4look Men Gentlemen Shop (Rijeka) & Polyboy barber shop
(by Marko Šimunović, Zagreb) u suradnji s partnerima iz TinyBizz Photography te
sponzorima (G3 Spirits, Mas Plenum, Nixon, Volo Libero, Woodoo Store) pokrenuli
su projekt izrade kalendara za 2017. godinu. Projekt su nazvali zanimljivim
imenom „Eudaimonija 2017“ jer, kako kažu, upravo je eudaimonija, kao određenje
sreće i najviše ljudsko dobro, ono što ih inspirira u poslu koji rade pa tako i
u ovom jedinstvenom projektu.
Eudaimonija (grč. εὐδαιμονία) se u hrvatskom jeziku prevodi
kao sreća, dobrobit, blagostanje. Predstavlja središnji koncept Aristotelove
etike i doslovce znači posjedovanje dobrog duha, odnosno dobrodušje, koje su
stari Grci poimali kao životno blagostanje i najviše ljudsko dobro te krajnji
životni cilj. Označava ljudski karakter usklađen s duhovnim rastom koji se
ogleda u balansiranju uživanja u kreposti ovoga svijeta na moralan način. U
modernoj psihologiji eudaimonija se shvaća kao koncept koji obuhvaća autonomiju
pojedinca, osobni rast, samoprihvaćanje, smisao života te pozitivne odnose s
drugima. Upravo sve navedeno utjelovljuju muškarci u ovome kalendaru. To su
samosvjesni, osviješteni i jedinstveni pojedinci koji uživaju u životnim
ljepotama te zato kalendar i nosi ime Eudaimonija 2017.
Osnovna ideja ovog projekta je vratiti u trend kalendare
koji su počeli nestajati iz ponude, a ljudi svejedno imaju potrebu za njima.
Međutim, da bi bili interesantni i zaslužili mjesto na zidu, ti kalendari
trebaju predstavljati svojevrsno umjetničko djelo. Osim papirnate verzije
kalendara, planira se izraditi i elektronička verzija koja će biti besplatno
dostupna za download na računala i pametne telefone.
Pri izradi ovog kalendara u prvi plan stavljeno je 12
različitih muškaraca, od kojih je svaki tematski povezan s određenom pričom, a
lajtmotiv cijelog koncepta je upravo ranije spomenuta eudaimonija, to jest,
potreba i potraga za srećom i blagostanjem. Riječ je o muškarcima koji će kroz
fotografije predstaviti svoju suštinu, kako onoga što rade u svakodnevnom
životu (poduzetnik, tattoo umjetnik, sudac, sportaš, glazbenik…), tako i onoga
što predstavlja njihove hobije (uređivanje custom motora, sviranje gitare,
jedrenje…).
Iako je jedno od lica ovog kalendara i Damir Kedžo, modeli
u ovome kalendaru nisu nužno poznate ličnosti, a nisu niti profesionalni
modeli. Riječ je o stvarnim muškarcima koje svakodnevno susrećemo na ulicama,
ali osim što izgledaju moderno i interesantno, oni svojim načinom življenja
promoviraju i komuniciraju eudajmonistički životni stil na način da promiču
kvalitetan muški način življenja u kojem se isprepliće opuštenost i
jednostavnost s profinjenošću i ekskluzivnošću. Moderni muški lifestyle koji je
vidljiv u ovome kalendaru počiva na konceptu muškarca koji se brine o svom
izgledu, uređuje se, trudi se izraziti svoj jedinstven stil i kroz njega svoj
karakter. Riječ je o muškarcu koji uživa u svojim hobijima, kvalitetnim pićima,
custom motorima i automobilima, kulturi i sportskom načinu života, glazbi i
zabavi. Kalendar predstavlja muškarce koji cijene sebe, kao i kvalitetno
uživanje u blagodatima života, jednom riječju, muškarce koji su sretni i koji
uživaju u životu.
Ekskluzivno svečano predstavljanje kalendara „Eudaimonija
2017“ održati će se u Rijeci u subotu, 3. prosinca 2016., u 4look Men Gentlemen
Shop-u uz after party druženje u novootvorenoj pivnici Cont te u Zagrebu, u
četvrtak, 8. prosinca 2016., u novootvorenom klubu Mr. Fogg, Martićeva 31,
prvom steam punk baru u Hrvatskoj. Dobru zabavu na oba predstavljanja osigurati
će, između ostaloga, i jedan od sponzora projekta, G3 Spirits, uz svoje
vrhunske brendove Hendrick’s, Glenfiddich i Sailor Jerry.
Kalendar nije komercijalnog karaktera.
photo credits: TinyBizz Photography