“Kad jednom probaš odijelo po mjeri, osjećaš se kao da si u svojoj drugoj koži i shvatiš da je upravo to ono što zaslužuješ. Preciznost mjerenja u kreiranju odijela po mjeri osigurava da to odijelo savršeno pristaje, da bude udobno te da se onaj tko ga nosi osjeća dobro i zablista u svojem najboljem izdanju. Dakle, Fidelio Tailor namijenjen je svakom muškarcu koji se prepoznao u ovim riječima.”
Damir Matešković je vlasnik lifestyle Gentlemen’s shopa za muškarce i 4Look beauty concepta za žene u Rijeci. Ono po čemu ga klijenti posebno hvale svakako je izrada odijela po mjeri pod brendom Fidelio Tailor.
Više o sebi, kakva odijela najčešće biraju Riječani, razlici u željama između zagrebačkih i riječkih klijenata te daljnjim planovima, otkrio nam je Damir Matešković u intervjuu!
Damir Matešković u 3 riječi?
Pomičem vlastite granice.
Vlasnik ste lifestyle Gentlemen’s shopa za muškarce i 4Look beauty concepta za žene u Rijeci. Opišite nam ukratko svoje prve poduzetničke korake; kako i kad je to krenulo?
Vrlo rano sam spoznao da nisam tip osobe koja može raditi za druge pa sam prije 15-ak godina pokrenuo vlastiti posao uvoza i distribucije profesionalne frizerske kozmetike pod motom everything4look, a ubrzo nakon toga, 2010. godine je uslijedilo i otvaranje 4look Beauty Concepta koji sam kasnije nadogradio 4look Store fizičkom i online trgovinom. Gentlemen’s Shop pokrenuo sam 2016. godine, kao rezultat potrebe da muškim klijentima pružim drugačiji prostor i atmosferu u kojem se mogu opustiti dok ih uređuju stručne ruke barbera.
Također, stojite iza posebnog brenda Fidelio tailor. Jeste li očekivali ovakav ogroman interes muškaraca za Vaša odijela?
Fidelio nije bila odluka s poslovnim planom i strategijom temeljenom na istraživanju tržišta, već emotivni poriv gonjen mojom ljubavi prema lijepom odijevanju te istovremenom osobnom potrebom da prestanem pristajati na kompromise koji su neophodni kod kupovine konfekcijske odjeće – bilo da se radi o kroju, boji ili veličini. Vrlo brzo sam spoznao da moju potrebu dijeli i jedan veliki dio tržišta. Mogu reći da sam interes muškaraca očekivao, ali iznenadio me interes žena koje žele muške krojeve.
Otkuda naziv Fidelio?
Inspiraciju za ime brenda pronašli smo u latinskoj riječi fides koja znači povjerenje, sigurnost, vjerodostojnost i pouzdanost, jer su navedene vrijednosti ono što utjelovljuje Fidelio i ono što želimo da osjeti svatko tko odluči postati Fidelio klijent.
Osim odijela, što se sve nalazi u ponudi Fidelio tailor?
Odijela su naš primarni posao, kako svečana, tako i poslovna, ali osim odijela, po mjeri izrađujemo i razne druge odjevne predmete, kao što su kaputi i jakne, hlače, blejzeri, prsluci, košulje i cipele. Fidelio klijenti mogu birati između više od 3000 uzoraka tkanina renomiranih talijanskih i engleskih proizvođača tkanina za odijela. Izbor je velik, ali ponekad je klijentima teško zamisliti kako će komad tkanine izgledati kada jednom postane odijelo na njihovom tijelu. Zato smo tu mi da ih vodimo kroz proces i da s našim stilističkim uslugama savjetovanja osiguramo da sve bude besprijekorno usklađeno i personalizirano.
Kakva odijela su najtraženija? Koje boje, materijale, uzorke biraju Riječani?
Naši zagrebački klijenti uglavnom dolaze k nama radi izrade poslovnih odijela po mjeri i cijelih odjevnih kombinacija za razne poslovne prigode, a koje, osim samih odijela, uključuju setove košulja za deset radnih dana, cipele, modne dodatke, jakne i kapute. Poslovni ljudi ne žele gubiti vrijeme na slaganje odjevnih kombinacija, a žele uvijek izgledati dotjerano i profesionalno. Zato smo tu mi da za njih osmislimo cijelu garderobu i brinemo se o njihovom stilu. Kao što i naš moto kaže, odijelo ne čini čovjeka, ali stvara prvi dojam koji je ključan i često presudan, posebice u poslovnom svijetu.
U Rijeci prevladava potražnja za izradom svečanih odijela za vjenčanja. U tom slučaju prigoda za koju se izrađuje odijelo definira kroj, nijanse, ali i finoću ili ekstravagantnost tkanine. Naravno, pri odabiru tkanina u obzir treba uzeti i godišnje doba pa sukladno tome razlikujemo ljetna i zimska odijela, ali i ona koja se mogu nositi tijekom cijele godine. Mogu reći da se Riječani rado prepuštaju našem stilskom savjetovanju i vođenju u odabiru tkanina i boja pa u posljednje vrijeme izrađujemo mnogo odijela u pastelnim nijansama, tirkiznoj, žutoj, ljubičastoj, boji lososa, boji kadulje.
Po Vama, kome je namijenjen Fidelio tailor?
Izrada odijela po mjeri jedinstveno je iskustvo koje mora doživjeti svaki muškarac. Kad jednom probaš odijelo po mjeri, osjećaš se kao da si u svojoj drugoj koži i shvatiš da je upravo to ono što zaslužuješ. Preciznost mjerenja u kreiranju odijela po mjeri osigurava da to odijelo savršeno pristaje, da bude udobno te da se onaj tko ga nosi osjeća dobro i zablista u svojem najboljem izdanju. Dakle, Fidelio Tailor namijenjen je svakom muškarcu koji se prepoznao u ovim riječima.
Što Vas najviše veseli i pokreće u poslu?
Prilika da budem kreativan i da pomaknem vlastite i tuđe granice ono je što me pokreće, kao i mogućnost da stvorim neku novu vrijednost, a pritom ne mislim na materijalnu vrijednost već doživljaje i iskustvo koje dobivaju ljudi koji su na neki način dio mojih poslovnih projekata.
Kako se nosite s teškim situacijama i izazovima?
Svaki poduzetnik vrlo brzo se navikne da su izazovi i teške situacije sastavni dio poslovnog puta i nosi se s njima kako najbolje zna – neke dane lakše, neke teže. Rad na sebi tu puno pomaže, kao i pokušaj uspostave ravnoteže između privatnog i poslovnog života.
Što biste savjetovali svima koji se premišljaju pokrenut svoj biznis?
Da ne odustaju na prvoj prepreci i da temelje svoj biznis na onome u što istinski vjeruju.
Daljnji planovi?
O planovima ne volim govoriti, draže mi je govoriti o rezultatima, ali svakako je jedan od planova proširiti Fidelio Tailor tim s novim krojačima/krojačicama.
Kako i gdje Vam se zainteresirani mogu javiti?
Sve informacije mogu pronaći na www.fideliotailor.com, a uz prethodni dogovor mogu nas potražiti u našem riječkoj showroomu u Strossmayerovoj ili u našem zagrebačkom showroomu u sklopu Business Cluba 5 u Sky Office Towers.
Autor: Extravagant
Foto: privatni arhiv