Ovaj tjedan družili smo
se s Extravagant kolumnisticom i dizajnericom Nives Stepinac Grgurić koja je
prošli tjedan napravila pravu pomutnju i polemiku sa tekstom Sponzoruša.
Znatiželjni kakvi jesmo, morali smo saznati tko je zapravo sponzoruša.
1. Tvoje kolumne redovno možemo čitati na portalu
Extravagant. Tko je zapravo Nives Stern koja se krije iza kolumni?
Tako je i neizmjerno me
vesele nova suradnja, nova poznanstva i druženja, sa čitateljima Extravaganta,
koji su već imali prilike pročitati neke moje tekstove, sa zanimanjem prate moj
rad i raspituju se za nove. Nives Stern je moj pseudonim, koji sam koristila
još tokom srednje škole kao spisateljica. Tada sam naime napisala i svoje prve
tri knjige, u tandemu s najboljom prijateljicom, također vrlo talentiranom za
literarni izričaj. Moj pseudonim je tada osmislila ona, tvrdeći kako ide uz
moju osobnost te on ima nekoliko značenja. Stern je zvijezda, diva na njemačkom,
a na engleskom jeziku opisuje snažnu, čvrstu, tvrdoglavu, upornu,
nepokolebljivu i nepopustljivu osobu (misli se na osobu bez dlake na jeziku i
jake samokontrole). Tako me već tada vidjela ona i učinilo mi se zgodnim
obnoviti sjećanje na to razdoblje i ponovno oživjeti ovo ime, jer se lakše
pamti. Moje je pravo ime Nives Stepinac Grgurić, majka sam i supruga, po
zanimanju dipl. Ing. Tekstilne tehnologije, projektant i dizajner, vlasnica i
urednica dvaju modno – lifestyle siteova, vlasnica modne marke Marla te
autorica velikog broja tekstova iz područja mode, lifestylea i života,
međuljudskih odnosa, koji su objavljeni do sada u velikom broju medija.
2. Od kuda crpiš inspiraciju za svoje kolumne?
Inspiracije za kolumne
ne manjka, jer ona dolazi iz života, svakodnevnih situacija, a često i iz
mašte, potaknute opet nekim stvarnim događajem. Još kao dizajner, naučila sam
rano promatrati svijet oko sebe i osjećati situacije i ljude te koristiti
impresije kao inspiraciju. Često mi ljudi dolaze i sami s prijedlogom i idejom
o čemu bih mogla pisati u idućoj kolumni, a oni bi htjeli čitati. Često mi
prepričaju vlastite doživljaje, povrijeđeni nekim odnosom i kažu „volio/voljela
bih da pišeš o tome“ i „kako bi ti razriješila ovu moju situaciju?“ Neki me čak
i podsjećaju na svoju priču pitanjem „kad ćeš više pisati o onom mom slučaju?“
Osjećam da su im moji tekstovi tako neki oblik pomoći i terapije, a to me
veseli, da mogu nekako pomoći.
3. Teme su većinom o ljudima i dogodovština iz
stvarnog života. Da li su likovi stvarni?
Likovi mojih priča i
tekstova o međuljudskim odnosima su stvarni ali i ponegdje izmišljeni. Također
na kostur stvarne priče uključujem maštu, dotjerujem priču po svom ukusu i
potpuno izmijenim likove i radnju, kako bi sve stvarne osobe ostale zaštićene i
sačuvale svoju privatnost. To mi je vrlo bitno, jer poštujem svaku osobu, njenu
želju i njen životni scenarij.
4. Najviše polemike donijela je kolumna Sponzoruša.
Otkrij nam tajnu, tko je zapravo sponzoruša?
Ta je tema uvijek
interesantna jer smo svjedoci porasta interesa za ovim oblikom „zanimanja“. Ja
svakako nisam sponzoruša, jer sam počela privređivati još na početku studija,
kao honorarac, voditeljica na radiju, pišući za novine te sam unatrag 20 godina,
radila u raznim firmama na raznim zadacima, ali ponekad se znam šaliti sa
svojim prijateljima i društvom na društvenim mrežama kako jesam. Mene to
zabavlja, jer nikoga ne osuđujem pa tako ni nečiji izbor da bude sponzor ili
sponzoruša. Uostalom nemam ni pravo na to, tko sam ja da nekome sudim. Međutim,
više cijenim sve žene koje svojim trudom, znanjem i zalaganjem zarađuju za svoj
život. Nije zapravo loše biti sponzoruša, stalno dobivaš neke poklone i to
često skupe, a ovako si ih sama moraš zaraditi što nije uvijek lako. Ne bih
imala ništa protiv da me netko sponzorira u poslu, neka snažna firma, jer to i
jest uobičajeno u području mode. Nije lako sve sam isfinancirati i rotirati
kolekcije, ali kao protuusluga bi uvijek i jedino bila reklama. Sponzoruše nisu
omiljene među mnogim mojim poznanicima i prijateljima, a u kolumni o njima ne
krije se niti jedna od mojih prijateljica. Ta kolumna naprosto pripovijeda o
životnom izboru, iskušenju, iskustvu, testu te približava princip po kojemu
sponzorstvo uglavnom vani funkcionira, putem date platformi. Navodi i sve
razloge zašto se neke žene odlučuju na ovaj vid zabave i financiranja te
zaviruje iza paravana, propitujući krije li se možda ondje neka nemoralna i
nelegalna usluga.
5. Zanimljivo je to da tvoje kolumne donose
podvojena mišljenja ljudi koji ih čitaju. Kako gledaš na to?
Ne možemo svi jednako
razmišljati, tada život ne bi bio zanimljiv. Svaki čitatelj moj tekst
doživljava drugačije. Nekoga on probudi i motivira na akciju, drugome je možda
poput lijeka, a treći ga možda doživi preintenzivnim, jer ga je tema pogodila u
ranjivo mjesto i osvijestila njegov problem. Svi smo različiti i u naše susrete
donosimo različita životna iskustva, boli, želje, traume, očekivanja i sl,
učimo jedni od drugih, upijamo iskustva jedni drugih i ocjenjujemo jedni
drugima sadržaje. Dijelimo naše misli i doživljaje s drugima a putem svakog tog
iskustva rastemo. Mene veseli ta raznolikost mišljenja, uvijek volim čuti i
tuđe mišljenje.
6. Što je potrebno za kvalitetnu kolumnu?
Za kvalitetnu kolumnu
prije svega treba spisateljski talent, talent za izražavanje, bogat rječnik i
mašta. Kad krenete pisati, trebate voditi računa o tome da tekst nosi poruku,
da ne podcjenjujete intelekt čitatelja, da nikad ne koristite vulgarizme, ne
namećete vlastite stavove te da obogaćujete nečiji rječnik i duh. Kod nas ima
svega pa se tako nude kolumne pisane lošijim, djetinjim stilom, kreirane samo u
smislu zabave, klikova, lajkova ali ima i fantastičnih tekstova pojedinih
autora, koji nas uče, oplemenjuju i podsjećaju na naše vještine i znanja.
Članica sam Kluba književnika, moj rad pozdravljaju domaći književnici i žao mi
je da neki među njima ne pišu svoje kolumne, jer ima zaista vrlo kvalitetnih
autora.
7. Teme koje obrađuješ u svojim tekstovima, poniču
na razmišljanje o načinu na koji gledamo na život. Što zapravo želiš postići
svojim načinom pisanja?
Svakako ne priželjkujem
brzinsku popularnost zabavnim štivom, jer tada bih u svojim tekstovima psovala,
vrijeđala, napadala, a možda čak pisala u prvom licu o svom privatnom životu,
no ja nisam taj tip. Drago mi je da su mnogi u mojim tekstovima prepoznali
promišljanja nad brojnim životnim pitanjima i iako su možda nekima predugi, sa
svih strana dolaze mi samo pohvale. To me veseli i dokazuje da ima čitatelja
koji vole razmišljati o svijetu u kojem žive, ali i nalaziti inteligentna
rješenja za probleme.
8. Također si i poznata dizajnerica, reci nam nešto
o novoj jesen/zima kolekciji?
Nova jesenska kolekcija
Marla Art(istry) opisuje mene i moj stil života, koji je ubrzan, zabavan,
kreativan. Tako model u kampanji zapravo glumi mene, a ja sam najsretnija u
društvu kistova i boja, glazbe, dragih ljudi, chill atmosfere, papira i svile.
U kolekciji se isprepliću elegantni stil sa rock izričajem, slavi umjetnost i
slobodu duha a puna je ručno izrađenih končanih detalja koji svakom odjevnom
predmetu daju artistic vibe. Upotpunjena je i dizajnerskim nakitom, ručno
rađenim, koji prati temu kolekcije i formom i kristalima unosi dašak
srednjovjekovne mistike.
9. Pisanja vs dizajn?
Pisanje i dizajn su
zapravo povezani, jer dolaze iz istog izvora, mašte, kreativnosti i vještine
izričaja, prijenosa impresije na neki medij. Volim oboje i drago mi je da oni
koji vole moj stil pozdravljaju i cijene te moje ljubavi.
10. Prvi odjevni komad koji si dizajnirala?
To je bilo davno, tamo
negdje još na početku studija, početkom devedesetih. Mislim da je prva kreacija
bila jedna sexy haljina, puderasto ružičaste boje s vrlo izazovnim, ali
umjerenim dekolteom, koja je blago pratila liniju tijela i imala puno ukrasnih
gumbića na prednjici, zaslužnih za glamour dojam. Radila sam ju sebi, bila sam
sama svoj model, jako se sviđala oba spola pa su ubrzo zaredale i narudžbe.
11. Najdraža kolekcija do sada?
Teško je reći, jer mi
je svaka vrlo draga i emotivno sam za njih vezana. No svaka nova kolekcija novo
je otkrivanje mene same, sebi i drugima. Zadnje dvije najbolje opisuju moju
osobnost pa su mi time možda i najviše drage.
12. Kome su namijenjene tvoje kreacije?
Namijenjene su svim
samosvjesnim ženama, koje vole život i hrabro ostvaruju svoje snove, što
naglašavam unatrag deset godina, od postanka svog branda Marla. Nema tu neke
dobne granice, jer se u mojim unikatima nađu i vrlo mlade djevojke i starije
gospođe. Svaka za sebe nađe neki odjevni predmet, u kojemu se prepozna i zna ga
nositi samosvjesno i sa stilom.
13. I za kraj, što te pokreče i inspirira.
Inspirira me sve oko
mene i u meni, bogat vanjski i unutrašnji svijet. Pokreće me moja
hiperaktivnost, oduševljenje svijetom i njegovom raznolikošću, ljubav i podrška
obitelji, dragih prijatelja i ljubitelja mog dizajna i pisane riječi. Volim
reći da su svi i sve oko mene, moja inspiracija.
Autor: Extravagant