Extravagant: Katarina Štimac
1. Rođena si u Zagrebu,
živjela i studirala u New Yorku, radila u Budimpešti, trenutno u Barceloni.
Volim za tebe reći da si osoba koja ima korijene i krila. Točno ili?
Haha Krila su mi poprilično narasla to moram priznati, naučila
sam ih raširiti i letjeti u različitim smjerovima pa nisam stigla još nigdje
pustiti korijenje.
2. Koliko je NY utjecao
na tebe u poslovnom i privatnom smislu?
New York je idealno mjesto za naučiti letjeti sam, brinuti
se za sebe i preživjeti u izuzetno konkurentnom i poprilično poslovno okrutnom
okruženju. Jedan moj prijatelj s kojim sam radila u Ralph Laurenu je dobro
rekao, dok si mlad, zgodan, bogat i uspješan sva vrata su ti otvorena u New
Yorku. Poslovno me NY jako očeličio, naučio me da je sve moguće uz jako puno rada
i zalaganja, što ne znači raditi 8 sati dnevno, već 12-14 sati, vikendom,
noćima, što god i koliko god je potrebno da posao bude kvalitetno i na vrijeme
obavljen. Pokušavam se što više vraćati u NY po ‘reality check’ kada god
‘oslabim’ i počnem uzimati k srcu bilo koju poslovnu situaciju ili kada sam god
osjetila da ne napredujem dovoljno brzo ili me posao koji radim ne motivira i
inspirira. U New Yorku, čim izađete na ulicu od silne gužve i strke osjećate se
kao da s vrata dobijete ‘vritnjak’. Misao vodilja je ‘go hard or go home’,
svaki dan, cijeli dan, ako nećeš ti, ima tko hoće.
3. Radila si u Rugby
Ralph Laurenu. Najljepše iskustvo iz tog vremena za tebe je?
Tako je, raditi u Ralph Laurenu bilo je jedno od mojih
najljepših radnih i životnih iskustava do sada. Obožavala sam raditi s timom
toliko kreativnih i pametnih mladih ljudi iz cijeloga svijeta, moj posao imao
je kreativni dio i strateški, business dio sto je upravo ono sto volim i za sto
sam se školovala. S istim timom vršnjaka sam radila i preko 12 sati dnevno a
kasnije bismo izlazili u najbolje klubove u gradu.
4. 2008. godine
pokrenula si blog La Pasion Pour La Fashion, danas La Kat Walk. Od kud ideja i
inspiracija za sada već uspješan blog?
Tako je, u travnju 2008 sam pokrenula svoj blog koji sam
nedavno preimenovala i redizajnirala s divnim fotografom, prijateljem i web
dizajnerom Mariom Poje. Blog sam počela pisati kao svoj online inspiracijski
dnevnik koji je bio mješavina priča iz privatnog života u New Yorku gdje sam
bilježila iskustva iz privatnog i poslovnog života, no moj blog je od tada
rastao i razvijao se zajedno sa mnom pa su se tako s godinama razvile tri osnovne
kategorije o kojima pišem a to su moda, priče iz privatnog života s kojima se
moje dugogodišnje drage čitateljice često poistovjećuju pa jedne druge
savjetujemo, tješimo, veselimo a tu su i moje bilješke i fotke s putovanja na
koja sam išla privatno i poslovno, mnogo putujem i družim se s mnogim modnim
dizajnerima i ljudima iz modne industrije pa s toga se osjećam ugodno pisati o
tim temama.
Ono, što većinu
interesira, što je to u bloganju da je osvojilo svijet?
Mislim da je cijeli fenomen ‘people journalism’
demokratizirao način na koji čitamo, slušamo i probavljamo vijesti. Došli smo
daleko od vremena kada su samo odabrani imali backstage access i mogli prvi
vidjeti kolekcije za sezonu unaprijed, danas su obični ljudi na ulici postali
inspiracija dizajnerima, mnogi se odlučuju za suradnje s mass market brendovima
upravo kako bi povećali ciljanu grupu ljudi koja si može priuštiti odjevni
komad s njihovim potpisom, a tako sebi dakako šire tržišni potencijal. Blogeri
su za mnoge potrošače vjerodostojniji izvor informacije i mišljenja jer njihove
postove vide kao ‘peer to peer’ preporuku dok znaju da su članci na online
portalima i tiskanim medijima često plaćeni i ne uvijek transparentno označeni
kao reklama te su prošli kroz uredničko sito gdje često izostane iskrena
recenzija artikla o kojemu pišu.
Što je za tebe moda?
Način života.
Poruka za naše
čitateljice, kako uspjeti i raditi posao iz snova?
Ja sam od malena bila jako znatiželjna, probala sam razne
aktivnosti od košarke, do baleta, klavira i raznih drugih aktivnosti dok nisam
došla do onoga sto mi se sviđa i za sto prirodno imam veliki interes.
Bitno je prvo identificirati ono sto vas zanima, vidjeti da
li postoji potražnja za tom uslugom na tržištu na kojemu živiš, ako ne, onda
treba biti spreman raširiti krila i odletjeti tamo gdje postoji potražnja za
upravo tvojim talentom. Svatko ima neki talent i nešto za ponuditi, onaj tko ga
još nije otkrio to mora učiniti sam.
Ono sto koči mnoge je potraga za poslom u struci, mladi
danas nisu dovoljno fleksibilni, na svakom tržištu postoji potražnja za nekim
poslovima, samo treba biti dovoljno fleksibilan, imati cilj i napraviti sve sto
je potrebno da dođeš do tog cilja, makar to bilo raditi posao koji nije u
struci, kao sto je konobarenje, ili neki drugi možda sezonski posao za kojim
postoji potražnja. To je cime se ja vodim i zbog toga nikada u životu nisam
bila bez posla a počela sam raditi otkad sam se odselila iz Hrvatske odmah
nakon srednje škole, uz fakultet.
Autor: M.Đ
http://stylishstyleblog.blogspot.com/