Sve ljubiteljice online shoppinga, pogotovo Asosa sigurno su naletile na predivne i jedinstvene modele cipela “Z_Code_Z”. No, jeste li znali da se iza njih krije hrvatska dizajnerica Nataša Ornella Herak?
Više o njenom životu u Kini, usporedbi stila Kineskinja i Hrvatica, što joj najviše nedostaje iz Hrvatske te o planovima širenja svog dizajna otkrila je u intervjuu za naš portal!
1. Za početak, tko je Nataša Ornella Herak?
Imam 48 godina, po zanimanju sam predškolski odgajatelj i socijalni radnik, studirala sam prvo na Pedagoškoj akademiji u Puli i nakon završenog prvog studija sam upisala socijalni rad na Pravnom fakultetu u Zagrebu tako da sam diplomirani socijalni radnik.
Živim već cca 15 godina u Kini, u Guangzhou na jugu Kine, inače sam rodom iz Zagreba, ali sam se odselila u Pulu kao beba i onda sam se vratila u Zagreb na fakultet. Osjećam se kao Zagrepčanka.
Moja osobnost, joj teško je o sebi govoriti – ali jednom rječju; she is very alive!
2. Suvlasnica ste brenda Z_Code_Z. Jeste li oduvijek znali da ćete se baviti upravo dizajnom obuće?
Suvlasnica sam branda 50/50 % sa vlasnicom tvrtke Stylish shoes, koja se bavi veleprodajom ženske obuće u kojoj sam mali share holder i head of design i general manager. U istoj radim preko 8 godina.
Nisam znala da ću se baviti obućom, ali sam bila sigurna da ću se baviti fashion-om.
3. Koje značenje stoji iza imena brenda?
Htjela sam dati ime da nekako bude vezano za new generaciju Z, digital generaciju. Ali isto tako kod imena diktira to što je ime bilo zauzeto kod registracije. Tako da prvobitno ime je bilo malo drugačije, ali nije se moglo registrirati pa sam napravila kompromis.
4. Živite u Kini već zadnjih 15 godina. Otkrijte nam kako je došlo do selidbe tamo? Tko Vas je prvi primijetio?
U Kinu sam došla na poziv jedne tvrtke obuće da radim jednu kolekciju cipela za njih. S obzirom da sam tada imala brand Mirakul sa svojom prijateljicom Dubravkom Sarjanović, koji je bio užasno poznat i uspješan, tako je i poziv došao i to baš nakon sto smo zatvorile Mirakul. Rekla bih da su u biti oni uletili sa pozivom u pravom trenutku u od mom životu.
5. Kako je došlo do suradnje s Asosom?
Asos je ogromna firma i mašina koja ne staje, s obzirom da u veleprodajnom dijelu radim sa jako puno street fashion brandova koji prodaju na Asos-u. Bila sam jako upućena u globalni market obuće, znala sam što Asos nema na ponudi i da ako želim suradnju s njima, moram biti drugačija od ponuđenog. Tako sam se i vodila dok sam radila kolekciju, ponudila sam im modele, dobila poziv da hitno dođem u London, sklopila ugovor i krenula je prva narudžba.
Sada je točno godinu dana od prve isporuke narudžbe i užasno smo zadovoljni kako surađujemo s njima. Bit ćemo prisutni na Kosovu na jednom poznatom web-u za to područje i u Južnoj Africi na godinu. Jako se veselim tome.
6. Kako biste opisali svoje modele obuće? Zašto bi po Vama žene trebale imati baš Z_Code_Z u ormaru?
Naša svaka kolekcija je jedna druga priča, ali je opet jako sve povezano u jednu veliku priču. Ono što želim je da kad žena jednom vidi Z_code_Z kaže: “Oh, to je sigurno Z_code_Z! “
To je cilj, što bi značilo da imamo prepoznatljivu notu. Naša obuća je trendy, ali opet jako udobna. S obzirom na brzinu života danas, vjerujem da žene žele biti u trendu i da mogu na posao i na večeru u istim cipelama, a to je Z_code_Z . Zato vjerujem da žene kupuju naš brend, jer peta nije visoka, a opet je fashion. Dakle nudi sve; fashion i udobnost, a to je ključ obuće po meni.
7. Kako biste usporedili stil Hrvatica i Kineskinja. Po čemu se najviše razlikuju?
To su potpuno dva svijeta, nemaju ništa ali ništa zajedničko! Mi smo totalno razvijeni i ono što sam ja imala s rođenjem, neki u Kini nemaju ni danas.
Žene se ne depiliraju, ne koriste šminku, nije im bitna frizura, ne izlaze, nemaju previše druženja. I dalje je bitno udati se ranije. Sa 30 njima je jako stara žena, ako nije u braku s barem jednim djetetom. Kod nas je žena osviještena, samostalna i totalno drugačija.
Kineskinje i Hrvatice su neusporedive zaista u svim mogućim sferama u životu. Jako je mali broj Kineskinja koje su slične nama, jako jako mali broj. 90 % žena je ipak odraslo u siromašnoj Kini i to je ostavilo traga. Da ne zaboravimo, Kina se počela polako razvijati tek prje 15 godina.
8. Je li Vam bio veliki šok selidba u Kinu? Što Vam je bilo najteže?
Zagreb je grad u kojem sam ja kući najviše i nakon Zagreba u Kinu nije mi bilo teško. Kina je zemlja u koju se zaljubiš i ostaneš ili se nikako ne navikneš i odmah odseliš. Ja sam bila fascinirana sa svime u Kini i odmah sam se zaljubila sa širinom i svime što Kina nudi. Ni u jednom trenutku nisam požalila odluku da ostanem. 15 godina prekrasnog života u Kini; od ljudi, životnih prijateljstava i iskustava.
9. Što Vam najviše nedostaje iz Hrvatske?
Obitelj, prijatelji, knjige, kino i intelektualne večere, zalazak sunca, more. I Mikado čokolada!
10. Kako provodite ljeto?
Jako, jako je toplo: 80 % vlage i 38 Celzijusa! Obično idem kući po ljeti, ali ove godine se ne može letiti pa sam ovdje. Planiram za Afriku čim bude moguće pa ću onda imati ljeto mjesec dana.
11. Za kraj, kad govorimo o Vašoj budućnosti; osim obuće, imate li u planu “baciti se” u neki drugi dizajn? Što možemo očekivati?
Oh, ne za sada. Asos je tražio torbe, ali to je još jedan novi pogon i posao, ne znam gdje bih još i to. Možda, ali tek za godinu dana, ali zaista ne za sada. 🙂
Autor: Extravagant
Foto: Press, privatni arhiv