Predvodnica trenda,
Leah McSweeney, reputaciju svog brenda Married To The Mob (MTTM) izgradila je
upravo na provokativnim sloganima tipa „Supreme Bitch“ ili „Fine ass feminist“.
McSweeney iz MTTM-a
skromno dodaje: “Djevojke koje kupuju moje stvari pokušavaju napraviti
pokret i zapravo ne žele da se uklapaju u konvencionalne aspekte društva, a
moja odjeća im daje priliku za to.”
Feminizam je uvijek
bila kontroverzna riječ koja pobuđuje jake i polarizira reakcije
muškaraca i žena podjednako. Feminizam kao takav rijetko je povezan s
shoppingom i ženstvenosti, ali popularizaciji ove parole, modna industrija
otvara feminizam široj publici, a uz to pomaže promijeniti svoj imidž.
Još jedan lokalni NYC
brand, “MadeMe” je osvojio sve vrste medijske pozornosti, kada je pop
diva Rihanna odjenula svoju sada već čuvenu “Slutz” majicu – komičnu
dramu o logu klasičnog Utz čipsa.
Uz to, feministički slogani
preuzimaju modno tržište – od NYC streeta do Los Angeles marke Dimepiece sa
svojim “Aint No Wifey” kapama i majicama koje se prostiru diljem
Hollywooda na slavne osobe, poput Miley Cyrus i Cara Delevingne.
Za razliku od prethodne
metode za podizanje feminističke svijesti, modna industrija ima više utjecaja
na ljude te ima širu publiku.
No, kritičari strahuju
da će ovaj modni trend doći i otići do sljedeće sezone. Hoće li ili ne, ovi
brandovi su uspjeli u svojoj namjeri, a to je da ohrabre žene da kritički
razmišljaju o svojoj ulozi u društvu, te o feminizmu.
Fotografije: Kisa
Toyoshima, Christina Rimstad, wenn.com, justjared.com,
Autor: Sara Knežević