Današnji gost u intervjuu tjedna je dizajner koji često
svojim moćnim, senzualnim i ženstvenim haljinama, te atraktivnim vjenčanicama
plijeni pažnju mnogih pripadnica ljepšeg spola, a svojom estetikom izrade svakog
pojedinog komada, te kampanjama koja uvijek iznova nadmaši svaku prijašnju,
svrstali su ga među jedne od traženiji dizajnera u Hrvatskoj. Riječ je o Ivanu
Alduku, a kako je krenula njegova modna priča, kako izgleda stvaranje
kolekcije, te čemu pridaje najviše pažnje, saznajte u nastavku.
1. Da
li ste oduvijek znali da ćete se baviti ovim poslom, te kako je zapravo počela
vaša modna priča?
Oduvijek sam bio kreativac, no prvi izbor nakon gimnazije
bila mi je arhitektura. Barem sam tako mislio. No, ljubav prema modnom dizajnu
i stvaranju funkcionalne i nosive mode je prevladala, te sam upisao Tekstilno
tehnološki fakultet u Zagrebu, a već nakon prve godine predstavio sam svoju
prvu kolekciju na Fashion Incubatoru, te dobio posebnu nagradu žirija. To je
bila prva stepenica, a nakon toga ih je bilo i biti će ih još mnogo.
2. Poznati
ste po vrlo elegantnim i glamuroznim haljinama, kome su namijenjene vaše
kreacije, te koliko traje izrada pojedine kolekcije?
Kolekcije se stvaraju efektivno mjesec dana, ali proces
stvaranja ideja, inspiracija i nabavka tkanina traju znatno duže. Nekad
stvaranje kolekcija ide glatko, a nekada zbog raznih drugih projekata i gužve s
narudžbama znamo imati pravu malu ludnicu. No, kreativni kaos je nešto što te
na neki svoj poseban način ispunjava. Alduk je brend nosive, funkcionalne i
lijepe odjeće koja ne poznaje sezone i ne zastarijeva, te je namijenjen svakome
tko na taj način razmišlja o odijevanju.
3. Što
nam pripremate u novoj jesen/zima kolekciji? Boje, materijal, detalji?
Nova kolekcija je upravo u izradi i uskoro će biti putem
zanimljive modne kampanje predstavljena javnosti. Riječ je o jesensko-zimskoj
kolekciji koja obiluje pleteninom, čipkom, svilom i tilom, a boje su nešto
zagasitije, poput tamno plave i bordo. Stilski je nastavak na prethodnu
kolekciju, ali s jako mnogo novih elemenata za koje vjerujem da će osvojiti
moje vjerne i nove klijentice.
4. Da
li uspijete uvijek zadovoljiti sve želje klijentica, te koliko je zapravo vaš
posao zahtjevan?
Ukoliko modu shvaćate kao igru, onda vam ona nije primaran
posao. Riječ je o izuzetno odgovornom zanimanju s kreativnom komponentom, koji
ovisi o povratnoj reakciji klijenata i to je odnos u kojemu vi kao dizajner
uvijek morate ponuditi nešto novo, ali i poštivati vlastiti stil koji je do
sada osvojio brojne klijentice. Slatka je to borba da se zadovolje sve
klijentice, ali unutar Alduk tima se jako trudimo na tome i po reakcijama
zadovoljnih klijentica, vjerujem da i uspijevamo.
5. Kako
izgleda jedan vaš radni dan, a kada ne radite najviše volite?
Svaki je drukčiji, ovisno o dnevnom rasporedu u radioni i
showroomu. Ovisno da li se rade narudžbe haljina ili vjenčanica, novi modeli za
showroom ili nova kolekcija. Dan započinje oko 7:30h, a završava oko 20:00h.
6. Koliko
je put do uspjeha, hrvatskog dizajnera trnovit, te da li Hrvatska cijeni svoje
dizajnere?
Teško je reći, s obzirom da svatko gradi svoj poslovni i životni
put, a ne krećemo svi iz istih pozicija. Red, mnogo rada i kreativnosti, te nešto
tvrdoglavosti su izuzetno bitni za uspjeh. Iako ima padova i problema to je dio
svakog odrastanja, životnog i poslovnog. Potrebno je imati karakter i osobnost
koja će vas izdvojiti iz mase, koja vam neće dozvoliti da se bavite drugima,
već samim sobom i to je jedan jako pametan način za stvaranje pobjeda i
projekata. Hrvatska je specifična država gdje je i mentalitet pomalo lijen pa
je teško pričati o tome da li nas država i državne institucije cijene. Znatno
je bitnije da nas klijentice cijene i podržavaju.
7. Kampanjom
SS16 oduševili ste Hrvatsku, kakvi su dojmovi?
Bila je to pomalo drukčija, obojana kampanja. Svježija i
pomalo drukčija od Alduk stila koji je uvijek glamurozan, moderan i seksi. Taj
jedan stilski pomak će biti i u novoj kolekciji, sanjiv i romantičan, ali opet
nekako moj i prepoznatljiv. Nastojimo svakom svojom kolekcijom i kampanjom, a
imamo ih pet godišnje, nadmašiti prethodnu i zbog toga radim s najboljim
hrvatskim modnim fotografima.
8. Koja
je tajna vašeg uspjeha?
Nema tajne. Čista vjera i ljubav za stvaranjem, zadovoljni
klijenti i potreba da uvijek napravimo nešto bolje i ljepše. Malo upornosti i
mnogo rada. Vrlo jednostavno, a opet na momente vrlo teško.
9. Koliko
traje izrada pojedine kolekcije, te čemu pridajte najviše pažnje?
Izrada kolekcije je proces koji traje od mjesec do dva, sa
svim pred i post radnjama. Bitne su tkanine, silueta, boje i na kraju sami
modeli, te inspiracija koja dodaje okus cijelom projektu. Svi aspekti kolekciju
su izuzetno bitni i nijedan se ne smije zanemariti.
10. Da
niste dizajner, bili biste i zašto?
Iskreno – ne znam, ali mislim da bi se bavio arhitekturom.
Vrlo vjerojatno. To je ipak moja druga ljubav.
11. Neki
novi projekti na pomolu?
Imamo ih nekoliko, ali na novinarsku žalost, nikada o njima
ne pričam unaprijed. Dio je to poslovnog stava.
12.I
za kraj, što vas motivira?
Neki intimni, ali i poslovni ciljevi. Pomicanje granica
unutar samog brenda i neki zacrtani level kojeg uvijek nastojim ostvariti.
Fotografije: LaVie Photo Studio Opatija-Rijeka-Zagreb
Autor: Extravagant