Rijekom Kupom brodovi nisu plovili 200 godina, dakle za života nismo vidjeli drveni brod u Karlovcu dok ga mi nismo osmislile i izgradile… Možemo reći da je “Žitna lađa” među glavnim razlozima dolaska gostiju u Karlovac i to nam je zaista drago jer postižemo našu viziju i misiju. – Iza Žitne lađe stoji Jasmina Cvetković, koja je zajedno s prijateljicom došla na ideju pokretanja ovog projekta. Cilj Žitne lađe je očuvanje tradicije plovidbe hrvatskim rijekama te prisjećanje vremena gospodarskog uzleta i “Žitnog puta”, kojim su Kupom i Savom prevoženi ljudi i roba.
Ova jedinstvena turistička ponuda može se pronaći u turističkoj tvrtki “Aurora Colapis”, koju Jasmina vodi zajedno s prijateljicama.
Više o početnoj ideji, pokretanju ove posebne poslovne priče, koliko Žitna lađa znači za Karlovac i još štošta, otkrila nam je Lady Boss Jasmina Cvetković u razgovoru za naš portal!
Za početak, predstavite se našim čitateljima!
Moje ime je Jasmina Cvetković, dolazim iz mjesta Rečica pokraj Karlovca. Moje mjesto nalazi se na rijeci Kupi. Diplomirana sam ekonomistica i bavim se EU fondovima već 15 godina, a majka sam jedne prekrasne djevojčice. Danas, s prijateljicama vodim turističku tvrku Auroru Colapis koja je nakon 200 godina vratila riječnu plovidbu na našu Kupu. Mi zapravo živimo uz tu rijeku, duge šetnje uz karlovačke rijeke su mi hobi, a u slobodno vrijeme, kao predavačica u jednoj obrazovnoj instituciji, prenosim svoje iskustvo i znanje svima koji se žele baviti EU fondovima i uživam u tome.
Obožavam glazbu, a bez prirode ne mogla živjeti. Mislim da sam dinamična i kreativna osoba, moja glavna uloga u timu je liderstvo, pokretanje projekata i inicijativa te odgovornost, ali i rješavanje problema kad do njih dođe.
Vodite s prijateljicama turističku tvrtku Aurora Colapis. Imate jedinstvene turističke ponude. Tu je žitna lađa „Zora“… Recite nam ukratko o čemu je riječ?
Bila je 2008. godina kad smo moja prijateljica Ana i ja u jednoj šetnji došle da ideju da želimo izgraditi brod. I to ne bilo kakav brod, mi smo poželjele izgraditi Žitnu lađu – drveni brod duljine 25 metara kakav je nekada plovio rijekom Kupom u 18. stoljeću i prevozio žito iz dalekog Banata i Temišvara. Nakon maštanja i 8 godina predanog rada, uspjele smo u tome. Osnovale smo udrugu, zatim tvrtku te smo napisala dva uspješna EU projekta.
Kroz jedan smo izgradili brod, a drugi EU projekt nam je pomogao da stasamo na turističkom tržištu. Bila je to pustolovina života. Rijekom Kupom brodovi nisu plovili 200 godina, dakle za života nismo vidjeli drveni brod u Karlovcu dok ga mi nismo osmislile i izgradile. Na rijeci Kupi nema brodogradilišta, zanimanje tesara i lađara koji su gradili lađe više nije postojalo, nismo imali niti kapetana unutarnje plovidbe, ali je danas naš kapetan Ivica Špelić iz Petrinje s nama već punih 5 godina.
Danas nam dolazi veliki broj izletnika iz cijele Hrvatske gotovo svaki dan, grupno ili individualno i uživaju s nama u netaknutoj prirodi i užitku plovidbe ovom prekrasnom lađom.
Impresivno je da se nakon dugih 200 godina vratila plovidbom na rijeku Kupu. Kako ste došli na tu ideju?
Kroz EU projekte i udrugu smo i obnovile jedan oronuli društveni dom u našem mjestu, međutim željele smo napraviti nešto za sebe – za svoj gušt, a izgraditi Žitnu lađu je djelovalo kao odlična ideja i izazov. Htjele smo ta naša sela iz okolice Karlovca i rijeku Kupu u njenom nizinskom toku staviti na kartu Hrvatske i čini se da nam je to i krenulo.
Turističke ture žitnom lađom su dostupne tijekom cijele godine? Koliko traje vožnja?
Danas plovimo za individualne goste svake subote i nedjelje u 11 sati, a za grupe u terminu po dogovoru. Imamo dvije ture – jednu od 90 minuta koja je odlična za obitelji s djecom ili kao dio šireg obilaska Karlovca, te jednu od 3 sata koja je našim gostima izbor kod teambuildinga, privatnih proslava i slično.
Koliko ova Vaša ponuda znači za Karlovac?
Mislim da možemo reći da je Žitna lađa među glavnim razlozima dolaska gostiju u Karlovac i to nam je zaista drago jer postižemo našu viziju i misiju. Uz nas se veže niz restorana, obiteljskih gospodarstava, ostalih turističkih atrakcija te u toj sinergiji zaista svaki posjetitelj Karlovca uživa.
Ipak su naše rijeke naše najveće blago, što naši gosti i prepoznaju te uvelike koriste. Neki za zabavu, ali neki i za pravi duboki odmor od svakodnevne intenzivne dinamike.
Jeste li se putem susreli s nekim posebnim izazovima ili situacijama?
Pa nije bilo lako, možda skepsa u okruženju koja nas nije obeshrabrila jer nismo ni sekunde dvojili – brod mora biti. Svaki korak je bio izazov, provesti EU projekt vrijedan nekoliko milijuna kuna je bio veliki izazov za nas kao malu organizaciju sa sela, zatim sakupiti po cijeloj Hrvatskoj hrastovinu za brod jer ju ne možeš kupiti u trgovini jednostavno u toj količini, doploviti do Karlovca od Siska gdje je građen, vodeći računa o slapovima i brzacima, ali i poslovno preskočiti koronu u trećoj godini poslovanja nije bilo nimalo lako.
Što mislite koja je tajna Vašeg uspjeha?
Upornost i tvrdoglavost, ali i timski rad. Pojedinac ne može sam, velika podrška cijelog tima i ustrajnost kad dođu teški trenuci je to što vas vodi uspjehu. Moja osobna tajna je da kad god osjetim strah, da ga zaobiđem. Razmislim o posljedicama, ali bez straha, nekako vjerujući da će biti sve ok, idem dalje ako mogu podnijeti najgori ishod koji mi se može dogoditi.
Mislim da sam tako u niz situacija pomaknula vlastite granice, ali i ostala dosljedna sebi, nije to lako, ali sretni ste kasnije.
Je li teško biti žena – poduzetnik?
Ma nije. Kretanje kapitala je vrlo jasno. Nitko neće kupovati vaš proizvod ako nije dobar bili vi žena ili muškarac. Svakako je potrebna podrška obitelji, jer dođete u situaciju kad treba pričuvati dijete, odvesti ga na neku aktivnosti i slično dok ste vi na poslu i bez toga ne bih mogla, međutim i podrška prijatelja je tu koji su uz vas.
Što Vas najviše veseli i pokreće u poslu?
Mene pokreće zadovoljstvo naših gostiju. Baš me veseli to kad inspiriramo nekoga, kad ljudi sretni i ispunjeni idu s broda. Onda zaista vidiš da radiš dobru stvar. A što me pokreće? Mislim da je to ispunjenje one naše vizije, ali i dobra atmosfera na poslu i uspjeh koji se očituje kroz sve veći broj ljudi koji nam dolaze. To nam je najveći motiv.
Što biste poručili ženama koje se dvoume pokrenuti vlastiti biznis?
Nemojte se bojati. Krenite malim koracima, prvo okušavajući svoju ideju među prijateljima, poznanicima, zatim lagano na tržištu šire. Dajte si vremena i neka vam proizvod bude najbolji, i još bolji…tu ljubav i pažnju će klijenti prepoznati. Imajte jasnu viziju – zašto to radite i to komunicirajte, vrijednosti koje stoje iza vas su vašim kupcima najbitnije jer sličnih proizvoda ima mnogo.
Daljnji planovi?
Znate kako kažu, nemojte otkrivati svoje planove dok nisu već skoro ostvareni, pa ću ja reći samo našu želju. Željeli bismo pristanište u Karlovcu. To bi bila kruna naših dugogodišnjih nastojanja, naše vizije i veliki pomak u razvoju područja. Držite nam palčeve da u tome jednog dana i uspijemo!
Kako i gdje Vas zainteresirani mogu pronaći, kontaktirati Vas?
Našu Žitnu lađu i naše izlete pomoviramo na društvenim mrežama gdje smo dostupni od 0-24, a svakako je velik izvor informacija i naša web stranica www.aurora-experience.com te Turistička zajednica grada Karlovca www.visitkarlovac.hr Pozivamo Vas i Vaše čitatelje da dođu zaploviti i uživati s nama!
Autor: Extravagant
Foto: Vedran Peteh, privatni arhiv