Početak poduzetništva bi trebalo biti knjigovodstvo… U mnoštvo slučajeva, mi smo klijentima i „psiholozi“, „najbolji prijatelji“. Sastavni dio našega posla je razumjeti i ako možemo ublažiti situacije koje poduzetnik ima, a u okvirima su našega posla.
Irena Milićević Maglica je vlasnica knjigovodstvenih servisa L.U.K.N.I.K. i Abakus plus, čije urede ima u Rijeci, Zagrebu i Osijeku. U poslu je najviše veseli sloboda, inovativnost te rad s ljudima, s kojima ima priliku aktivno sudjelovati u kreiranju različitih strategija poslovanja.
Više o počecima svoje poduzetničke priče, koliko se knjigovodstvo promijenilo do danas, što bi svaki idealan knjigovodstveni servis trebao imati i druge zanimljivosti, otkrila nam je Lady Boss Irena Milićević Maglica!
Predstavite nam se; tko ste, što ste, otkud dolazite, hobiji, kako biste opisali svoju osobnost u nekoliko riječi?
Ja sam Irena Milićević Maglica, po struci sam diplomirana ekonomistica, završila sam Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu 2004.g. Udana sam, majka dvoje odrasle djece. Smatram se energičnom, neovisnom, suosjećajnom i iskrenom osobom.
Vlasnica ste knjigovodstvenih servisa L.U.K.N.I.K. i Abakus plus. Kako i kad ste odlučili pokrenuti svoj biznis?
Moja poduzetnička priča je rođena iz ideje da imam slobodu, da mogu biti inovativna i da ostavim trajni pozitivni učinak. Nikada se ne bih kladila na računovodstvo, zbog moga živahnog karaktera.
Knjigovodstvo L.U.K.N.I.K. je otvoreno 2010. godine, kada više nisam vidjela smisao nastavka rada u prethodnom poduzeću, gdje sam radila administrativne poslove koji nisu imali doticaja s računovodstvom i gdje nisam imala prostora za napredak. Odlučila sam krenuti samostalno, a ideja se rodila u drugoj trudnoći, kada sam osnovala poduzeće, a istovremeno su mi se javljali klijenti iz poduzeća u kojem sam do tada radila, koji imali su potrebe za računovodstvenim uslugama. Prvi klijenti su i danas s nama, i oni su zapravo zaslužni što firma postoji. Krenuli smo se s dvoje zaposlenih, danas ih imamo 15.
Iz potrebe za specijalizacijom računovodstvenih usluga po djelatnostima, otvorila sam Abakus Plus j.d.o.o., koja se bavi isključivo računovodstvom jedne djelatnosti.
Jeste li se putem susreli s nekim posebnim izazovima ili situacijama?
Susrećem se svakodnevno s poslovnim izazovima i situacijama, kako i svaki poduzetnik. Izazovi su me tjerali naprijed, stvarali ideje i pozitivan elan.
Koliko se knjigovodstvo promijenilo, kakvo je ono danas u odnosu na nekad? Koje su najvažnije razlike kad govorimo o edukacijama?
Smatram kako formalno obrazovanje na fakultetu, dok sam ja studirala, nije pratilo stvarno poslovno stanje u privredi, a koliko sam upoznata, ne prati niti danas. Obrazovanje kadrova koje traži realan sektor bi trebao biti prioritet promjene visokoobrazovnih institucija, jer je to jedina garancija uspjeha – znanje.
Na ekonomskim fakultetima ne postoji praksa iz računovodstva, a teorija nije dovoljna, jer se bitno razlikuje od prakse u javnom i privatnom sektoru. Branša sada traži specijalizacije po djelatnostima i takvih edukacija najviše nedostaje ili su pretjerano skupe.
Postoji Udruga računovođa, koja je na raspolaganju, ali ne može utjecati na uređenje tržišta, od usmjeravanja i edukacije potencijalnih klijenata do regulacije tržišnih cijena računovodstvenih usluga, poput, na primjer Odvjetničke komore koja skrbi za svoje članove i gdje je poslovanje regulirano po jednakim uvjetima, te tu dolazi do najviše problema.
Treba aktivno raditi na svijesti klijenata, koji knjigovodstvo smatraju nužnim zlom, a ne potporom u poslovanju, što mi doista i jesmo.
Što po Vama treba imati jedan idealan knjigovodstveni servis?
Idealan knjigovodstveni servis bi trebao imati djelatnike pune strasti prema poslu i znanju, kao što naš ima. Prije svega profesionalne, ali i dobre ljude.
Svojom ponudom bi trebao zadovoljiti kompletnu potrebu za potporom klijentima, u svim segmentima knjigovodstvenog poslovanje. U mnoštvo slučajeva, mi smo klijentima i „psiholozi“, „najbolji prijatelji“. Sastavni dio našega posla je razumjeti i ako možemo ublažiti situacije koje poduzetnik ima, a u okvirima su našega posla.
Je li teško biti žena – poduzetnik?
Izazovno je biti žena poduzetnik, teško bi bilo kada ne bih voljela to što radim. Sada nas je 15 zaposlenih i firmu ne činim samo ja, međusobna komunikacija s djelatnicima mi je izuzetno važna, jer se zajednički odlučuje i donose odluke bitne za buduće poslovanje, egzistenciju i smjer u kojem želimo ići.
Što Vas najviše veseli i pokreće u poslu?
Knjigovodstvo nije matematika, već logika. Svaki knjigovodstveni događaj ima svoj slijed te može odvesti na bilo koju stranu, što ga čini zanimljivim i kreativnim. Početak poduzetništva bi trebalo biti knjigovodstvo. Veseli me i rad s ljudima. Susrećem se s mnogo različitih profila ljudi, različitim djelatnostima i imam priliku aktivno sudjelovati u kreiranju različitih strategija poslovanja.
Što biste poručili ženama koje se dvoume pokrenuti vlastiti biznis?
Bitna je hrabrost. Nije dovoljno reći „ja bih to htjela“, već treba krenuti i probati, jer ako se ne probate, ne možete znati, hoćete li uspjeti.
Kako i gdje Vas zainteresirani mogu pronaći?
Urede imamo u Rijeci, Zagrebu i Osijeku, te nam to daje prednost u poslovanju. U Rijeci smo smješteni na Marinićima, Mučići 49, telefon je 051/297270 i 091/6040206.
I naše računovodstvene usluge smo proširili s cijelom lepezom kompatibilnih usluga, od administracije, marketinga, ljudskih resursa i u procesu smo uvođenja novih usluga koje će biti nadopuna postojećih. U trenutku svakodnevnih promjena pratimo svoje klijente kroz sve segmente poslovanja i upravo to čini razliku.
Autor: Extravagant
Foto: privatni arhiv