas radim i bez kojeg mogu sa sigurnošću reći, tada vjerojatno ne bi tako dobro poslovala u tim uvjetima. Pored njega naravno bilo je i drugih, ali sam uporno čekala povrat tzv. zapadnog tržišta i kada se to dogodilo, naša firma je krenula vrlo brzo naprijed.
Nisam sanjala da ćemo uspjeti postati lider u segmentu krstarenja Jadranom i da ćemo sa kopnenim aranžmanima u Hrvatskoj na svim važnim tržištima, a posebno u SAD-u i Australiji polučiti takve rezultat.
Kako ste se odlučili baš za turističku agenciju? Jeste li oduvijek u turističkim vodama?
Nakon povratka u domovinu 1974. zaposlila sam se u jednom hotelu i tada sam već znala da je turizam posao koji mene veseli i ispunjava. Volim ljude i volim putovati, volim stvarati, a posebno volim učiniti ljude sretnima, a upravo to mi činimo godinama osmišljavajući razne itinerere na kopnu i na našim brodovima!
Pohvale koje neprestano primamo daju nam dodatnu snagu i volju da još više stvaramo i uspijevamo.
Najpoznatiji ste po krstarenjima te godišnje dovedete velik broj gostiju u našu zemlju, većinom stranih. Što mislite, zašto su krstarenja toliko privlačna putnicima?
Iako veći broj naših klijenata imamo na našim kopnenim aranžmanima, ipak smo poznati u zemlji, a i u inozemstvu po našim krstarenjima. Ogroman uspjeh i uzlet osjetili smo 2000. godine kada smo osim naših drvenih brodova počeli nuditi one novo izgrađene željezne da bi danas već došli do naše 6. kategorije mini kruzera koji su brodovi s 5 zvjezdica i neki od njih imaju čak i kabine s vlastitim balkonima koji se prodaju najviše na dalekim tržištima.
Pored toga imamo brodova za svačiji džep jer naših 6 kategorija to omogućuje gostima, ali i nasi prekrasni otoci i obala i more pružaju jedinstven odmor koji ne postoji nigdje na svijetu. Ovaj prekrasan produkt je jedinstven i autentičan i na njega trebamo biti ponosni i trebamo sačuvati kao naše blago.
U 7 dana turistima omogućujemo kupanje dva puta dnevno i to svaki dan na drugom otoku i posebnim valama te u popodnevnim ili večernjim satima razgled naših primorskih gradova uz stručno vođenje nakon čega su slobodni sami pronaći odgovarajući restoran ili konobu po želji da okuse lokalne specijalitete i vino. Sve je tako ležerno, bezbrižno, sve je savršeno posloženo da nam se gosti vraćaju presretni i zadovoljni.
Što sve podrazumijeva posao direktorice turističke agencije? Kako izgleda Vaš dan na poslu?
Moj posao je toliko raznovrstan i zna biti vrlo različit, od posjeta stranih partnera, ugovaranja posebnih poslova do obilaska novih hotelskih objekata, brodova ili novih ponuda na obali ili unutrašnjosti kako bi mi kao jedan od najboljih i najvećih DMC agencija mogli složiti čim bolji produkt za naše strane partnere. Naravno da putujemo često na sajmove, posebno u SAD i turističke konferencije te na istima radim prezentacije i slično.
Upravo na tim mjestima vidim i čujem što se nudi i što je ‘’ IN’’, kako bi naša firma bila konkurentna, a i interesantna u nuđenju takvih aranžmana.
Često sam u glavnoj sezoni na našim brodovima radi kontrole kvalitete istih, ali i često sam sa stranim agentima koje pozovemo da budu naši gosti kako bi što bolje opisali naše itinerere i kako bi ih mogli što bolje prodavati svojim gostima.
Vaša djeca također rade u agenciji. Kako se slažete i je li cijeli ovaj posao još ljepši kada ga radite s obitelji? Postoje li i povremene trzavice te kako to onda rješavate?
Imam veliku sreću i zadovoljstvo što moja djeca rade u agenciji. Sin Daniel je magristrirao marketing te savršeno radi taj posao u našoj firmi, ali i nadgledava financije, dok je kći Anamaria direktorica našeg odjela za krstarenja. Pored njih imamo sjajne ljudi u top managementu poput Gorana Biljakovica koji vodi odjel za sveoperacije na kopnu i Dario Ricov koji vodi ljudske potenicijale, a tu je još nasa Sanja Nekic Laginja i čitav niz drugih vrijednih ljudi koji su dugi niz godina s nama i koje jako cijenimo!
Ponekad dođe do trzavica jer nismo svi istog mišljenja, međutim sve se to lijepo riješi jer svima nama je cilj što bolje raditi i uspjeti u tome što nudimo našim putnicima.
Nedavno ste u Opatiji otvorili luksuzni Keight Hotel, kao dio Hiltonova brenda. Jeste li zadovoljni njegovim poslovanjem do sada? Poznato je da svaki vlasnik unosi svoju priču u svaki od tih hotela. Koja priča stoji iza Vašeg?
Naš novi Keight Hotel Curio Collection by Hilton Curio je naš ponos i posebno smo sretni što smo upravo mi u ovoj značajnoj godini gdje Opatija slavi 180 godina u turizmu, otvorili prvi hotel sa SVJETSKIM brendom u Opatiji.
Hotel je ujedno prvi Curio collection hotel u Hrvatskoj od svega nekih 180 u svijetu.
Sama riječ Curio vas upućuje da ste znatiželjni što je to vlasnik hotela priredio za gosta a što je potpuno različito od drugih. Naš Keight ima posebnu priču o Pierrotu koji se pojavljuje kroz umjetnost u hotelu, a samo ime hotela kombinacija je mojeg imena Kate i načeg obiteljskog sretnog broda 8 (eight) – Kate /Keight. Zašto bas Pierrot, klaun po kojem smo nazvali i restoran hotela – to vas pozivamo da dođete vidjeti i sami otkriti, te vidjeti Pierrota u raznim opatijskim scenama od Lungo Marea do parkova i luke.
Otvoreni smo svega 3 mjeseca i vrlo smo zadovoljni s dosadašnjim poslovanjem.
Uspješna ste poslovna žena. Imate li slobodnog vremena i kako ga provodite?
Malo slobodnog vremena provodim u putovanjima, a kod kuće volim čim vise vremena provesti s unukom i unucima te dragim prijateljima, te u vrtu. Volim otići u Bribirsku šumu gdje od vremena korone sadimo krumpir, uz pomoć prijatelja i rodbine, uz uživanje na svježem zraku.
Imate li neke nove pothvate u budućnosti koje biste rado podijelili s nama?
Za sada radimo na novom projektu malog Heritage hotela u Dubrovniku – luka Gruz, ali oči su uvijek otvorene za nove izazove i mogućnosti.

Autor: Tamara Štiglić Vodopić
Foto: Extravagant