“Iza mene je zaista jako veliki broj vinskih brandova za koje sam stvarala nove vrijednosti i postignuća na koja sam i danas jako ponosna. U Iločkim podrumima sam, nekako čini mi se, bila oduvijek, budući da smo kao obitelj s vinogradom uvijek nekako bili vezani baš za tu vinsku kuću…
Kroz svoj poduzetnički pothvat Wine Emotion by KT želim nastaviti povezivati, posredovati i prenositi jasne poruke i emocije te biti neovisni, ali prije svega objektivni „Ambasador“ isticanja vrijednosti vinskog sektora u ukupnom turističkom proizvodu Hrvatske.”
Karmela Tancabel je vinska poduzetnica, koja je nakon gotovo 20 godina rada u značajnijim vinarijama, odlučila pokrenuti svoju tvrtku – Wine Emotion by KT. Riječ je o inovativnoj platformi za promociju vina od najznačajnijih autohtonih i najšire udomaćenih sorti iz svih vinskih regija Hrvatske. Wine Emotion by KT ima snažan motivacijski učinak na komercijalni učinak sudionika tijekom i poslije radionica, ali i na stvaranje nove motivacije za ponovni posjet Opatiji, gdje su nedavno održane prve vinske radionice na temu „Otkrijte vinsku Hrvatsku“.
Više o sebi, poslovnom putu, ljubavi prema vinima, daljnjim planovima i još štošta, otkrila nam je Lady Boss Karmela Tancabel u razgovoru za naš portal!
Predstavite nam se; otkud ste, školovanje, kako biste opisali svoju osobnost, hobiji…
Rođena sam i odrasla u Njemačkoj, dio djetinjstva i ostatak školovanja provodim u Hrvatskoj. Nakon diplome na Fakultetu za hotelijerski i turistički menedžment u Opatiji 1998. svoj poslovni put započinjem radom u diplomaciji u Ženevi i Parizu. 2000. godine se vraćam u Hrvatsku, u Opatiju, u kojoj se ostvarujem u ulozi sretne supruge i ponosne majke dvaju sinova.
Pozitivna sam, kreativna, marljiva, dosljedna i lojalna osoba. Intuitivna, emotivna i prije svega pravedna. Volim prirodu i životinje, naročito konje i pse. Volim vinograd i hodanje, more i plivanje. Volim vina, dobru hranu, iskrene i dobronamjerne ljude.
Vlasnica ste koncepta, odnosno brenda Wine Emotion by KT. O čemu je točno riječ?
WinEmotion predstavlja inovativnu platformu za promociju vina od najznačajnijih autohtonih i najšire udomaćenih sorti iz svih vinskih regija Hrvatske kroz cikluse autorskih tema, kojima želim nastaviti unaprjeđivati doživljaj Hrvatske kao vinske destinacije globalnoj publici koja u nju dolazi, te njihov dolazak „iskoristiti“ za iskustvenu afirmaciju vrijednosti hrvatskih vina u ukupnom turističkom proizvodu Hrvatske.
Po čemu je Wine Emotion by KT jedinstvena platforma?
WinEmotion je jedina profesionalna sadržajna i iskustvena platforma u Hrvatskoj, koja podiže percepciju i vrijednost hrvatskih vina u svijesti globalnih potrošača visoke platežne moći, koji dolaze u Hrvatsku s najemitivnijih turističkih tržišta i to na izvornom njemačkom i engleskom jeziku. Osim promocije i afirmacije, ova platforma ima snažan motivacijski učinak na komercijalni učinak sudionika tijekom i poslije radionica, ali i na stvaranje nove motivacije za ponovni posjet Opatiji, na novi WinEmotionbyKT powered by Liburnia Hotels & Villas doživljaj ili pak u otkrivanje nekog novog dijela vinske odnosno turističke Hrvatske.
Imali ste priliku nedavno održati prve vinske radionice u Opatiji, na temu „Otkrijte vinsku Hrvatsku“. Kakav je bio odaziv, što su učesnici imali priliku naučiti, kakva vina su bila predstavljena?
Odaziv je bio zapravo vrlo dobar, iako su prve radionice lansirane u blagdanskom periodu, pa su ih mogli zasjeniti druga atraktivna događanja u Opatiji. Prva radionica je vođena na hrvatskom, a druga na engleskom jeziku.
Prva tema: „Otkrijte vinsku Hrvatsku“ spregnuta je kroz 2 radionice 30.12.2022.
- Radionica Croatian Lifestyle Wines održana je na hrvatskom jeziku.
Predstavljena su klasična i vrhunska vina sortnog i regionalnog izričaja:
- Stanzia, Arman Marijan Wines, pjenušac Malvazija Istarska, Istra
- Pušipel Classic, berba 2021 vinarije Dvanajščak Kozol
- Graševina Trs No. 5 2021, vinarije Enosphia iz Feričanaca, Slavonija i hrvatsko Podunavlje.
- Teran 2021 vinarije Kozlović, Istra.
- Frankovka Vrhunska 2019, Iločki podrumi, Hrvatsko Podunavlje
- Plavac Mali 2017, Syrtis, Vinogradi Volarević, Komarna, Dalmacija, nedavno nagrađenog s 91 boda na The Wine Enthusiast listi 100 najboljih vina svijeta.
- Radionica 1. teme „Otkrijte vinsku Hrvatsku“
Croatian Premium Winemaker Wines
Predstavljena su vrhunska vina posebnog značaja za svakog pojedinog vinara, regiju i vinsku Hrvatsku, a koja je održana na engleskom jeziku.
Prezentirana vina:
- San Marino 2019, jedino vrhunsko pjenušavo vino od sorte Žlahtina, Kvarner
- Malvazija Selekcija 2020, vinarije Kozlović, Istra
- Pušipel Prestige 2019, vinarije Dvanajščak Kozol, Međimurije, Bregovita Hrvatska
- Graševina Tradition 2017, Vina Antunović, Slavonija i hrvatsko Podunavlje,
- Plavac Mali Gold Edition 2016, Vinogradi Volarević, Komarna, Dalmacija, nedavno nagrađenog s 94 boda na The Wine Enthusiast listi 100 najboljih vina svijeta.
- Traminac Principovac 2019, Iločki podrumi, hrvatsko Podunavlje.
- Uspjeli smo stvoriti događaj o VINU i emocije
- Profesionalno kušanje provodi se prema pravilima struke, a sudionici su imali prilike naučiti temeljne postulate stručnog kušanja vina, čuti priču o svakom vinu, sorti, vinaru i regiji, te pregršt zanimljivih informacija koje dodatno oplemenjuju sadržaj i doživljaj vina, a prezentaciju čine zanimljivom, dojmljivom i pamtljivom.
- Interakcija u 3. dijelu nije izostala, dapače, bilo je jako puno pitanja, interesa za kupnju preko on- line platformi vinara a koje su navedene na zasebnoj listi vina koja čini osnovni postav za svakog sudionika. 3.dio radionica u pozadini prati video projekcija oglasa svih vinara iz svake radionice sa po 4 image oglasa u ravnomjernoj rotaciji.
- Izvučeni su i dobitnici nagradne igre WinYourEmotion. U prvoj radionici prva nagrada je bila vaučer za posjet Iločkim podrumima, Starom podrumi iz 1450., kušanje vina s noćenjem i doručkom za 2 osobe, a u drugoj radionici prva nagrada je bila vaučer za 2 osobe – posjet i degustacija vina u podrumu i vinariji Kozlović u Istri.
Imate dugogodišnje iskustvo rada u značajnijim vinarijama. Jedna od njih su Iločki podrumi. Kako i kada ste se odlučili za preokret, odnosno osnivanje vlastitog brenda?
Da tako je. Iza mene je zaista jako veliki broj vinskih brandova za koje sam stvarala nove vrijednosti i postignuća na koja sam i danas jako ponosna. U Iločkim podrumima sam, nekako čini mi se, bila oduvijek, budući da smo kao obitelj s vinogradom uvijek nekako bili vezani baš za tu vinsku kuću, a u kojoj je nekoć radila i moja majka Ana, te moja srednja sestra Anamarija. Otišla sam s pozicije člana uprave u trenutku kada sam ostvarila sve strateški zacrtane ciljeve kompanije za koje sam bila zadužena i naravno u suglasju i dogovoru s većinskim vlasnikom te ostalim članovima Uprave, tako da sam zaista izašla iz svega odvažno i dostojanstveno.
Nakon gotovo 20 godina predanog rada, stjecanja iskustva i zbog stručnosti iz područja vinarstva, vinskog marketinga i prodaje, postala, sinonim izgradnje, isticanja i unapređivanja vrijednosti vinskog sektora Hrvatske i što je najvažnije, stekla poštovanje i uvažavanje svih dionika vinske branše na nacionalnoj i na međunarodnoj razini.
Kroz svoj poduzetnički pothvat želim nastaviti povezivati, posredovati i prenositi jasne poruke i emocije te biti neovisni, ali prije svega objektivni „Ambasador“ isticanja vrijednosti vinskog sektora u ukupnom turističkom proizvodu Hrvatske i na ta način izravno osnažiti percepciju i potražnju za hrvatskim vinima i izvorno hrvatskim proizvodima na globalnoj razini.
KTMB Consulting d.o.o. & WinEmotionbyKT zapravo su logičan nastavak ili nova poglavlja moje cjeloživotne misije.
Otkud ljubav prema vinima?
Rođena sam i odrasla u Njemačkoj uz obale Badenskoga jezera u kojemu je razvijeno vinogradarstvo i vinarstvo, a vino način života, tako da ljubav prema vinogradu i prirodi stječem od najranijeg djetinjstva. a naročito po povratku u hrvatsko Podunavlje. Kćer sam treće generacije vinogradara, čiji je vinograd bio dio hortikulturnog uređenja okućnice obiteljske kuće na salašu mojih najmilijih, a koji se nalazi pored ostataka jednog „Starog“ i iznad jednog „Šarenog“ grada, na mjestu gdje „Dunav ljubi nebo“. Profesionalno sam se vinima počela baviti od 2003. pa sve do danas. Vino je za mene veličanstven plod neba, zemlje i čovjeka, a profesionalno bavljenje vinom odgovoran poziv očuvanja tradicije u suvremenosti i prostranstvu odabira i mogućnosti.
Nekada davno, premorena od učenja, putovanja, odvajanja od obitelji za i zbog vina, napisala sam svoj prvi aforizam o vinu koji glasi: „Vino spaja udaljenosti, pomiruje različitosti i poštuje istinu.“, a danas kažem: „Vino je senzacija koja evocira emocije. A emocije su temeljni gradivni elementi sreće i zadovoljstva.“
Je li teško biti žena – poduzetnik?
I je i nije, ovisi kako se postavite prema svojim odabirima. Ja sam postala poduzetnicom svojim odabirom u tom nekom trenutku kada se sve nekako posložilo. No imala sam jasnu viziju i ostvarive ciljeve. Svaki početak težak i da, potrebno je puno neprospavanih noći da bi se dogodio „uspjeh“ preko noći. Ženama je teže, naročito onima koje pored afirmacije u poslovnom smislu, teže ka ostvarenju i drugih važnih „uloga“ u životu. Sve to iziskuje puno više napora, energije i vremena, ali sam sigurna da su žene upornije, odlučnije, sistematičnije, organiziranije, a samim time puno uspješnije u svim svojim ulogama.
Što Vas veseli i pokreće u poslu?
Sve me u mom poslu pokreće i veseli jer radim ono što volim.
Što biste poručili ženama koje se dvoume pokrenuti vlastiti biznis?
Poručila bih im da najprije dobro definiraju ciljeve i očekivanja te ih jasno diferenciraju od snova i želja. Da svoj poduzetnički pothvat dobro i realno projektiraju u financijskom i vremenskom okviru te da u njega ugrade sve elemente i razine kriznog menadžmenta. Ako im i tada stvari izgledaju još uvijek izvjesno dobro i ostvarivo, a želja je ostala dovoljno snažna, poručila bih im da svakako pokušaju. Kad krenu, da ne posustaju. Da ostanu odlučne i ustrajne, strpljive i marljive. Da vjeruju u sebe, svoj proizvod i svoj uspjeh. Ni on neće izostati. Za sve dobro u životu treba vremena.
Daljnji planovi? Nove vinske radionice?
Nove radionice, nove teme i puno vina koje naša ciljana publika treba otkriti.
Dakako nastavljam s WEbyKT radionicama i s partnerstvom s Liburnia Hotels & Villas, koji su prvi prepoznali vrijednosti ovog jedinstvenog projekta i ciljeve koje možemo ostvariti zajedno!
U svakom slučaju očekujem vrlo intenzivnu 2023.
Autor: Extravagant
Foto: privatni arhiv, press