Nedavno nam je na Instagramu “zapeo za oko” jedan kreativan profil: @mishurasta_. Riječ je o brendu torbi koje su izrađene od kože i gramofonskih ploča te je svaka torba unikatna. U ponudi brenda nalaze se i narukvice, pismo torbe, novčanici, torbice za duhan, futrole za mobitele…
Razgovarali smo s vlasnicom brenda Milijanom Jovičić, koja nam je otkrila više o sebi, izradi torbi, posebnosti brenda Mishurasta te daljnjim planovima!
Predstavite nam se; tko stoji iza brenda Mishurasta?
Moje ime je Milijana Jovičić i vlasnica sam brenda Mishurasta.
Po struci sam ekonomist, a u praksi sam postala majka troje djece i to mi je poslije faksa bilo primarno zanimanje 7 godina. Volim život, druženja, svoje kumove, prijatelje, obitelj, djecu (i muža of kors) te volim putovati tamo gdje mogu dobro jesti.
Jeste li od malena pokazivali interes za šivanje i izradu rukotvorina?
Prva neka zanimanja za rukotvorinama bila su početkom srednje škole kad nam je mama kupila mašinu za šivanje. Tu je onda krenulo malo po malo prekrajanje stare robe, da bih došla do toga da sam sebi znala sašiti neku jednostavnu haljinu ili majcu. Danas to isto radim, ali i dalje samo sebi.
Paralelno s tim sam najviše uživala u vraćanju života starim stvarima. Nisam se mogla nikad odlučiti bih li išla u smjeru mode ili sređivanjem i preprodajom namještaja, pa čak i proizvodnjom. Razmišljala sam i o gastronomiji jedno dobro vrijeme, maštala i o firmi za renoviranje oronulih kuća i stanova…
Sve me nekako privlačilo (osim ekonomije), a vremena uz svu tu trudnoću, rađanje, dojenje nije bilo… U međuvremenu sam se bavila izradom poklona za prijatelje, farbanjem i obnavljanjem namještaja, šivanjem stvari za kuću, izradom lustera lampi, preslikavanjem fotografije na drvo…
Kako i kada ste se odlučili na pokretanje svog dizajna odnosno brenda?
Za pokretanje brenda Mishurasta sam se odlučila 2018. godine. Prvo sam sebi napravila torbu od gramofonskih ploča. Odsjekla sam bočne strane od stare torbe i prikačila dvije ploče s maticama.
Kad sam izašla s njom van, reakcije su bile odlične i svi su me pitali za torbu. Tako da sam onda počela smišljati kako da to sve izvedem i gdje da nabavim repromaterijale. To je bilo najteže; pronaći sve te trgovine, svaki dio od torbe nabavljam na drugom mjestu.
Otkuda naziv “Mishurasta”?
Ime Mishurasta je moj nadimak i izvedenica od mog imena, koji mi je muž dodjelio. Milijana-Mišur-Mišurasta. Za njega Mišurasto znači skup osobina koje nema nitko drugi, nego samo ja. Tako da sam i ja unikat, a ne samo torbe, he he.
Kako su izgledali Vaši počeci izrade; je li se promijenio Vaš potpis? Ako je, u kojoj mjeri?
Sadašnje torbe se jesu nešto promijenile u odnosu na početak izrade. U samim počecima, uočila sam puno prostora za napredak, pa sam ga i iskoristila. Naprimjer, širina kože je smanjena radi čvrstoće, stavljam duple ploče da ne dođe do pucanja, počela sam ih zatvarati s gornje strane s kožom, na neke torbe se ljepi izrezbarena singlica umjesto naljepnica, naravno veći izbor koža, nitni i materijala… Ali to su sve detalji, ona izvorna ideja retro vinil torbe je i dalje tu.
Koliko Vam je vremena potrebno za izradu jedne torbe?
Za izradu svake torbe treba nekoliko dana zbog ljepljenja, lakiranja i sušenja. Ako torbu smišljam ja, a ne kupac, onda je tu i kreativni proces, kombinacije boja ploča i kože, lanaca, nitni i matica… Tako da u prosjeku treba između 3-5 dana od ideje do gotove torbe.
Koje materijale koristite u izradi?
Za izradu se koriste prave ploče, reciklirane ili su nepoznati izvođači, koji su nekako meni uvijek draži za izradu jer su imali uvijek zanimljivije etikete. Između ploča najviše se koristi prava koža, ali ima nešto i eko kože. Naravno na sve to idu, lanci, remeni, matice, šiljci, nitne. Nekad se radi i kombinacije s jedne strane tipa šiljci s druge nitne ili matice.
Po čemu se razlikuju Vaše torbe, koja je njihova posebnost?
Prvenstveno su posebne jer je svaka unikatna i drugačija po nečemu, uz to privlače pozornost samim tim jer su od ploča. Najviše mi se sviđa kod ovog posla što imam jako puno izbora u materijalima i kombinacijama, svaka ploča je za sebe a neke kože se čak ručno oslikavaju da se što više dobije ta različitost.
Svojim kupcima dajem čak mogućnost izbora ploča i kože, pa svatko može dobiti točno ono što je zamislio.
Možete li izdvojiti neku svoju torbu, koja Vam je posebno draga odnosno favorit?
Ima ih jako puno koje su mi bile top, s tim da sam imala jednu koja je bila baš posebna, čak smo joj bili dali ime Zvjezdan. Bila je napravljena od velike LP ploče koja je izgledala kao cd i nikad više nisam mogla naći takvu ploču. Ova je navodno bila došla iz Amerike.
Imate li uzore koji Vas inspiriraju za izradu torbi?
Nemam uzore koji me inspiriraju. Inspriraju me materijali koje koristim, kad vidim dobar komad kože ili drukčije ploče. Kad upadnem u ploče ili kožu, mozak radi 100 na sat, obožavam ići u nabavku materijala.
Zadnji put sam rekla mužu da me pričeka s troje djece u autu da samo pogledam nešto od kože i izašla za 3h. U međuvremenu je ulazio da vidi da me nije netko zatočio ubio i povadio organe, hehehe 😀
Vidjela sam da u ponudi odnedavno imate i narukvice?
Narukvice sam počela raditi, jer je dio kupaca poželio modne dodatke koji bi išli uz torbe. Tako mi se rodila ideja za narukvice, pismo torbe, novčanike, torbice za duhan, futrole za mobitele… Prijatelji mi to najviše uzimaju ili poklanjam drugima za rođendane, blagdane… Nemam ih sve na stranici, ne stižem to slikati, objavljivati, oduzima mi puno vremena… U mom poslu to su stvari koje najmanje volim raditi. Nadam se jednog dana da ću imati osobu za to.
Što biste savjetovali mladima, odnosno onima koji se žele okušati u pokretanju svog biznisa?
Ajme ovo je bas teško pitanje, a ja ne znam nego realno. Ručni rad kod nas se danas dovoljno ne cijeni zbog te masovne jeftine proizvodnje. Ja vjerujem da mora doći vrijeme rukotvorina i da će kad-tad doćši do zasićenja nošenja uniformirane robe. Sve više ljudi prepoznaju vrijednost takvih stvari i ne postoji određeni krug kupaca mojih torbi.
U praksi, najlakše je nešto smisliti, napraviti i imati super proizvod, ali onda je jako teško doći do tržišta pogotovo ako nemaš komercijaliziran proizvod koji prolazi kod većine. Zato svatko treba uzeti u obzir da je za proboj na tržište nužno jako puno marketinga. To ćete raditi sami, ili ćete platiti nekoga da to odradi umjesto vas, ali bez toga će biti jako teško.
Ja se snalazim cijelo vrijeme preko Instagrama i FB. Oni su za neke početke najbolje i najeftinije rješenje što se tiče marketinga. Nisu mi čak loši ni sajmovi, tu se ljudi najviše povezuju za neke suradnje. U suštini neko vrijeme bi trebalo “ispipavati” tržište, dok ne budete sigurni da možete dovoljno zaraditi od rukotvorina.
Koji su Vaši daljnji planovi, projekti?
Voljela bih imati svoj neki mali dućančić ili atelje u kojem bih mogla sve to prodavati zajedno s mojim nekim prijateljima umjetnicima. Naprimjer, mali prostor u Radićevoj u Zagrebu To mi je nekako najdraža ulica s odličnom pivnicom.
Kako Vam se zainteresirani mogu javiti?
Mishurasta proizvodi se mogu za sad kupiti ili naručiti preko mojih stranica na Instagramu i Facebooku Mishurasta, putem DM-a, te na sajmovima rukotvorina (npr. Ilica Q Art).
Autor: Extravagant
Foto: promo