Hrvatski brend odjeće
od pletiva dobrih za okoliš i za kožu Brokula&Ž izravnije se okreće
turistima u Hrvatskoj. Proizveli su majice s poznatim motivima iz Hrvatske i
navikama ovdašnjeg stanovništva kako ih vide stranci. Na majicama se tako
nalaze Nikola Tesla, Dubrovnik, pas Dalmatiner ili činjenica da se u Hrvatskoj
više ispija kava u kafićima, nego jede u restoranima. Nove kolekcije Famous from Croatia i #WikiCroatia oslikali su priznati
ilustrator Filip Peraić i dizajnerica Marina Stančev.
U promociju projekta
uključili su se i lokalni kreativci i inovatori s ciljem da se ono po čemu je
Hrvatska već poznata spoji s manje poznatim, a vrijednim pričama. Mnogi od njih
također djeluju na principima održivog razvoja kao što su proizvođači organske
olovke Fabula Mateja Kuhar i Igor Toplak, zatim dizajner recikliranih rokovnika Ekoteka Renato Pongrac,
voditeljica Malog placa s Tavana Jelena Iva Nikolić koja prodaje samo proizvode
domaćih OPG-ovaca, direktor i suvlasnik sustava javnih bicikala Nextbike
Hrvatska Krešimir Dvorski te udruga Turbina promjena iz Karlovca koja je
postavila prvo solarno stablo u Hrvatskoj. Uz njih su i Marina Andrijašević
koja je osmislila jedinstven hrvatski suvenir Memorize Croatia, te inovator
Robert Ilijaš koji je kroz Project Wonderland proizveo prvi sustav proširene
stvarnosti u vanjskome prostoru.
Brend odjeće Brokula&Ž
su 2012. pokrenuli nagrađivani hrvatski dizajneri Bruketa i Žinić u suradnji s
tekstilnom tvrtkom Lacuna, a sva odjeća izrađena je od certificiranih tkanina koje
su dobre kako za najosjetljiviju kožu tako i za okoliš. Brend je prepoznatljiv
i po šaljivim dijalozima između Brokule i Ž-a (ptičice) koji su mu zaštitni
znak, a nalaze se s unutarnje strane odjeće. Ambalaža ovjenčana međunarodnim
priznanjima potpuno je ekološka i može se koristiti i nakon raspakiravanja. Brokula&Ž
je dobitnica Greenovation nagrade kao najbolji start-up hrvatskog zelenog
gospodarstva 2013. godine. Odjeća se šije u Svetom Križju Začretje, a izvozi se
i na švicarsko i nizozemsko tržište.