Kreira otkako je bila dijete, a njene su kreacije odavno poznate i u Europi. Anja Moretti ovih dana priprema i jedan sasvim jedinstven modni event, a to je bio i povod našem intervjuu, u kojem nam je otkrila sve o planovima za budućnost, aktualnim trendovima i stanju na modnom tržištu, ali se i prisjetila svojih početaka.
1. Pred vama je spektakularna modna revija u Puli. Možete li nam reći što nas čeka, što ste lijepo pripremili?
Ovo je moja 4. samostalna revija gdje nastojim prikazati presjek mojih radova i
uvod u novu jesensku kolekciju. Volim publiku upoznavati sa divnim lokacijama u mojem gradu
te ih ove godine 21.9 vodim na uspon. Sv
Teodora . Na pistu osim modela izlaze i poznate modne blogerice iz
istre i Kvarnera koje će nositi reviju , te sam uspjela okupiti poznate
istarske sportaše iz različitih sportova
koji će predstavljati novu kolekciju mojeg brenda O´dijelo. U cijelu priču uklopila se i talentirana vokalistica Lara
Demarin koja je pjevačka gošća ove modne večeri. Prije svega želim publici pružiti emocije kroz jedan divni modni event. Nakon eventa slijedi Stylish garden party u Shipyard pubu koji će okupiti
mnoštvo zaljubljenika u modu i ljepotu .
2. Vratimo se malo na vaše početke. Kako je i kada sve
krenulo i koliko se toga promijenilo od tada do danas?
Jako rano sa svega 11 godina dok sam sakupljala komadice materijala za barbie i
kreirala mini haljinice za nju..Slijedilo je moje školovanje u tom smjeru i
fakultet te sam 2004 godine pokrenula vlastiti brend Stehlik. Ti neki početci bili su proces traženja vlastitog izričaja i stila..Ubrzo vec
2005.mi se dogodila odlicna prilika da svoje kreacije prikazem u Londonu te sam
svega 2 godine nakon pokretanja brenda prodavala vlastite kreacije u Londonu.
Prikazivala sam svoje kolekcije kupaćih u Cannesu, 2010 plasirala muski brend
odijela O´dijelo i nekako je sam po sebi
tu došao i Stylish-prvi istarski lifestyle portal koji je objedinio modu ,
ljepotu i lifestyle u Istri.
Ove godine pokrenula sam i sa kolegicom brend nakita Bisou Bijoux koji se
pokazao odličnom pričom. Ono što se promjenilo jest to da je hrvatski dizajn postao prepoznat kod
hrvatica ali i šire , da ljudi cijene rad dizajnera i vremena utrošenog u
izradu kreacije. Tu je svakako i proizvodnja koja je postala dostupnija te
tako mozemo raditi i serije kreacija.
3. Kako danas vidite domaću modnu scenu? Prate li Hrvatice
domaće dizajnere?
Hrvatice su jako modno osvještene i vole biti lijepo dotjerane i imati neki
unikatni komad odjeće, stoga se za neke posebne prilike sve vise odlučuju za
hrvatski dizajn.
Modna scena je bogata dizajnerima koji svakih nekoliko mjeseci izbace nove
kolekcije i editoriale stoga mislim da itekako rade na vlastitiom imiđu i ljudi
cijene tu konstantu da si dosljedan nekom svom stilu.
4. Kako će izgledati vaša modna jesen?
Nova pret a porter kolekcija donosi 30-ak jesenskih modela, od jesenskih
asimetričnih boho haljina sa volanima, kaputića, parki, do odijela u jarkim
bojama. Koktel haljine od tila sa 3d
aplikacijama te transparentnim
fragmentima i donose zanimljivu viziju
jeseni .
Puno sam pažnje posvetila konstrukciji, pa će linije haljina
biti čiste, ali strukture i detalji zanimljivi. Kolekcija će i ovaj put biti
sveobuhvatna i kontrastna, a to znači s jedne strane nježna roza , a s druge
vječna crna.
Volim taj boho seksipilan look i nastojim se držati tog stila sa pokojim
pomakom. Uvijek kada stvaram, pred očima imam zadovoljnu i uspješnu ženu kojoj
je odjeća tek dodatak koji je čini lijepom i potpunom
5. Kako nastaju vaše kreacije, koliko vremena i truda je
potrebno od ideje do realizacije?
Inspiriraju me strukture materijala te se po tome nekako vodim kakav ce biti
kroj samog modela. Volim detalje te uvijek kad krecem skicirati kolekciju i vodim se nekim smjerom
kakav bi look trebao biti postignut. S obzirom da svaki model sama izradujem uz pomoc krojacica ,ukljucena sam u
cijeli proces od skiciranja, izrade kroja, uzorka modela i samo snimanje
editoriala cijele kolekcije… Svaka kreacija je moje malo umjetničko djelo i nastojim da svaka bude odvažna i
posebna.
6. Kakvi su planovi za budućnost?
Svakako se zelim posvetiti i izradi modnih dodataka u Stehlik liniji, želim
stvoriti prepoznatljiv brend iz Istre i
okrenuti se i inozemstvu te plasirati
kolekcije u concept dućane van Hrvatske. Svakako se još više želim posvetiti web siteu www.anjastehlik.com gdje su sve kreacije
dostupne online. Želim stvarati i predstavljati vlastite modne priče na samostalnim revijama jer
nema ljepšeg osjećaja kad vidiš sve te ljude koji dolaze podržati tvoj rad.
7. I za kraj, jedno filozofsko pitanje – čini li odijelo
čovjeka?
Svjesna sam da odijelo ne čini čovjeka, ali ja sam i dan danas, gotovo
dvadeset godina nakon što sam kao tinejdžerica prodala svoje prve dizajnirane
komade, sretna kao dijete kad vidim nekoga u mojoj haljini. Naučila sam da ljudi daju taj završni pečat mojoj kreaciji na način na koji je
nose. Stoga bi rekla da čovjek čini odijelo na način na koji ga nosi i na način
kako se osjeća u njemu.
Autor: Extravagant
Foto: Promo