Igor Djuga, dizajner koji stoji iza brenda Identity jedno je od najosebujnijih lica Hrvatske modne scene. Njegove kreacije obožavaju dame svih generacija, posebno novu kolekciju za jesen/zimu koja odiše glamurom osamdesetih.
Hrvatska modna scena često je na meti kritičara, no dizajneri poput vas ukazuju na veliki potencijal za njeno razvijanje. Što vi mislite o hrvatskom modnom dizajnu?
Najprije vam želim zahvaliti na ovom pitanju, već na samom početku imam potrebu obraniti hrvatsku modnu scenu jer u vremenu u kojem živimo, najlakše je postalo biti kritičar. Moje mišljenje je, da ne samo u Hrvatskoj, nego i na globalnom nivou, moda je otišla u krivom smjeru. Kriza je pojela srednji sloj i ostali su neki prebogati ljudi. Zato sam odlučio uzeti škare u ruke i praviti modu koja je više nego dostupna i pristupačna za sve žene koje vole izgledati drukčije, glam i posebno.
Svjedoci smo modnih trendova koje svake sezone stvaraju najveća dizajnerska imena svjetskih modnih kuća. Pratite li vi njihov rad i priklanjali te se trendovima koje propagiraju ili stvarate vlastiti?
Lagao bi kada bi vam rekao da ne koristim Instagram, društvene mreže i da me uopće me ne interesira što se događa na globalnoj modnoj sceni. Sve je već otkriveno i viđeno. Živim po filozofiji up to date. Kao što dolaze novi mobiteli i softveri koje morate redovito ažurirati, tako i ja radim svoj posao. Stvaram u maloj zemlji koja je dovoljno kreativna, ali odjeća se mora nekako prodati, treba preživjeti i opstati. Ps. dizajneri koji se ponavljaju vrlo brzo padaju u zaborav zar ne?
Što je utjecalo na modnu estetiku brenda Identity, te koja je glavna poruka kolekcije za jesen/zimu 2019/2020 godine?
Nema tu previše filozofije modu volite, osjećate, živite ili ne. Ni jedan fakultet ne može dati potvrdu jeste li esteta i imate li osjećaja za modu ili ne. Nova kolekcija za jesen/zimu je glam, eklektična i budi osjećaj za osamdesetim godinama.
Koja poznata osoba bi najbolje utjelovila zaštitno lice vašeg brenda i zašto?
Moja moda nije presudno usmjerena na celebrity ambasadorice, niti imam potrebu tragati za takvim izazovima. U mojim modelima se svaka žena osjeća kao modna kraljica, posebna i sjajna. Suradnja sa celebrity ambasadoricama dio je poslovne strategije, logičan i potreban oblik suradnje kako bi se povremeno uputila snažna modna poruka putem medija. Dogovorene su neke suradnje, neke su već ostvarene, a o nekima je prerano govoriti, no svakako će ih biti.
S obzirom da ste živjeli u New Yorku , prijestolnici mode možete li povući paralelu između stila Njujorčanki i Zagrepčanki?
Moram vam otkriti da su Hrvatice neusporedivo ljepše i imaju puno više ukusa i stila. Globalizacija nam je donijela lakšu dostupnost odjeće te je moje mišljenje da su Hrvatice daleko ispred Amerikanki.
Autor: Vanna Šiško
Foto: Press