Jasminka Benazić marketinški je stručnjak te direktorica marketinga u tvrtki Histris. Već je tijekom studiranja na Ekonomskom fakultetu u Puli započela s oživljavanjem istarske kulturne baštine i nasljeđa najistaknutijeg ilirskog plemena u Istri, Histra.
Naša nova Lady Boss ne skriva oduševljenje i ljubav prema svom poslu, a u ovom je razgovoru otkrila s kolikim ga žarom obavlja te koliko entuzijazma ulaže u svaki projekt brenda Histris.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Završili ste marketing na Ekonomskom fakultetu u Puli, a trenutno ste na poziciji direktorice marketinga u tvrtki Histris. Radite li posao svojih snova, jeste li tako zamišljali svoje radno mjesto?
Potakli ste me da zastanem i prošlost pogledam nekim drugim očima, rekao bi poznati kantautor. U današnjem svijetu izazova teško je ostati svoj, a biti dosljedan dječačkim težnjama pravo je bogatstvo.
Često sam kao dijete maštala o svom radu i poslovnim dostignućima. Krenula sam na studij marketinga na pulskom Ekonomskom fakultetu, time i započela moj put osvještavanja i valorizacije, potom i svojevrsnog oživljavanja istarske kulturne baštine, (ne)materijalnog nasljeđa najistaknutijeg ilirskog plemena u Istri – Histra. Histri su zaslužni za današnji brend i vizualni identitet tvrtke za preradu mesa Histris iz istarskog svetog Petra u Šumi.
Svojim angažmanom u prenošenju povijesti kreativnim načinom izražavanja i implementacijom u Histrisove proizvode, svoje snove danas živim. Iako su ti snovi dosanjani, nastavit ću sanjati. Svojim ću snovima ostati dosljedna, jer kao što će kantautor s početka reći: „Mi moramo sanjati!“
Kako biste opisali svoj posao u Histrisu? Čime se sve bavite?
Kao direktorica marketinga u Histrisu, moj cilj je jačati brend i kreirati razvojnu marketinšku strategiju koja uključuje učinkovitu marketinšku komunikaciju i PR aktivnosti na tržištu regije. Svakodnevno se trudimo osigurati da naš brend bude prepoznatljiv i relevantan, što postižemo kroz pažljivo planirane kampanje i dosljedan rad na izgradnji identiteta brenda.
Osim toga, ključan dio mog posla je vođenje digitalnog marketinga, gdje uz pomoć agencija upravljamo online prisutnošću i provodimo digitalne kampanje koje osiguravaju vidljivost našim proizvodima. Također, blisko surađujem i s medijima, kako bi osigurali da su naše PR aktivnosti u skladu s ciljevima tvrtke.
Jedna od stvari koju i dalje radim s velikim entuzijazmom, je dizajn ambalaže proizvoda. Još uvijek volim osobno sudjelovati u ovom kreativnom procesu. Vjerujem da je dizajn ključan za stvaranje prvog dojma kod potrošača, pa mi je važno da svaki detalj bude savršeno usklađen s našim brendom. Na taj način osiguravam da naši proizvodi ne samo da privuku pažnju, nego i ostave trajan pozitivan dojam na naše potrošače.
Kakva bi, po Vama, trebala biti osoba koja se bavi marketingom, čemu treba posebno težiti?
Važno je osluškivati, doživjeti, stopiti se s okolinom i ljudima koji stvaraju. Tada do izražaja dolazi kreativnost, moć prenašanja bitnog, valorizacija proizvoda, a proizvod ima uvijek lokaciju odakle potječe, pa je samim time osoba koja se bavi marketingom i kulturni promotor zajednice i mikrosredine. Važno je biti dosljedan, imati kvalitetu i jako čistu viziju brenda.
Dugi niz godina bili ste na sličnim pozicijama. Kako se vaše radno mjesto u Histrisu razlikuje od prošlih?
Svaki životni period donosi neko novo iskustvo, obogaćuje, čini nas zrelijima i na neki nas način tjera da stvari sagledamo drugim očima. Baviti se promocijom uvijek i svugdje ima isti cilj: proizvođaču i sredini donijeti ekonomsko blagostanje. Svako radno mjesto ima svoju strategiju kako to učiniti.
Godine 2015. dobila sam priliku biti dio marketinškog tima Istarskih supermarketa, tada novog istarskog lanca marketa. Zadaci su mi bili izgradnja brenda, grafička priprema te osmišljavanje marketinških kampanja namijenjenih kupcima. Ovo radno iskustvo ističem kao vrlo dragocjeno jer me dovelo do viših pozicija. Četiri godine kasnije, Istarske supermarkete akvizicijom preuzima Studenac, također maloprodajni lanac s visokim ciljevima i očekivanjima.
U Studencu preuzimam ulogu voditeljice korporativnih komunikacija, stječem veliko dodatno iskustvo u PR-u, društveno odgovornom poslovanju i promociji općenito. Timski rad s više tisuća kolega nadogradio je i obogatio moje prethodno profesionalno iskustvo te otvorio vrata novom znanju i vještinama.
Nakon gotovo tri godine rada u omiškoj središnjici Studenca, krajem 2022. dobivam priliku vratiti se gdje je sve i počelo – u Histris, pogon za preradu mesa otvoren 2016. godine.
Histris redovito osvaja brojne nagrade na natjecanjima. Po čemu se razlikujete od ostalih sličnih proizvoda na tržištu?
Brojni su proizvođači, još je više zahtjeva iskusnih ocjenjivača čija su nepca u prosudbi svake godine sve istančanija. Rekla bih da je Histris dosljedan tradiciji i istarskom čovjeku. U Histrisu nam je uvijek fokus na kvaliteti i očuvanju tradicionalnih vrijednosti i okusa.
Godine 2023. nagrađeni smo zvjezdicama International taste instituta – međunarodnog instituta za okuse hrane i pića sa sjedištem u Bruxellesu. Vjerojatno najpoznatije priznanje vrhunske okusne kvalitete u svijetu, maksimalne tri zvjezdice dodijelio je istarskoj kobasici. Za nas je to ogromno postignuće i priznanje jer se trudimo biti originalni, dosljedni tradiciji i očuvanju izvornih okusa upotrebom isključivo mesa hrvatskog podrijetla.
U Histrisu smo iznimno ponosni što je istarsko sada i svjetski priznato! Naša je misija kupcima ponuditi ono najbolje od istarskih okusa. Isto tako, pratimo gastro, ali i zdravstvene trendove u prehrambenoj industriji, stoga smo odlučili unaprijediti postojeće proizvode kako bismo zadržali autentične okuse, a proizvode učinili zdravijima. Smanjili smo udio soli i iz sastava uklonili nitritnu sol, a svojom inovacijom ukorak smo i s novim smjernicama Europske komisije.
Posebnu pozornost posvećujete promociji Istre. Na koje sve načine Histris proizvodi predstavljaju Istru?
Tražeći inspiraciju u tradiciji Istre i njenim legendama, Histris proizvode predstavljamo u ambalažama s prepoznatljivim motivima Istre. Time želimo da naši proizvodi ispričaju priče, ali da ih i istovremeno stvaraju. Uz lansiranje novih proizvoda, izdvajam nekoliko projekata. Neki su već realizirani, drugi još traju.
Tržištu smo predstavili novi reklamni spot Histrisa. Produkcija trajno arhivira istarsku gastronomsku scenu, tradiciju i doživljaj Istre te poziva na novi susret s okusima prošlosti. Spot je sniman u Rijeci i u Istri gdje se obitelj simbolično vraća korijenima, baš kao što Histris svoju proizvodnju sljubljuje s običajima istarskih predaka i autohtonošću podneblja u kojem djeluje. Povratak u prošlost, u istarsko selo, djetinjstvo, povratak prirodi; zajedništvo, radost.
Sve je to satkano u prizivu emocije i zalogaju Histrisovih suhomesnatih proizvoda. Ništa ne može nadomjestiti vrijeme provedeno s našim najbližima, uživajući u omiljenoj hrani.
Jeste li i sama zaljubljenica u hranu i gastro delicije?
Mnogo je studija o utjecaju hrane na ljudski organizam i psihu izvedeno. Kao djevojčica često bih razmišljala o frazi „ljubav ide kroz želudac“ – ljubav sam tada drugačije poimala. Danas me ta ljubav hrani, u njoj uživam i često je motiv odlaska u destinaciju. Hrana me izaziva, budi nove osjećaje, svojevrsna je nagrada truda i uspjeha.
Na prošlogodišnjem međunarodnom sajmu kobasica u sv. Petru u Šumi okrunjena sam titulom Vitezice od klobasic i time dala svoju riječ da ću „zauvijek poštivati klobasice svake vrste: frigane, kuhane, pečene i sušene, da ću uživati u njima, ali i nuditi druge, da ću širiti bratstvo ljubitelja kobasica te u svakoj prilici slaviti kako ovu plemenitu namirnicu tako i majstore koji nam je nesebično pripremaju.“
Koji su Vam omiljeni Histris proizvodi?
Kad pitate roditelje koje im je najdraže dijete, odgovor je teško za očekivati. Tako je i meni nemoguće izdvojiti omiljene Histrisove proizvode. Sagledavajući suhomesnati asortiman kao cjelinu, ipak bih istakla kobasice. Osim tradicionalne i s ružmarinom, nastojali smo napraviti iskorak te meso s hrvatskih farmi, a u obliku kobasice, sljubiti s autohtonim namirnicama, simbolima Mediterana, Istre, nonića i njegove kampanje.
Tako je nastala kobasica sa smokvama, orasima, tartufima, od pancete. I svaka ta kobasica podsjeća na mukotrpan rad, život istarskih predaka, njihov uspjeh i sretno lice kada bi na kraju dana sjeli za stol i u krugu najdražih podijelili „žetvu“. Njihova me priča vraća u djetinjstvo, s punim ustima doživljaja sjedim u sigurnom zagrljaju mojih nonića.
Kako provodite svoje dane, kako se opuštate?
Dan mi često završi prije nego što bih htjela, a slobodni trenuci su prava rijetkost u moru svakodnevnih obaveza. Ono malo vremena koje mogu izdvojiti za sebe, posvećujem svojoj obitelji i prijateljima, trenucima koje provodimo zajedno. Ove godine, ljeto i sezona kupanja dobit će poseban pečat mojim pokušajem savladavanja SUP-a, što mi je pružilo pregršt zabave i nezaboravnih iskustava.
Kao i svake godine, kraj ljeta označava moj povratak „na svoje“, kada se uputim na neku daleku destinaciju kako bih doživjela čaroliju nepoznatih kultura i uživala u jedinstvenim gastronomskim iskustvima.
Koji su Vam planovi za promociju Histrisa narednih mjeseci? Očekuju li Vas neka natjecanja, posebne manifestacije?
Kontinuirano sudjelujemo na eminentnim natjecanjima i sajmovima. Dvosmjerna komunikacija i povratne informacije koje pritom dobijemo, naš su putokaz za dalje. Sve ove dosadašnje uspješne kampanje i osvojene nagrade ne bi bile moguće bez predanih zaposlenika Histrisa i zajedničke ustrajnosti. Ponosna sam na kolege, sada već prijatelje, i tim ljudi koji svakodnevno gradi brend, kvalitetu, identitet Histrisa.
Privilegija je, biti okružen visokomotiviranim ljudima i zato ćemo u Histrisu nastaviti osluškivati potrebe kupaca te u skladu s time razvijati nove recepture i njima biti pokretači pozitivnih promjena. Ali neka za sada to nešto novo ostane iznenađenje za jesen.
Autor: Tamara Štiglić Vodopić
Foto: Extravagant, privatni arhiv