FClothes brand je koji inspiracju crpi ponajprije iz arhitekture, dizajna i umjetnosti, no uvijek sadržava društvenu komponentu koja ju čini aktualnom. Tako je prva mini kolekcija “Remote control” estetski inspirirana klasničnim trench coatom i kaputima, općenito military lookom dok je društveni aspekt obrađivao problematiku ratovanja u Siriji, izbjeglica te asimiliranja izbjeglica u države u kojima su dobile azil.
FClothes dobio je ime prema mojim inicijalima F i C, a iskoristio sam ih kako bih u imenu samog branda dočarao filozofiju samog branda. Tako je F postao fit, fine i fierce. Fit ovdje označava odjeću koja je dizajnirana, tj. cilj da se pokrije širi spektar tjelesnih figura. Naime, u privatnom životu imao sam 167kg te sam smršavio na trenutnih 90kg. Upravo zbog toga svjestan sam kako veći broj ne znači nužno da će odjeća pristajati toj osobi. Fine je u imenu branda jer uvijek koristim kvalitetne materijale, koji su ugodni za nošenje. Osim toga uvijek težim k prezicnoj izvedbi odjevnih predmeta. Fierce je ovdje kao poruka svim klijentima da budu ponosni na sebe te da se osjećaju močno i posebno noseci FClothes. Clothes je tu iz vrlo jednostavnog razloga – radi se o brandu odjeće.

“Frank Who?!” kolekcija je koja je s jedne strane inspirirana arhitekturom Franka Gehrya dok je s druge strane inspiriana poslovnim svjetom u kojem se žene uspješno bore za svoje mjesto pod suncem.
Frank Gehry u kolekciji se vidi u tehničkom segmentu – krojevima i samoj izvedbi odjeće. Naime, njegova djela poput koncertne dvorane Walt Disney te muzeja Guggenheim u Bilbaou primjeri su u kojima se zanemaruju primarne karakteristike materijala. Tako metal koji simbolizira težinu i krutost biva istanjen do krajnjih granica. Upravo to želio sam dočarati u kolekciji koristeći nabore koji su potpuno neometani. Ako se osoba kreće formiraju se na jedan način, a ako stoji lijepo padaju i tvore nepreglednu količinu materijala koji se naizgled čini teškom, a zapravo je lagana i ne sputava. Osim negiranja materijala od arhitekta su preuzeta načela preciznog modeliranja kroja i same izvedbe. Tako kaput biva lišen vertikalnih usitaka, a pelerina ostvaruje svoj puni volumen i dramatičnost.
Poslovni svijet, što je to i kako ga moderne žene pokoravaju – to je bila nit vodilja koju sam imao stalno na umu kada sam stvarao ovu kolekciju. Upravo zato u kolekciji ima relativno širok spektar odjeće koja može funkcionirati u svim prilikama. Tako suknja i bluza mogu biti idealni za posao, a za neki događaj outfit se nadograđuje dramatičnom pelerinom ili ženskom jaknom od bijelog kašmira. S druge strane pamučna majca odlično fukcionira od dnevnog looka pa do ljetnog izlaska na neki party na plaži. Nekako sam gledao da moderna žena nema vremena za mnogo presvlačenja tijekom dana. Ona mora biti spremna skočiti u svakom trenutku i iz ureda otići na sastanak, i sa sastanka na neki događaj. Sukladno tome, ja sam joj želio olakšati posao barem kada je riječ o odjeći. U kolekciji postoji i muški dio koji se bazira na, danas svepopularnom, street styleu. Odjevni predmeti koji se međusobno mogu odlično kombinirati i omogućiti muškarcu da nakon šetnje gradom može otići u ured ili na sastanak. Pritom on biva zamjećen zbog otkačenog, ali opet elegantnog stila.

Ime kolekcije nastalo je sasvim slučajno. Naime, više puta sam pričao sa svojim sugovornicima o Franku Gehryu i nemali broj puta se dogodilo da oni ne poznaju arhitektov opus. Gledavši jedan sitcom, jedan od likova je izvodio Američku salu “Knock, knock who’s there?”. Tada sam odlučio da će se kolekcija zvati “Frank Who?!” kao hibrid izmedu arhitektovog imena i Američke šale.
Credits same kampanje
odjeća: FClothes (Facebook) i @fclothesbyfc (Instagram)
foto: Darija Cikać
modeli: Dea Cesar (Talia model), Tea Andrić (Talia model), Ivan Genda (IM Studio model management)
mua i kosa: Ana Pečanić