Ivana Zoretić je poznata riječka frizerka, vlasnica E salona. Po struci je majstor frizer te diplomirani ekonomist, a kod kuće mama jednog živahnog trinaestogodišnjaka.
Ljubav prema svom poslu Ivana gaji od malih nogu, s obzirom da je njena mama bila također vlasnica frizerskog salona te je imala priliku puno učiti od nje.
Kakve frizure Riječanke vole, kako poboljšati kvalitetu kose nakon stresnih situacija, koliko je teško biti žena poduzetnik te druge zanimljivosti, otkrila nam je Lady Boss Ivana Zoretić!
Vlasnica ste frizerskog salona „E salon“. Opišite nam ukratko svoj poslovni put!
Moj profesionalni put u svijetu frizerstva započeo je prije 10 godina kada sam otvorila svoj frizerski salon, a ljubav prema ovom poslu započela je davno prije, još u djetinjstvu. Naime, moja mama je bila također vlasnica frizerskog salona, te sam cijelo djetinjstvo provela u salonu s njom živeći tu struku te učeći gledajući od nje. Tako da je ljubav prema ovom zanatu rasla skupa samnom.
Život i školovanje me neko vrijeme odvelo u nekom drugom smjeru, završila sam matematičku gimnaziju i nakon toga Ekonomski fakultet, neko vrijeme sam mislila da ću ostati u tim vodama, međutim vrlo brzo sam se vratila svojoj prvoj ljubavi. Gledajući unatrag smatram da je spoj ekonomije, matematike, frizerstva i poduzetništva urodio plodom.
Kakve su Riječanke po pitanju eksperimentiranja s kosom?
Rijeka je sve samo ne običan grad, te smatram i Riječanke posebne žene. Svakako prate modu, ali je u svakom trenutku prilagode svojoj osobnosti i svom stilu. Mislim da slijepo ne prate trendove, nego svaka žena je individualna i slijedi svoj stil prateći modne trendove.
Stoga u tim okvirima svog stila i novih trendova svakako vole eksperimentirati sa frizurama. Tako da je na mom profesionalnom putu jako izazovno jer stalno pratim nove trendove, te svaku klijenticu volim osobno upoznati, njen stil, struku, koliko se voli baviti svakodnevno svojom kosom, te shodno tome prilagodim i predložim individualno neku promjenu i novu frizuru.
Ljepota kose krije se i u njenom zdravlju. Svjedočimo o tome koliko stres utječe na pad kose, posebno nakon korona krize. Možete li nam savjetovati ili preporučiti proizvode koji potiču rast kose?
Rast kose prolazi kroz nekoliko faza. Na kosu uvelike utječe samo stanje organizma, stoga visoke temperature usred preboljene korone i stres dovode većinu vlasi u isto vrijeme u fazu opadanja. Da bi se spriječilo opadanje kose prvo trebamo započeti sa liječenjem i poticanje mikrocirkulacije samog vlasišta, te uklanjanjem nečistoća i sebuma da bi vlas lakše mogla prodrijeti na površinu.
Preporučila bih nježan piling za vlasište SCALP.SPA.SCRUB (230,00kn). Uvijek napominjem da lijepa kosa započinje kvalitetnim i prilagođenim šamponom, individualno za svaku kosu. Koristim šampon iz linije Plumping, koji na bazi korijena đumbira i ekstrakta koprive oživljava i potiče rast rijetke kose.
Za dubinsku njegu savršen mi je YOUN AGAIN RINS (180,00kn), koji na bazi smilja pomlađuje umorenu kosu. Nakon svakog pranja koristim BODY MASS (230,00kn), tretman na bazi tehnologije za rast trepavica koji također potiče rast i gustoću kose. Po dužinama uvijek koristim YOUNG AGAIN (195,00kn) hranjivo ulje koje dubinski regenerira, zaglađuje i obnavlja elastičnost vlasi.
Je li teško biti žena – poduzetnik?
Svakako je izazovno, jer radni dan ne traje samo osam sati, nego tu postoji stalno promišljanje o poslu. Kući sa sobom nosiš posao, od plaćanja računa, do promišljanja o klijentima i kako unaprijediti poslovanje i unijeti novitete. Zatim tu su pregledavanje društvenih mreža i praćenje trendova, posjećivanje raznih profesionalnih zbivanja te prisustvovanja na raznim edukacijama i akademijama.
Kako sam cijeli života naučila i voljela učiti, ni sad ne stajem i to me vodi i ispunjava. Također je izazovno uskladiti i profesionalni i obiteljski život. Rekla bih da iza svakog uspješnog muškarca stoji žena, a iza svake uspješne žene stoji mater koja joj čuva dite.
Smatrate li da ima dovoljno žena u Vašem području djelovanja?
Da, svakako ima mnogo žena u ovoj struci i mislim da su većinom žene frizeri i vlasnice frizerskih salona.
Međutim u segmentu promicanja i aktivnosti u našoj struci kroz neke druge kanale, smatram da smo podjednako aktivne, kao i muški frizeri. Žene frizeri, pogotovo vlasnice i poduzetnice su također uz posao dosta posvećene obiteljskom životu i djeci, tako da smatram i iz svog vlastitog iskustva da je teško pronaći vremena za voditi vlastiti samostalni posao, a pogotovo naći vremena za dodatni angažman u vidu promicanja naše struke.
Promicanje naše struke vidim kroz suradnju sa Obrtničkom komorom, Udruženjem Ceha frizera, suradnju sa srednjom obrtničkom školom itd. Također smatram da je potrebno promicati struku i kroz različite edukacije, gdje se frizeri dodatno obrazuju u smieru da postanu edukatori ili predavači na različitim akademijama, te svoja naučena znanja prenose svojim kolegama ili mladim frizerima. U ovom segmentu dobar dio odrađuju muški frizeri i također su oni ti koji su možda, usudila bih se reći, aktivniji nego ženski frizeri ili podjednako, te možda mrvicu i popularniji.
Što Vas najviše veseli i pokreće u poslu?
Danas klijenti u salon ne dolaze samo po lijepu frizuru, nego po novi izgled, novi trend i emociju. Na mom profesionalnom putu me stoga vodi strast, ljubav prema poslu te obavezno permanentno učenje i “glad” za novitetima.
Smatrate li da je danas teže ili lakše pokrenuti posao s obzirom na globalnu umreženost i brži način življenja?
U današnje vrijeme protok informacija je vrlo brz. Informacija nam je u svakom trenu u istoj sekundi pri ruci, samo treba biti brz i aktivan. Danas smo svi na izvoru informacija a najvažnije je biti prvi. Komunikacija sa klijentima je brza, edukacije se odvijaju putem interneta, puno toga se događa odmah ispred tebe na ekranu, trendovi su ti dostupni sad i odmah.
Otvaranje obrta ili firme je također vrlo brzo, u dva klika. Društvene mreže su nam kanal komunikacije sa klijentima, Instagram i Facebook su naš novi izlog, klijenti te promatraju samo i isključivo kroz tu prizmu.
S te strane puno brže i jednostavnije nam je prići sadašnjim i potencijalnim klijentima. Međutim upravo taj brzi način življenja i funkcioniranja koliko olakšava, stvara i dodatni stres i pritisak, gdje uvijek moraš biti dostupan, informiran, a u poslu i u samom salonu moraš jako brzo misliti, promišljati, predlagati, obavljati posao kvalitetno i u što kraćem roku dobiti željeni rezultat.
Stoga smatram da je za pokretanje vlastitog posla danas puno teže jer moraš imati jako puno znanja, iskustva i informacija da bi posao obavljao brzo i učinkovito, da su klijenti zadovoljni a ti kao vlasnik ili radnik adekvatno nagrađen za svoj rad.
Što biste poručili ženama koje se dvoume pokrenuti vlastiti biznis?
Rekla bih prije pokretanja vlastitog posla, vrlo je važno u današnje vrijeme imati veliku količinu znanja i iskustva da svoj posao možeš obavljati brzo i učinkovito da klijenti budu zadovoljni jer je konkurencija velika.
Moram napomenuti da u Rijeci i u Hrvatskoj ima jako puno vrhunskih mojih kolega frizera. Također jako dobro poznavati brend sa kojim radiš te vjerovati u njega i živjeti s njim i svojim poslom da klijentu preneseš tu emociju i ljubav. Također pronaći ciljanu publiku, a ono što me posebno veseli u mom poslu su divne kolege koje bez obzira na konkurenciju su uvijek tu uz tebe i daju ti podršku. Razmjena iskustva i znanja sa kolegama je od iznimne važnosti. Ja mogu reći da sam bila te sreće što sam imala mamu kao izvanrednog mentora i vrlo brzo jako uspostavila kvalitetnu i blisku komunikaciju sa kolegama.
Za kraj nam recite kakve su frizure su popularne za ovo proljeće, odnosno ljeto?
Najpopularnija frizura koja već neko vrijeme pokreće beauty industriju, kako kod mnogih žena, tako i kod mojih klijentica je svakako i dalje bob. Meni najdraži je geometrijski ošišan ravni bob, duljine do brade. Popularna je zbog toga što pristaje svim generacijama i svakoj kvaliteti kose. Dužina boba se prilagođava obliku samog lica, a oblik i tekstura i završno stiliziranje samog boba prilagođava se stilu, godinama i željama svake klijentice individualno.
Autor: Extravagant
Foto: privatni arhiv