Dizajner Kruno
Jendrijev donosi novu kampanju za aktualnu kolekciju jesen/zima 2014./2015.
Svi su odjevni predmeti
nove kolekcije izrađeni su od bazičnih prirodnih materijala – pamuka i vune –
koje je potom obradio tehnikama koje čuvaju njihova zaštitna svojstva.
Impregnacija silikonske paste na pamučnu tkaninu čini je vodoodbojnom, dok
pranje u kupelji na bazi fosfora čini da svijetli u mraku. Radi se o tehnikama
obrade koje se inače vežu uz izradu odijela radnika u ekstremnim, zahtjevnim i
potencijalno opasnim uvjetima – vatrogascima, čistačima i radnicima na cesti –
a koje Kruno primjenjuje na odjeću namijenjenu svakodnevnom nošenju.
Obrada tkanine pritom
predstavlja simbol zaštite od štetnih utjecaja koji vrše pritisak nad našom
osobnošću, a paspul koji svijetli u mraku također nagovještava unutarnji sjaj
koji nas i dalje potiče da budemo ono što jesmo. Moda tako postaje naša druga,
zaštitna koža, a istovremeno ima i praktičnu namjenu: tehnički obrađena odjeća
bolje nas štiti od vremenskih promjena i (ne)prilika, zbog čega je idealna za
zimsko i jesensko doba.
U namjeri da se sačuva
vlastita individualnost postoje određena doza romantičnog prkosa i težnja za
slobodom. Silueta je zato djelomično inspirirana sedamdesetima – desetljećem
koje je bilo obilježeno pokretima za borbu za vlastita prava na svim poljima
života, a koje u nekim svojim segmentima korespondira i s vremenom u kojem
danas živimo. Silueta sedamdesetih bila je pročišćena tako da je slavila liniju
tijela – njegovu vitkost, gipkost i obline. U svojoj kolekciji Kruno se referirao
i na taj kroj, posebice na ranglan-rukave, koji su umekšavali siluetu te
naglašavali, a ponekad i oslobađali, predio ramena i ruku, sugerirajući tako
slobodu i spremnost na akciju.
Kroz kolekciju je nastojao
istražiti i estetska svojstva samih tkanina. Određeni efekti postižu se
kontrastima ili postepenim prijelazima tekstura: od sjajnog do mat, od glatkog
do mucastog. Od keper trakica plete se tekstilija koja se svojom reljefnom
teksturom razlikuje od ostalih, glatkih tkanina. Ove trakice ukomponirane su u
detalje odjevnog predmeta (leđa topića i haljina, modni dodaci kao što su
ruksaci i torbe, poklopci džepova na kaputima), čime unose dinamiku u
monokromatske plohe odjevnih predmeta.
U stvaranju estetskog dojma nastojao je
iskoristiti i težinu samih tkanina: predmeti koji su neposredniji samome
tijelu, kao što su hlače i haljine, napravljeni su od lepršavijih materijala,
dok jakne, kaputi i baloneri, kao svojevrsni zaštitni oklop oko tijela, imaju
teži pad.
Fotograf: Ivan Gudić Model: Marija Car Mua: Dragana Durić Lokacija snimanja: otok Čijevo u srednjoj Dalmaciji