Laštik nije samo još jedan proizvod na tržištu, već zaista ima dublju i glasniju poruku. Kroz Laštik želimo probuditi svijest oko nasilja u obitelji, najčešće nad ženama i djecom…
Odlučile smo od svake kupnje naših laštika, donirati 1 euro Sigurnoj kući. Na taj smo način htjele ukazati na problematiku obiteljskog nasilja i tromosti Sistema za one koji ga nažalost proživljavaju te potaknuti ljude da sudjeluju i da simboličnim iznosima, ali svi zajedno, budemo podrška i pomoć.
Iza brenda “Laštik” stoje Aleksandra i Branka, kći i mama iz Istre. Na ideju pokretanja ovog društveno angažiranog brenda došle su slučajno 2021. godine, no znale su da ne žele da to bude samo još jedna u nizu kreativnih priča.
Poduzetne mama i kći iz malog mjesta Kršan odlučile su dati plemenitu notu. Tako su u suradnji sa Sigurnom kućom Istre htjele ukazati na problematiku obiteljskog nasilja i tromosti Sistema i donirati jedan euro od svake kupnje Laštik proizvoda.
Cijelu hvalevrijednu i kreativnu priču brenda “Laštik” ispričala nam je Aleksandra u intervjuu!
Predstavite se našim čitateljima!
Laštik je mali domaći istarski brend, kojeg smo prije 3 godine pokrenule ja, Aleksandra, i moja mama Branka. Sama riječ na istarskom znači gumica, a mi smo uvijek tako zvali upravo gumice za kosu. Dolazimo iz malog mjesta Kršan, kraj Labina.
Ja sam inače obiteljski i vjenčani fotograf a mama se bavi izradom slastica. Iako smo jako povezane, naše osobnosti su skoro potpuno suprotne. 🙂
Mogli bismo reći voda i vatra, ali to super funkcionira jer svaka preuzme svoj dio i u njemu odlično funkcionira.
Svoju kreativnost volite izraziti kroz poseban brend – „Laštik scrunchies“. Kako je krenula vaša kreativna priča?
Ideja je nastala sasvim slučajno, 2021. godine. Obje smo jako kreativne i volimo ručni rad. Ja nekako zamislim ideju, a mama onda to izrealizira. I tako smo došle na ideju gumica za kosu, doslovno jednog popodneva. Sve ostalo smo izrealizirale u 3 tjedna, vizualni identitet, priču, dizajn, ambalažu, materijale.
Jednostavno se baš sve posložilo, ideje su se samo nizale, i odlučile smo probati. No, htjele smo i da to bude više od gumice za kosu. Htjele smo da ima svrhu. Onda smo došle na ideju, da bi Laštik mogao imati i plemenitu notu.
S obzirom da je naša životna priča jednim djelom, nažalost, takva, suradnja sa Sigurnom kućom Istre, koja se bavi zaštitom žena i djece, koje su žrtve obiteljskog nasilja, bila je prva i jedina ideja.
Odlučile smo od svake kupnje naših laštika, donirati 1 euro Sigurnoj kući. Na taj smo način htjele ukazati na problematiku obiteljskog nasilja i tromosti Sistema za one koji ga nažalost proživljavaju te potaknuti ljude da sudjeluju i da simboličnim iznosima, ali svi zajedno, budemo podrška i pomoć.
Što se nalazi u ponudi brenda?
Ponuda se mijenja ovisno o kolekciji i našoj inspiraciji. U stalnoj ponudi su gumice u različitim veličinama: od čiste svile, lana i pamuka, ali u različitim bojama, a neko smo vrijeme imali i trake za kosu.
Trenutno u ponudi imamo samo svilene Laštike, a uskoro spremamo i božićnu kolekciju koja svake godine bude rasprodana u samo par dana, što nas jako veseli.
Koliko kolekcija brojite iza sebe?
Uh, više ni ne brojimo. 🙂 Puno, sigurno imamo 2-3 godišnje.
Kakve motive i materijale nalazio na „laštiku“?
Od početka samo htjele da to budu 100% prirodni materijali, koji su zdravi za kosu. Tako smo se odlučile za čistu svilu i lan. Kanije smo u kolekcije dodale i pamuk. Nakon toga biramo boje s kojima želimo raditi.
Preferiramo koristiti neutralne, nježne palete boja, iako se ponekad zaljubimo i u jake, žive boje, ovisno o godišnjem dobu, pa onda izbacimo određeni broj i takvih. Nakon toga se kroji, šiva, i pakira. Sve radimo samo nas dvije, ručno.
Konačni proizvod pakiramo u kutije od recikliranog kartona, tako da je naša eko priča kompletna.
Kakve djevojke odnosno žene nose „laštik“?
Laštik nose žene koje su kao mi, neustrašive, snažne i ponosne da su žene. Sve djevojke i žene koje kupuju naše proizvode podupiru našu inicijativu i s ponosom, noseći Laštike šalju snažnu i glasnu poruku.
Koja „scrunchie“ je najtraženija?
Svake godine postoji neki favorit, ali svakako smo izradile i prodale najviše „dusty orange“ i „emerald green“ svilenih gumica. 🙂
Što Vas izdvaja od drugih?
Laštik nije samo još jedan proizvod na tržištu, već zaista ima dublju i glasniju poruku. Nikada nam nije bio cilj stvoriti veliku proizvodnju i „biznis“ od toga koliko stvoriti nešto zajedničko i tako poslati svoju poruku.
Kroz Laštik želimo probuditi svijest oko nasilja u obitelji, najčešće nad ženama i djecom. Mi smo ga u jednom obliku doživjele i znamo koliko je važno imati potporu i koliko je hrabrosti potrebno za potražiti pomoć. Nažalost, još je duže potrebno da se ta pomoć nađe. Naša je misija kroz naše zajedničko vrijeme i nečime što smo zajedno stvorile, na bilo koji način pomoći žrtvama nasilja.
LAŠTIK je samo fizički oblik kojim želimo doći do kupaca i istaknuti važnost ove problematike, te zajedno s njima pomoći u stvaranju ako ne bolje, onda barem sigurnije budućnosti.
Daljnji planovi?
Trenutno smo u planovima za božićnu kolekciju, a onda u novoj godini, tko zna. Prepustit ćemo se mašti. 🙂
Kako i gdje Vam se zainteresirani mogu javiti?
Dostupne smo na Instagram (lastik.scrunchies) i Facebook profilima (LAŠTIK.scrunchies), te putem maila lastik.scrunchies@gmail.com).
Autor: Marina Koprivnikar
Foto: promo