Ovaj tjedan družili smo se s dizajnericom Mirjanom Klepić
koja se krije iza vrlo zanimljivog branda JAMOI za koji je nedavno snimili i
modni editorijal koji je oduševio Hrvatsku.
Više u nastavku
1. Nedavno
ste snimili modni editorijal koji je oduševio Hrvatsku. Dojmovi?
Zadovoljna sam, jer je čitavo snimanje pratila izvrsna
vibracija pa sam se i nadala da će dio te atmosfere u konačnici prepoznati i
publika. Okupila sam tim mladih, talentiranih suradnika i njima želim zahvaliti
što su bezrezervno utkali izniman elan u projekt.
2.
Vrlo kvalitetna kolekcija i rekli bismo pomalo podsjeća na kolekcije svjetski
poznatih dizajnera. Od kuda inspiracija i što je bila glavna idejna vodilja u
izradi?
Drago mi je da je kolekcija kao takva prepoznata. Koncept
je začet oko ideje uglate maske; ona se nalazi na gravurama nakita čije su
fotografije poslužile kao predložak za izradu makro uzoraka koji su se
otiskivali na tkanine. Isti lajtmotiv je popraćen krojevima. Ideja
višeslojnosti, maska kao lice na licu, izvedena je u gomilama faldi i preklopa.
Težnja za reinvencijom vidljivog identiteta čini njegov remake mogućim, što je
moda u samoj svojoj srži.
3. Koliko
je vremena potrebno za izradu jednog komada te same kolekcije?
Budući sam sama dizajnirala i grafičke uzorke, dala ih
otiskivati na tkaninu, promišljala krojeve u skladu s konceptom, mogu reći da
je po različitim etapama proces trajao i po nekoliko tjedana.
4. Kako je počela vaša modna priča?
Tijekom studija moji su interesi bili usko vezani za
teoriju. Nastavak akademske karijere, međutim, nije se ostvarivao sukladno
mojim htijenjima, tako da sam se u jednom trenutku odlučila vratiti korijenima-
kreiranju. U određenom smislu, to je bila samo promjena medija. Prijava i
pobjeda na natječajima Modni ormar i Fashion Incubator bili su vjetar u leđa i
poziv na tjedne mode koji su uslijedili. Ipak, vjerujem kako je moja modna
priča započela kada i moja priča sama po sebi- puno prije negoli su drugi mogli
posvjedočiti njezine manifestacije.
5. Recite
nam nešto o novoj kolekciji, kome je namijenjena?
Nedavno mi je upućen komentar jedne mlade dame koja je
rekla kako je posljednja kolekcija moćna tim više što je nabijena suptilnim
seksipilom. Moja promišljanja uvijek započinju s klasičnim artiklom s kojim
idem u razvoj artističkog pomaka s obzirom na osmišljeni koncept. Vjerujem kako
se svatko sklon modnom izazovu može pronaći u nekom od mojih komada.
6. Pomalo
ekstravagantni komadi, kakve su Hrvatice po tome pitanju?
Vrlo zanimljivo pitanje kojim se i ja bavim u posljednje
vrijeme. Čini se da postoji neko nepisano pravilo kako samo određeni pozivi,
estradni primjerice, imaju pravo na modne egzibicije- što, ironično, rezultira
posvemašnjom uniformizacijom. Iste te ikone su polazište ulične mode, u nešto
simplificiranijoj formi. Moda je ta koja sebe preispituje vlastitom
vizualnošću- niti jedan iskorak nije bio pošteđen kako pozitivnih, tako
negativnih reakcija- upravo je to glavno svojstvo modnog ciklusa. Međutim,
radim u fragmentima pa uspijevam amortizirati tu radikalnost; svaki je komad moguće
nositi zasebno i time ga prilagoditi već unaprijed određenoj preferenciji.
7. Što
nam predlažete za sezonu ljeto 2016?
Ljepota svjetskih tendencija proteklih nekoliko sezona je u
tome što je fashionable i ono modno i ono antimodno. Dakle, sve prolazi i sve
je dopušteno. No, u neograničenom izboru, najbolje se snalaze oni odvažni, s
jasnom vizijom. Rekla bih da je `must have` ove sezone upravo taj zaigrani
stav; ljeto samo ga priziva. Nemojte se lišiti eksperimenta, personaliziranog
oduška za kojim vapi svaki modni sladokusac.
8. Najdraža
suradnja do sada?
Bez obzira što bi djelovalo deklasirajuće ukoliko bih
izdvojila bilo koju suradnju, zaista ne mogu izdvojiti samo jednu. Svi oni s
kojima sam surađivala su dali doprinos samo njima svojstven. Učimo jedni od
drugih i to je proces koji ne okončava po završetku suradnje.
9. Neki
novi projekti na pomolu?
Primijetila sam kako jasno postavljen put, posebice u
okviru kreativnog djelovanja, može biti limitirajući. Ideja za jesen postoji,
ali u kakvom mediju i na koji način će se realizirati prepuštam samom procesu.
Najproduktivniji smo u stanju iznenađenja.
10. Tko
se zapravo krije iza branda JAMOI?
Vjerujem da se više ne krijem; željela bih, doduše, da
osobni modus vivendi pronađe način inskripcije u brand i ostvari
prepoznatljivost upravo mog osobnog autorstva.
11. Da
li ste očekivali toliko uspjeh editorijala?
Kada ste s nečim zadovoljni, onda reakcija može biti jedna
od dvije krajnosti… Drago mi je da je publika ovaj put `na istoj stranici`
kao i produkcijski tim.
12. I
za kraj, što vas pokreće?
Definirati pokretački izvor bi bilo osvrt na ono što je
impetus; mene više zanima let na tim valovima. Ono što me uvijek intrigiralo
jest kako vlastiti rad može biti inspiracija za buduće projekte. Kreativnost
zapravo nikada nema ciljnu ravninu, a to u izvjesnom smislu znači osobitu
vremensku distorziju. Pokreće me upravo kreativni nalet koji je u trajanju…
Autor: Extravagant
Fotografije: Filip Gržinčić (DIALF)