Ivana Delač je uspješna žena, majka, poduzetnica i bivša Miss Universe Hrvatske. Povod za razgovor s njom bio nam je otkazana manifestacija odnosno modna revija Riječke stepenice, za čiju organizaciju je zadužena upravo Ivana.
Kako je ova COVID-19 situacija utjecala na modnu industriju, koliko su se izbori ljepote promijenili unatrag 10 godina, kako izgleda njezin uobičajeni radni dan, otkrila nam je Ivana Delač u intervjuu za naš portal!
1.Draga Ivana, kako ste? Kako provodite ljeto?
Zahvaljem se što pitate. 🙂 Dobro sam, trenutno sam na Kvarneru i još uvijek na godišnjem odmoru. Otkako se dogodila pandemija više sam vremena posvetila sinu budući da su se smanjile poslovne obaveze. Pripremamo se za novu školsku godinu i punimo baterije za ono što nam slijedi.
2. Ove godine nema kultne manifestacije Riječke stepenice koju svake godine organizirate. Kako se po Vama odražava ova COVID-19 situacija na modnu industriju?
Pandemija je poremetila planove gotovo svima. Nova epidemiološka situacija ne ide na ruku organizatorima događanja pa su i modna događanja otkazana.
S ciljem smanjenja mogućnosti sirenja zaraze virusom Covid-19, s obzirom na povećan broj oboljelih u posljednje vrijeme, a budući da se radi o velikom događanju koje iziskuje organizaciju i po šest mjeseci unaprijed, odlučla sam da se manifestacija 14.Riječke stepenice neće održati. Sa trga ispred hotela Bonavia Plava Laguna revije gleda velik broj ljudi i nisam vidjela mogućnost da se uspije održati razmak među gledateljima zbog velikog javnog okupljanja koja su sada ograničena i po broju posjetitelja.
Situacija s virusom se nažalost negativno odrazila na modnu industriju. Potražnja za novim odjevnim komadima se smanjila, nije bilo maturalnih večeri, vjenčanja su smanjena na minimum ili odgođena, stoga i modni dizajneri nisu ostvarili promet kao prijašnjih godina. Većina njih je odlučila promovirati kolekcije putem društvenih mreža, snimati manje editorijale ili lookbook i na taj način prezentirati nove kolekcije. Svi pokušavaju troškove smanjiti na minimum i ulaganja u marketing su malena ili ih gotovo i nema.
Ljudi su i dalje uznemireni jer ne znaju točno što donose jesen i zima.
3. Kada govorimo o modi i o izborima ljepote, primijetili smo kako se u zadnjih 10ak godina pojavilo jako puno različitih izbora ljepote. Što mislite o tom trendu, veliča li se prema tome ili možda degradira ženska ljepota?
Izbori ljepote oduvijek su bila izvrsna platforma za promociju lijepih, pametnih i uspješnih mladih žena. Kada sam ja pobijedila bila sam apsolventica na fakultetu sa samo nekoliko ispita do diplome. Izbor mi je bio “odskočna daska” u poslovni svijet jer sam preko noći postala prepoznatljivo lice, a ljudi su me otpočetka shvaćali ozbiljno, nisu me gledali samo kao još jednu ljepoticu u nizu. Izbori za Miss ni po čemu ne degradiraju žensku ljepotu, dapače na svjetskim izborima posljednje desetljeće možete vidjeti toliko uspješnih ljepotica koje su, sa stvarima za koje se zalažu, izuzetan primjer mladima.
4. Možete li nam možda pojasniti i reći ključne razlike kad govorimo o kriterijima u izboru za Miss Hrvatske, Miss Universe Hrvatske, Kraljica Hrvatske?
Izbor Miss World na koji se šalje pobjednica izbora Miss Hrvatske otpočetka ima misiju “ljepota s razlogom” odnosno Miss radi na nizu značajnih humanitarnih projekata. Pobjednica se ocjenjuje se kroz niz kategorija poput talenta, sporta, multimedije, modelinga…
MISS UNIVERSE® najprestižniji je izbor ljepote na svijetu s tradicijom dugom 67 godina, kojeg je dosadašnji vlasnik, Donald Trump, sadašnji predsjednik SAD-a, nakon objave kandidature prodao WME/IMG agenciji, globalnom lideru u svijetu zabave, sporta, događanja, medija i mode. Pobjednica MISS UNIVERSE® godinu dana živi u New Yorku i surađuje s raznim organizacijama za borbu protiv širenja HIV-a i borbi protiv AIDS-a, te postaje ambasadorica dobre volje pri UN-u. Osim toga svaka od missica ima svoju humanitarnu nacionalnu kampanju. Postoji preliminarno natjecanje koje uključuje desetominutni intervju sa žirijem, natjecanje u večernjim haljinama i kupaćem kostimu. Na nasem izboru najuspješnije djevojke sa preliminarnog natjecanja ulaze u Top10 dok se na svjetskom izboru bira prema kontinentima Top 20 najboljih.
Izbor za Kraljicu svijeta odnosno Queen of the World vec godinama ne postoji stoga o izboru za Kraljicu Hrvatske ne mogu niti govoriti.
U svijetu postoji 5 značajnih izbora ljepote a to su Miss Universe, Miss World, Miss International, Miss Earth i Miss Supranational. U Hrvatskoj se od ovih velikih pet održavaju tri izbora.
5. Smatrate li da se smanjio interes za izbor ljepote i koje razlike najviše uočavate iz perioda kad ste Vi tek ulazili u taj svijet i danas?
Nekada je motiv djevojkama bila glavna nagrada – automobil. Danas je to stipendija na fakultetu. Prije nije bilo društvenih mreža kao kanala za promociju, nego smo se uistinu morale potruditi da uopće bile i primjećene. Nije bilo ekstenzija za kosu, umjetnih trepavica, morale smo biti prirodne.
Teže je bilo pobijediti, jer je i konkurencija bila veća i ozbiljnija.
Danas je kudikamo lakše upravo zbog Instagrama i Facebooka. Stavite nekoliko svojih atraktivnih fotografija i ljudi vas odmah zamijete.
Na svjetskim izborima važno je koliko vas ljudi prati i podržava na društvenim mrežama. Marketinške aktivnosti i vidljivost sponzora su vrlo važne. Missice Filipina, USA, Venezuele ili Kolumbije prati i po nekoliko milijuna fanova i one imaju puno veće šanse za ulazak u polufinale svjetskog natjecanja, budući da sponzori indirektno putem njihovih kanala lakše mogu poslati željene poruke do velikog broja svojih potencijalnih “korisnika”.
6. Što je po Vama razlog za naše lošije plasmane djevojaka na izborima ljepote? Znamo da nije važan faktor samo fizički izgled.
Nadovezat ću se na prethodni odgovor. Naše missice nemaju velik broj pratitelja na društvenim mrežama i naša zemlja nije neka bitna velesila. Ljepota je ionako u oku promatrača, a na svjetskim izborima većina missica su i prekrasne i pametne i obrazovane.
Naše televizije više nažalost nemaju izravne prijenose svjetskih izbora, a ne otkupljuju prava niti za snimke. Ako izostavimo političke razloge i gledanost je bitna organizacijama izbora , njihovim partnerima i sponzorima.
Missicama Filipina ili Venezuele odmalena je misija pobijediti na nekom izboru, jer im je to ulaznica za “bolji život” i pokušavaju godinama dok ne pobijede.
Naše djevojke nemaju takve ambicije, većina ih se prijavljuje iz znatiželje i nekog novog iskustva.
7. Koga biste izdvojili trenutno od naših Hrvatica koja je ostvarila neku veću inozemnu modnu karijeru, kad govorimo o modelingu?
Iskreno ne pratim kako rade naše manekenke vani, više sam fokusirana na izbore za miss, jer i sama radim u Direkciji Miss Universe Hrvatske kao direktorica odnosa s javnošću.
Na ovo pitanje bi vam bolji odgovor dao netko od naših modnih agenata, Midikenn ili gospođa Tihana Harapin Zalepugin. Vjerujem kako imamo niz mladih djevojaka koje itekako uspješno rade vani.
8. Da se vratimo malo na Vas. Kako izgleda Vaš tipični radni dan?
Budim se rano ujutro oko 6h ili pola sedam kako bih skuhala ručak za taj dan da Noi bude spremno kad dođe iz škole. Obavezno uz jutarnju kavu prekontroliram emailove i obavim niz telefonskih poziva pa potom odlazim na sastanke. Ako imam neki event navečer tijekom dana više puta obiđem dvoranu (tako je bio slučaj dok sam radila kao vanjski suradnik za Tvornicu kulture) i u dogovoru s klijentom odradim sve što je potrebno. Potom slijedi prisustvo na događanju.
Ukoliko radim PR ili samo neko javno priopćivanje pregledavam i odabirem fotografije, osmišljavam i pišem tekst za medije.
9. Koliko imate vremena za sebe, kako se najbolje opuštate?
U posljednje vrijeme manje je posla, pa sam imala vremena za sebe što inače i nije slučaj. Druženje s prijateljima mi je omiljeno. Odlazim dvaput tjedno u Studio Marcela u Zagrebu jer obožavam kad mi je kosa njegovana ili u Medical Body Balance na masažu ili trening s fizioterapeutima. U Rijeci je to Eternity i jedva čekam dolazak na Kvarner kako bih se malo posvetila njezi lica.
Volim hodati pa znam prijeći i po desetak kilometara dnevno. Jarun je idealan za lijepu i dugu šetnju.
10. Koji su Vam daljnji planovi, ideje?
Radila sam preko godinu dana na jednom novom projektu, kojeg je malo usporila pandemija koronavirusa. Nadam se skoroj uspješnoj realizaciji. Ne bih voljela previše otkrivati, dok ne bude sve gotovo.
A što se tiče 14. Riječkih stepenica one su planirane za kolovoz 2021.
Autor: Extravagant
Foto: privatni arhiv