Esma Smajić Bajrić veseli se svakom radnom danu i uživa u svome poslu.
Naša nova Lady Boss s entuzijazmom priča o planovima, raznim idejama i projektima kojima se veseli te je pravi primjer uspješne poslovne žene koja ne krije zanesenost onime što radi.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Direktorica ste Grand Hotela Bonavia. Kako izgleda Vaš radni dan u hotelu?
Dan započinjem u ranim jutarnjim satima pregledom dnevnog rasporeda. Najprije provjeravam je li došlo do ikakvih promjena ili novosti koje bi mogle utjecati na planirani tijek dana. Nakon toga slijedi jutarnji sastanak s timom na kojem zajedno prolazimo sve aktivnosti, planove i moguće izazove koje trebamo riješiti.
Nastojim svakodnevno obići hotel, pozdraviti djelatnike i goste te osobno osjetiti atmosferu, što mi je iznimno važno. Uloga direktorice hotela obuhvaća širok raspon odgovornosti. Ona uključuje strateško planiranje i organizaciju svih procesa kako bi poslovanje teklo nesmetano, ali često podrazumijeva i pažnju prema najsitnijim detaljima koji čine razliku u doživljaju gosta.
Svaki radni dan je drugačiji. Posao nerijetko donosi nepredviđene situacije i vodi u potpuno novom smjeru. Upravo u toj dinamici i nepredvidivosti leži posebna čar hotelijerstva. To je profesija koja neprestano iznenađuje i nadahnjuje, čak i kada pomislite da ste već sve vidjeli.
Jeste li se zamišljali na ovoj poziciji, kako je tekao Vaš poslovni put do Bonavije?
U svijet hotelijerstva zakoračila sam još tijekom studentskih dana i već tada me privukla energija i ritam hotelskog okruženja. Zanimalo me kako sve funkcionira iza kulisa, kako se svakodnevno usklađuju brojni procesi i ljudi kako bi se gostima pružilo besprijekorno iskustvo.
Najviše me dojmio odnos prema gostu – pažnja koja mu se posvećuje od prvog susreta pa sve do njegova odlaska. Shvatila sam koliko su važni svaki detalj i svaki trenutak, jer upravo oni oblikuju doživljaj koji gost nosi sa sobom. Ta me dinamika osvojila tada i dalje me svakodnevno nadahnjuje.
U to vrijeme nisam imala jasnu sliku o tome da ću jednog dana biti direktorica hotela. No znala sam da želim ostati u tom svijetu i razvijati se unutar njega.
Tijekom godina prošla sam gotovo sve odjele u hotelu jer me zanimao svaki aspekt poslovanja. Učila sam kroz praksu, promatrala, usvajala nova znanja i postupno napredovala.
Posebno me privlačio rad u poslovnom hotelu zbog njegove dinamičnosti i jasnoće u ciljevima. Poslovni hoteli usmjereni su na učinkovitost i praktičnost, a njihova usluga je strukturirana, pouzdana i prilagođena potrebama gostiju koji očekuju brzinu, točnost i profesionalnost. Upravo me ta organiziranost i usmjerenost na konkretnu svrhu boravka posebno zanimala.
Kada su mi Jadran hoteli Rijeka dali priliku da preuzmem odgovornu ulogu u Grand Hotelu Bonavia, prepoznala sam to kao prirodan nastavak svog profesionalnog puta i izazov koji sam s radošću prihvatila.
Bonavia u mnogočemu utjelovljuje vrijednosti koje cijenim – smještena u samom središtu grada, s bogatom tradicijom i prepoznatljivom razinom usluge, predstavlja idealno okruženje za poslovne putnike, događanja i svakodnevnu izvrsnost u radu s ljudima.
Koji su izazovi rada u hotelu?
Rad u hotelijerstvu nije samo posao. To je način razmišljanja i životni ritam koji oblikuje svakodnevicu, pristup radu i odnos prema ljudima.
Hotel je organizam koji funkcionira neprekidno, svih sedam dana u tjednu, dvadeset i četiri sata dnevno. Takva dinamika zahtijeva visoku razinu posvećenosti, fleksibilnosti i stalnu spremnost na prilagodbu različitim okolnostima, često i u stvarnom vremenu.
U tom kontekstu ključni su međuljudski odnosi, kako prema gostima tako i unutar tima.
Hotelijerstvo je prije svega poziv koji traži duboko razumijevanje ljudi, sposobnost slušanja, prilagodbe i izgradnje povjerenja. Samo uz međusobno poštovanje i podršku možemo ostvariti standard usluge koji nadilazi očekivanja. To je jedan od najzahtjevnijih, ali i najispunjujućih oblika rada.
Izazovi su brojni i raznoliki. Obuhvaćaju koordinaciju velikog broja ljudi, stalno praćenje promjena u industriji i društvu te prilagodbu tržišnim uvjetima i svakodnevnim operativnim zahtjevima. Sve to činimo s jednim ciljem, pružiti gostu iskustvo koje će pamtiti i zbog kojeg će se poželjeti vratiti.
Upravo ta nepredvidivost, kao i svakodnevna interakcija s raznolikim osobama i situacijama, čine ovaj posao složenim, ali i iznimno nadahnjujućim.
Kakvu sezonu očekujete u Rijeci?
Za nas u Grand Hotelu Bonavia sezona traje cijelu godinu. Kao gradski i poslovni hotel bilježimo stabilno i visoko zauzeće kroz sve mjesece, bez izražene sezonalnosti koja je karakteristična za mnoge primorske destinacije.
Tijekom većeg dijela godine fokusirani smo na poslovne goste koji dolaze zbog sastanaka, konferencija i evenata. Oni cijene našu središnju lokaciju, brzu i pouzdanu uslugu te funkcionalnost prostora prilagođenog njihovim potrebama – od udobnih soba do diskretnog, ali učinkovitog servisa.
Ljetni mjeseci donose drugačiji ritam. Tada sve češće dolaze individualni gosti koji traže sadržajan odmor i autentičan doživljaj grada.
To su gosti koji žele boraviti u urbanom središtu, imati sve na dohvat ruke i otkrivati kulturnu, gastronomsku i zabavnu ponudu Rijeke i okolice. Takva raznolikost profila gostiju zahtijeva prilagodbu pristupa i razine usluge, ali upravo u toj sposobnosti prilagodbe leži naša snaga. Naš je cilj svakom gostu, neovisno o razlogu putovanja, pružiti personalizirano iskustvo koje će nadmašiti očekivanja.
Kao dio grupacije Jadran hoteli Rijeka, koja posljednjih godina snažno ulaže u kvalitetu usluge, razvoj ponude i podizanje standarda u svom portfelju, i mi u Bonaviji dijelimo tu viziju rasta i izvrsnosti. S obzirom na dosadašnje rezultate i pozitivne najave za nadolazeće mjesece, vjerujemo kako nas očekuje vrlo uspješno ljeto.
Rijeka se iz godine u godinu sve snažnije pozicionira kao atraktivna destinacija, kako za domaće tako i za strane posjetitelje. Bogata kulturna i turistička ponuda grada, brojni festivali, koncerti, izložbe i manifestacije doprinose tome da nas sve više ljudi otkriva, a mnogi se s razlogom vraćaju.
U tom smislu ne govorimo samo o sezoni, već o strateškom i dugoročnom jačanju pozicije Rijeke na turističkoj karti Europe. To nas, u okviru Jadran hotela Rijeka, dodatno motivira da i dalje unaprjeđujemo ponudu, podižemo standarde i stvaramo iskustva zbog kojih će se gosti ponovno odlučiti upravo za Bonaviju.
Često organizirate zanimljive i rado posjećene evente. Imate li u planu nešto u ljetnoj sezoni?
Za ljetnu sezonu razmatramo nekoliko ideja i mogućnosti, a već sada s velikim veseljem iščekujemo dinamično i sadržajno ljeto ispunjeno gradskim ritmom i prilikama za druženje.
Naš je cilj da Grand Hotel Bonavia ponovno postane mjesto okupljanja, ne samo za goste hotela, već i za naše sugrađane. Upravo ta povezanost s lokalnom zajednicom ono je što Bonaviju čini posebnim mjestom, s duboko ukorijenjenom ulogom u društvenom životu grada.
Jedan od prostora koji želimo dodatno oživjeti ovoga ljeta je terasa Caffè bara Dante. Smještena u samom srcu grada, s jedinstvenim pogledom na Korzo i more, predstavlja idealnu kulisu za raznovrsne sadržaje kao što su večernji glazbeni nastupi, kulturni susreti, promocije i tematski eventi.
Nakon izuzetno uspješnih zimskih događanja, poput božićnog druženja i karnevalske zabave, koja su okupila brojne Riječane i goste, vjerujemo da terasa Dante ima potencijal postati savršeno gradsko ljetno odredište.
Posebno se radujemo i mogućnosti ponovnog partnerstva u organizaciji manifestacije Riječke stepenice, jednog od najiščekivanijih modnih događanja u gradu. Ta suradnja za nas ima veliku simboličku vrijednost jer povezuje tradiciju, eleganciju i suvremeni izraz, vrijednosti koje i sami nastojimo njegovati.
Kao i do sada, sve događaje i posebna okupljanja najavit ćemo pravovremeno putem naših komunikacijskih kanala, s ciljem da svako novo događanje bude iskustvo koje se pamti i kojem se gosti rado vraćaju.
Po čemu je Hotel Bonavia poseban?
Bonavia, kao dio grupacije Jadran hoteli Rijeka, zauzima posebno mjesto u gradskom krajoliku Rijeke – nalazi se u njezinu središtu, u neposrednoj blizini najvažnijih kulturnih, poslovnih i turističkih sadržaja, i svakodnevno pulsira zajedno s gradom.
Našim gostima omogućujemo da dožive Rijeku iz prve ruke, a istovremeno im pružamo mir, sigurnost i vrhunsku uslugu unutar elegantnog hotelskog ambijenta.
Danas, kao dio grupacije Jadran hoteli Rijeka, Bonavia nastavlja njegovati svoj prepoznatljiv identitet koji se temelji na dugoj povijesti i tradiciji gostoprimstva.
Povezanost s hotelskom grupacijom omogućuje nam dodatnu snagu i stratešku podršku, a istovremeno zadržavamo onu bliskost i autentičnost koja nas čini posebnima. Kroz desetljeća smo razvijali osobni pristup, vjerujući da su toplina, razumijevanje i pažnja prema detaljima ključni u stvaranju istinski dobrog hotelskog doživljaja.
Ono na što smo posebno ponosni jest naš tim. Riječ je o stručnim i predanim ljudima koji svoj posao ne rade rutinski, već s istinskom strašću i pažnjom. Naši zaposlenici čine srž Bonavije i upravo zahvaljujući njihovom entuzijazmu, znanju i posvećenosti, gosti odlaze s dojmovima koji nadilaze očekivanja.
Imamo mnoge stalne goste koji nam se iznova vraćaju, bilo zbog lokacije, udobnosti, profesionalnosti ili jednostavno zbog osjećaja da su kod nas uvijek dobrodošli. To smatramo najvećim priznanjem za naš rad i potvrdom da ono što činimo ostavlja trag.
Kako provodite slobodno vrijeme i u čemu posebno uživate?
Slobodno vrijeme nastojim provoditi u krugu obitelji i prijatelja, često organizirajući druženja koja za mene predstavljaju važan izvor zadovoljstva i ravnoteže. Njegujem duboku ljubav prema vrtlarenju i radu s biljem, što doživljavam kao izvrstan način povezivanja s prirodom i pronalaska unutarnjeg mira.
Slikanje na platnu za mene je oblik meditacije – kreativni proces koji mi pomaže da se opustim i izrazim emocije na suptilan i osoban način. Čitanje je neizostavan dio mog života, jer u knjigama pronalazim inspiraciju, nove uvide i drugačije perspektive.
Redovita tjelesna aktivnost također mi je važna jer mi pomaže održati dobru fizičku kondiciju i zdravlje, što smatram ključnim za usklađivanje zahtjeva profesionalnog i privatnog života.
Gdje se zamišljate u budućnosti? Biste li možda iskusili rad u hotelu u nekom drugom gradu ili državi?
O budućnosti ne razmišljam previše jer vjerujem u važnost življenja u trenutku i potpunu prisutnost u sadašnjosti. Nikada nisam bila sklona zamišljanju scenarija unaprijed ili traženju odgovora kroz proricanje sudbine, jer me najviše veseli kada me život iznenadi i donese prilike koje nisam očekivala.
Uvijek sam otvorena za nova iskustva i izazove koji me mogu obogatiti, osobno i profesionalno. Ipak, trenutačno sam u potpunosti posvećena Grand Hotelu Bonavia i njegovom daljnjem razvoju.
Vjerujem da Rijeka još uvijek nudi mnogo prostora za napredak, stvaranje i rast, i upravo u toj priči želim aktivno sudjelovati sa svojim timom.
Autor: Tamara Štiglić Vodopić
Foto: Extravagant