Program „Plesni Torpedo“, najbolje s riječke plesne scene
na Riječkim ljetnim noćima, danas, 15. srpnja 2016. u 20 sati u Torpedu ,
prilika je za uživanje u koreografijama raznih stilova članova Baleta HNK Ivana
pl. Zajca i njihovih gostiju, najuspješnijih, najnagrađivanijih plesnih skupina
riječkog područja (Dance studio Oksana Brandiboura, Dance Queen, Flame, Flash
Dance Unit, K2K, Rotondo) te Devina Jurja, finalista Supertalenta2016.
Balet HNK Ivana pl. Zajca svojim će ulomkom iz novog, još
neizvedenog, baleta Balázsa Baranyaia „Dogma“ ekskluzivno zaželjeti
dobrodošlicu i publici i njihovim gostima plesačima, te ih na kraju ispratiti
„Tragovima u crvenom“ Ksenije Krutove i Marte Rak. Razne su teme inspirirale
koreografe i plesače, teme lica i naličja, muškarca i žene u jednoj osobi kroz
urban jazz, tema ljubavi koja opija ljepotom i mirisom u vruće ljeto, spajanje
suprotnosti u „Zimskom tangu“, kako izgleda red tuge, red bijesa u bijegu od
kraja jedne ljubavi, tema užurbanosti života i njegovih posljedica…
Ove plesne skupine osvajale su zlatna, srebrna i brončana
odličja na domaćim, europskim i svjetskim prvenstvima, njihove koreografije su
osvajale žirije puno puta . Od klasičnog i modernog baleta preko mjuzikla do
suvremenih urbanih stilova – slavit će se ples, a plesači obećaju plesom
torpedirati sav nakupljeni zamor, strah, nezadovoljstvo. Bila bi šteta
propustiti istinski užitak plesne riječke ljetne noći.
Nakon plesnog, publiku u Torpedu, danas od 21.30 očekuje i
pravi koncertni užitak. Riječ je o komornom koncertu ansambla „Ad hoc“ što ga
čine članovi orkestra Opere HNK Ivana pl. Zajca: Anton Kyrylov (violina), Romeo
Drucker (violina), Iva Štefančić (viola) te Petrus Petruševski (kontrabas).
Ad hoc je latinski izraz koji znači “zbog ovog”
ili “zbog ove svrhe”. Tako je imenovan ansambl, a to je ujedno i
poveznica programa koji obuhvaća većinu »Ad hoc« nastale i rijetko izvođene
literature. Činjenica je naime, da su skladatelji »zbog svrhe« napisali bogati
indeks prikladnih skladbi koje su se izvodile u dvorskim salonima ili na
crkvenim svečanostima, a mnogo literature služilo je i u didaktičke svrhe.
Krenuvši od velikog violinskog virtuoza Tartinija, preko
Bacha, među čijim rukopisima su pronađena i djela za koje autorstvo nije sa
sigurnošću potvrđeno pa će na koncertu, kao poseban raritet, biti izvedeno
upravo jedno od tih djela, potom dobrog »Papa Haydna«, pa Mozarta i njegovog
Trija za 2 violine i bas, a onda još jednog violinskog virtuoza Niccoloa
Paganinija, pa Borodina i Schnittkea, glazbenu »Ad hoc« šetnju, riječki će
glazbenici zaključiti dalekim zvucima
Latinske Amerike ispod pera jednog od najpopularnijih i najizvođenijih
argentinskih autora – Astora Piazzolle.