Zamagljene linije ženske seksualnosti! Čine li nam žene s naslovnice više štete nego koristi? Part 1.
Buka oko
spota za pjesmu „Blurred Lines“ trojca koji čine Robin Thicke, T.I. i
Pharrell već se stišala, pjesma i
dalje žari i pali radijskim postajama diljem svijeta, a MTV uredno vrti
kontroverzni spot. „Blurred Lines“ nije prvi takav spot, a sigurno nije ni
zadnji. Isto tako, sutra ćemo u rukama opet držati naslovnicu časopisa s
nerealno lijepim, polugolim ili bar izrazito seksualiziranim ženskim
likom, a marketinški stručnjaci i dalje
će nam uredno pod nos gurati isti takav lik u kakvoj reklami. Svakom je jasno da je uloga žene iz video spota, one s naslovnice, ili pak one s reklame,
prodaja. Netko će reći: „Živimo u kapitalističkom društvu, to je sasvim
normalno!“ Uz određeno moralno neslaganje ipak ću se složiti i reći: „Da, to tako funkcionira, žensko tijelo kao
oličenje ljepote i poželjnog zaista prodaje“. No, ono s čime se nikako ne mogu
složiti je odnos kakav mediji imaju prema ženi jer taj odnos ne samo da je
nemoralan, već i promiče kulturu silovanja, te u najmanju ruku uništava žensko
samopouzdanje. Ženi se putem medija s jedne strane
nameće kult ženstvenosti i ljepote, a s
druge strane žena se objektivizira do te mjere da postaje samo predmet koristan
koji bi nešto prodao i se pak u njemu uživalo.
Time nam mediji
odašilju dvije poruke:
a) moraš biti lijepa pod svaku cijenu kako bi dosegnula
nametnut kult ljepote
b) ti si objekt kojem je jedina svrha da bude lijep,
objekt lišen prosuđivanja, između ostalog nesposoban dati pristanak za seks,
ali objekt koji je itekako koristan u
prodaji nekog proizvoda. S druge strane ako si u stanju dati pristanak na seks
i otvoreno kažeš da ga voliš, onda si kurva, osim ako si boginja iz spota, s
naslovnice ili s reklame, onda je ok! *ebeni
začarani krug! Zvučim kao nadrkana feministica? Da, ja sam nadrkana
feministica, ali to ne mijenja činjenicu da:
a) su žene iskompleksirane
zbog svog izgleda do te mjere da će nam se i djevojka na ulici učiniti kao
prijetnja, pisala sam o ženskoj ljubomori i opsjednutosti ljepotom, slobodno
refreshajte pamćenje:
http://fashionbabica.blogspot.com/2013/04/hocu-li-ikada-biti-dovoljno-lijepa-part_7.html?q=ho%C4%87u+li+ikada+biti+dovoljno+lijepa
b) žene služe kao odličan
mamac za prodaju proizvoda ili kako bi se marketinški stručnjaci izrazili : Sex sells! U stvarnosti naravno ne
smiješ biti gola i voljeti seks jer si kurva. U tom slučaju zaslužuješ
silovanje, a zaslužuješ ga i ako si fina jer je navodno opće poznato da „Ne“ u
seksu zapravo znači „Da“. Pisala sam i
slut shamingu u kojem sam se dotaknula i teme silovanja pa si možete slobodno
refreshati pamćenje i na ovu temu.
http://fashionbabica.blogspot.com/2013/05/slut-shaming-otrov-o-kojem-nitko-ne.html?q=slut+shaming
http://fashionbabica.blogspot.com/2013/05/slut-shaming-otrov-o-kojem-nitko-ne_26.html?q=slut+shaming
Nadrkana ili ne,
statistike u mojim tekstovima govore svoje i da, mislim da imam svako pravo
biti nadrkana i nabrijana na ženske teme jer feminizam nije samo pitanje prava
žene, nego pitanje ljudskih prava. I da, hvala na pitanju, dobivam seksa koliko
mi je potrebno i ne, nisam lezbijka, samo vjerujem da ljubav ne poznaje pojmove
kao što su k**** i p****. I ne, k**** i p**** nisu proste riječi.
U ovom tekstu ću se
osvrnuti da objektivizaciju ženskog tijela i lika na primjeru spomenutog spota
koji ćemo ionako svi uskoro zaboraviti , a u drugom dijelu ću se osvrnuti na
kult ženstvenosti i ljepote koji se nameće ženama putem medija, a to je problem
duboko ukorijenjen u žensku svijest koji će čini se ostati tu još neko vrijeme.
Iako se o tome već pričalo, ali nikako
dosta, osvrnimo se na početku na
„Blurred Lines iliti na „Mutne granice“. Sam naziv pjesme je problematičan jer
već na početku daje naslutiti da je seks
i konkretno pitanje pristanka na seks nešto što funkcionira u domeni
nedorečenog, nerazjašnjenog i mutnog jer eto ništa u životu nije crno i bijelo
pa tako i pristanak na seks. No, pristanak na seks zaista funkcionira po
principu crno-bijelo. Problem je što naše društvo i uporno odbija prihvatiti da
„Da“ znači „Da“ , a „Ne“ znaci „Ne“. Nema ničeg zamagljenog oko toga. Da,
postoje žene koje igraju na „hard to get“ kartu i cure koje se prave fine, za
koje bi mogli zaključiti da zapravo žele seks, ali prave se da nije tako,
kao što postoje cure koje su jako
otvorene u pokazivanju svoje seksualnost, za koje bi također mogli zaključiti
da žele seks i štoviše zaslužuju da ih se kazni jer su „loše curice“. No, …
A sporni spot pogledajte odmah!