“Sa svojim portalom After5 poželjela sam dati novi zaokret na definiciju lifestyle medija… Vrlo brzo definirala sam „9 to 5“ i „after5“ pristup sadržaju, tako da je fokus s jedne strane na stvarnim pričama i iskustvima poslovnih ljudi i temama iz radne svakodnevice, a s druge strane na relevantnim i kvalitetnim preporukama za slobodno vrijeme i privatan život svakog od nas, u područjima gastronomije, putovanja, kulture, hobija, mode i ljepote.”
Prije četiri mjeseca svjetlo dana ugledao je after5.hr; novi portal iza kojeg stoji Hana Bartolović, glavna urednica i medijska profesionalka s dugogodišnjim iskustvom u digitalnom novinarstvu.
Misija After5 portala je vraćanje onog pravog i neiskvarenog novinarstva u vidu kvalitetnih tekstova i još kvalitetnijih reportaža, zanimljivih priča u kojima se čitatelji mogu pronaći ili uz koje se mogu odmoriti od svakodnevice i negativnih tema koje nas okružuju u današnjem hektičnom svijetu.
Više o sebi, novom portalu, najklikanijim rubrikama, poslovnim preprekama, ženama u poduzetništvu i daljnim planovima, otkrila je u intervjuu naša nova Lady Boss; Hana Bartolović!
Predstavi nam se!
Medijska sam profesionalka koja je sebe pronašla u digitalnom novinarstvu. Nekako se poklopilo da je početak moje karijere zapravo i početak društvenih mreža, a i jačeg zaleta digitalnih medija u Hrvatskoj. Obožavam stvarati sadržaj, vrlo sam otvorena, društvena i komunikativna, što mi je pomoglo u ovom poslu: da ga radim, ali i da u njemu napredujem. Volim raditi, a kada nisam aktivna na poslu, okružujem se prijateljima, slijedim svoju strast za dobrom hranom i pićem, volim kuhati, putovati i stresne radne dane anulirati dugačkim šetnjama.
Glavna si urednica novog portala after5.hr. Kako i kad si odlučila pokrenuti svoj biznis?
Odluka svakako nije došla preko noći i ako pogledam retrospektivno zapravo se u meni kuhala dulji niz godina. Moji prvi kolege u ovom poslu počeli su me nagovarati da pokrenem vlastiti medij još 2014. godine, no koliko god se ideja već tad činila primamljiva, bila sam svjesna toga da sam još mlada i da mi je potrebno dodatno iskustvo.
Imala sam priliku razviti i izbrusiti svoju ekspertizu od 2015. nadalje u jednoj od najdinamičnijih lifestyle redakcija u Hrvatskoj i to me iskustvo značajno oblikovalo za sadašnjost i budućnost. Ubrzani način života i pandemija koronavirusa natjerali su me da krenem razmišljati o tome što želim raditi u budućnosti.
U meni je počela tinjati želja za nečim novim, iako mi okolnosti tada nisu išle u prilog. Stabilizacijom situacije donijela sam odluku kako želim sama ući u nešto novo, vođena iskustvom i velikim osjećajem da je tržištu potreban jedan novi i suvremeni medij. U prošloj godini to sam i uspjela ostvariti.
Inače imaš dugogodišnje iskustvo rada na fashion, odnosno lifestyle portalima. Koliko ti je to pomoglo u kreiranju sadržaja za after5.hr portal?
Od početka svoje karijere radila sam u medijima koji pokrivaju lifestyle teme, stoga je ovo bio logičan nastavak mog profesionalnog puta, jer sada već imam pregled tržišta unatrag zadnjih 13 godina te jako dobro mogu procijeniti što čitatelji žele. Inspiracija može doći s raznih adresa, i to kad se najmanje nadate, no najbitnije je u procesu stvaranja sadržaja imati njuh za dobru temu koja se nalazi pred vama. Da me taj njuh ne vara, potvrdu mi daju čitatelji, od kojih često dobivam povratne informacije.
Svaki tjedan u inbox sleti i po nekoliko pohvala i komentara od najraznovrsnijih ljudi, što mi je definitivno vjetar u leđa i poticaj da na području kreiranja sadržaja budem ne samo dosljedna sebi, već i još bolja.
Koje teme odnosno rubrike pokrivate?
Sa svojim portalom After5 poželjela sam dati novi zaokret na definiciju lifestyle medija. Prvo što sam si omogućila nakon šest i pol godina rada bio je dobar odmor, jer samo napunjene baterije mogu potaknuti inspiraciju i kreativu, što se i dogodilo. Pravo bogatstvo ideja koje su stanovale u mojoj glavi prelila sam u koncept koji je meni osobno, a sada znam i drugima, već neko vrijeme nedostajao.
Vrlo brzo definirala sam „9 to 5“ i „after5“ pristup sadržaju, tako da je fokus s jedne strane na stvarnim pričama i iskustvima poslovnih ljudi i temama iz radne svakodnevice, a s druge strane na relevantnim i kvalitetnim preporukama za slobodno vrijeme i privatan život svakog od nas, u područjima gastronomije, putovanja, kulture, hobija, mode i ljepote.
Što čitatelje najviše zanima, što najviše “klikaju”?
Publika After5 prigrlila je većinu tema u jednakoj mjeri, a ono što iskoči iz prosjeka uvjetovano je trenutkom u vremenu/trendom/pojavom koja je aktualna ili pričom koja im je porukom i senzibilitetom bliska. Primjerice, dolazak eura potaknuo je ljude da razmišljaju o stvarima o kojima dotad nisu razmišljali, poput novčanika za kovanice, čije smo modele vrlo rano plasirali kroz članak na portalu i generirali veliku čitanost.
S druge strane, pokrivamo poslovne teme koje su odlično prihvaćene, i to zato što su bliske generaciji koja traži ili evaluira svoje mjesto na tržištu rada. Sve to rezultiralo je s gotovo 100.000 otvaranja stranice u ožujku, što je izvrstan rezultat za portal koji je pokrenut prije 4 mjeseca.
Što izdvaja after5.hr od ostalih portala?
After5 u svojoj srži želi vratiti ono pravo i neiskvareno novinarstvo u vidu kvalitetnih tekstova i još kvalitetnijih reportaža, zanimljivih priča u kojima se čitatelji mogu pronaći ili uz koje se mogu odmoriti od svakodnevice i negativnih tema koje nas okružuju u današnjem hektičnom svijetu. Svjesna sam činjenice da je to pomalo utopijski, te da nove generacije svoj prozor u svijet i izvor informacija uglavnom pronalaze u društvenim mrežama na kojima video ima potpunu dominaciju.
No, i oni pomalo streme ka kvalitetnom novinarstvu, što možemo vidjeti po našoj analitici, dobnim skupinama koje prate After5 i vremenu provedenom na portalu. Ljudi vole čitati kada im se ponudi kvalitetan i svrsihodan sadržaj.
Jesi li se susrela s nekim poslovnim izazovima ili preprekama pri pokretanju svog biznisa?
Otvaranje tvrtke u Hrvatskoj više nije toliko bolan proces kao nekoć i za mene je prošao uz minimum stresa jer sam se dobro pripremila, istražila sve unaprijed i u ključnim se trenucima okružila ljudima koji imaju iskustva.
Jedino gdje sam naišla na više izazova je u aktivnom vođenju tvrtke, s obzirom na to da postoji jako puno nepoznanica koje je potrebno putem savladati, no i to se uvijek uspješno riješi.
Tvrtka je živi organizam i svaki joj se mjesec morate jednako posvetiti, neovisno o tome koliko posla imate s novinarske strane. E, upravo se tu razlikuje posao glavne urednice od posla direktorice.
Je li teško biti žena – poduzetnik?
Na poduzetništvo trenutno, iz vlastitih cipela, gledam samo kao na poduzetništvo, bez muškog ili ženskog predznaka. Naravno, to govorim iz svoje perspektive, u kojoj nemam djece i imam punu podršku partnera i obitelji za svoj posao – kada bi situacija bila drugačija, vjerujem da bi iz prve ruke iskusila žongliranje različitih uloga s kojim se poduzetnice koje su ujedno i majke svakodnevno suočavaju i čiji je put u poslovnom svijetu znatno izazovniji i zahtjevniji.
Bitan faktor u opstojnosti određenog poduzeća krije se i u volji, htijenju, želji za uspjehom i predanosti poslu. Poduzetništvo nije samo ideja i kreativan koncept, već i mukotrpan rad, bez posustajanja. Važno je u svakom trenutku biti svjestan toga da se uspjeh ne događa preko noći, on se malo po malo gradi i dolazi tek s vremenom. No, to je nešto na što sam potpisala u startu i zato pronalazim užitak u svakoj etapi razvoja vlastitog biznisa.
Što te najviše pokreće odnosno veseli u poslu?
Zapravo, kompletan proces, koji u početku sadrži samo ideju koja sine potpuno neočekivano, zatim realizaciju te ideje, te u konačnici finalni proizvod. Na primjeru vam mogu reći da sam prošlo ljeto imala viziju portala, a u suradnji s dizajnerima i programerima za nekoliko sam mjeseci ugledala upravo ono što sam i htjela, i to je najbolji mogući osjećaj. Takvih skaliranih osjećaja imam na dnevnoj bazi, kada večer prije zamislim neki tekst, a sutradan ga i realiziram. Rezultat tog rada s vizijom i srcem između ostalog se materijalizira i u vidu brojnih upita za suradnju od strane oglašivača, što me također veseli i daje mi do znanja da sam na dobrom putu.
Što Hana radi kad ne radi?
Teško je definirati kada ne radim, jer nikada se ne isključujem 100%. Kotačići u mojoj glavi non-stop rade i neke baš dobre teme past će mi na pamet u svako doba dana i noći. Ipak, od velike važnosti postale su mi male svakodnevne razbibrige uz koje se resetiram: vježbanje, kuhanje, druženja s prijateljima i odlasci na vikendicu.
Kakve novosti i planove nam priprema after5.hr?
After5 je u prva četiri mjeseca ojačao tim dolaskom iskusne novinarke Ive Kordić što nam je pomoglo da dodatno razrađujemo kvalitetan sadržaj i razvijamo portal. Pripremamo razne iskorake, a među njima je ekspanzija našeg sadržaja na nove kanale.
Što bi poručila ženama koje se dvoume pokrenuti vlastiti biznis?
Jedina prepreka koju imate je ona u vlastitoj glavi. Slušajte sebe i budite odvažne, vaše najveće oružje koje imate je volja. Usudite se!
Autor: Extravagant
Foto: privatni arhiv