Riječke stepenice modna je manifestacija koja svake godine krajem kolovoza privlači velik broj posjetitelja ispred hotela Bonavia gdje brojni dizajneri predstavljaju svoje najnovije kolekcije.
Sve je spremno za 16.izdanje ovog modnog spektakla, a njegova direktorica, Ivana Delač, s nama je podijelila sve detalje o ovogodišnjoj manifestaciji.
Ove se godine održavaju 16. Riječke stepenice, jedna od najvećih modnih manifestacija u Hrvatskoj. Što nas sve očekuje na ovogodišnjim stepenicama?
16.Riječke stepenice donose jedanaest modnih revija.
Kolekcije će predstaviti: Miau Couture, GiVa design by Kristina Zorčić, Boutique Rival design, Irena Anđelić Devčić, Damir TAU, hrvatski brand Calico mood, Selin boutigue, LU LU design, LUZAR by Marina Sičić Oštarić. Ponosni smo na priliku koju dajemo mladima pa će tako svoj rad pokazati i učenici Škole za trgovinu i modni dizajn Rijeka.
Pod Udruženjem obrtnika Rijeka iz Sekcije tekstila i kože s gošćama drugih udruženja obrtnika svoje kreacije prikazat će čak 14 obrtnica: MY LEATHER STORY (Patrizia Sertić), CODE BY BOTUN (Duška Radotović), MIAU COUTURE (Gorana Nedić), LILIUM (Suzana Mužić), ADRIANA RAJČIĆ DESIGN, Krojački salon ELLA- (Marinela Martinčić Knez), Krojački salon DAJANA (Dajana Hlača), Krojačko-uslužni obrt OK DESIGN (Jasminka Blečić) , Boutique RIVAL Design (Senka Mitrović), ELA obrt za krojačke usluge (Sandra Jamić), Krojački salon SLAVICA (Slavica Stojanović), Krojački salon D’IMAGE (Željkica Kezić), MALI ATELJE TT (Tajana Tepšić) te S. A.HANDMADE (Sanja Antonin).
Trendove za kosu donose stilisti studija Perman, a make-up osmišljavanu vizažistice Paola Peček, Patrizia Jaklin i Greta Karamarko.
Publika će osim u modnom spektaklu, koji vodi Davor Garić, uživati i u glazbenom programu jer za Riječke stepenice, DJ Sale For Love priprema posebnu glazbenu poslasticu . After party će se održati u Azura lounge eat clubu od 23 sata.
Kakve nas kolekcije očekuju u sezoni pred nama, što su pripremili naši dizajneri?
Kolekcije su kao i svih godina do sad elegantne i nosive. Novi brend LU LU design premijerno se predstavlja na 16. Riječkim stepenicama. Njihova proizvodnja je u Hrvatskoj i Italiji, izrađuju motive tehnikama kompjutorskog veza ili tiska.
Žele privući “buyere” (modne kupce) odnosno specifičan segment modne industrije koji se fokusira na selekciju, kupnju i plasman modne robe u trgovinama. Buyeri igraju ključnu ulogu u povezivanju dizajnera, proizvođača i maloprodaje s krajnjim potrošačima. Riječkim stepenicama je i cilj gospodarska suradnja. A do sad su i ostvarene neke.
Kako izgledaju pripreme za ovaj spektakl, kada otprilike kreću i na što sve treba misliti prilikom organiziranja ovakvog događaja?
Kažu da male tajne velikih majstora kuhinje moraju ostati neotkrivene jer bi onda svi pripremali ista jela (smijeh).
Ovakav projekt intenzivno se radi šest mjeseci iako pripreme traju cijelu godinu. Naravno da je nakon petnaest godina malo lakše, ali nikad nije jednostavno. Veliki projekti zahtijevaju izvrsnost u radu event menadžera. Ja sam osobno perfekcionist, sve konce držim u svojim rukama i imam sustav kvalitete.
Meni je svaka godina- nova godina organizacije. Priprema projekta kreće planiranjem, a plan realizacije dugo traje i to je proces koji zahtjeva disciplinu i fokus na zadani cilj bez puno odstupanja. Puno je tu aktivnosti. Planiranje budžeta, tehnička realizacija, promocija, logistika, koordinacija, praćenje, analiza…
Cilj ove manifestacije je mnogostruk, od promoviranja grada i mladih dizajnera, preko poticanja poduzetništva te širenja turističke ponude u Rijeci. Primjećujete li sve veći interes kako godine prolaze?
Cilj manifestacije je promocija hrvatskog dizajna, obogaćivanje turističke ponude u Rijeci s prikazivanjem kvalitetnog i sadržajnog programa, poticanje poduzetništva i gospodarske suradnje s pogodnostima za poduzetnike i obrtnike, promicanje kulture odijevanja te promocija za mlade dizajnere, ali i pružanje prilike učenicima koji se obrazuju za dizajnere.
Pogodnosti za navedene suradnike podrazumijevaju veliku reklamu u brojnim medijima u Hrvatskoj te stvaranje pozitivnog imidža u široj javnosti koja rezultira prodajom njihovih dobara i usluga. Vrijednost koja se dobije sudjelovanjem i pozitivan imidž za sudionike je uistinu velik. Interes ne jenjava.
Po čemu se ova modna manifestacija razlikuje od drugih u Hrvatskoj i što biste istaknuli kao njenu najveću posebnost?
Nažalost, modnih događanja odnosno tjedana mode više nema. Ostali smo jedini i to mi je uistinu žao. Riječke stepenice su išle u korak sa Cro-a- porter i Fashion.hr tjednom mode. U startu smo se razlikovali. Riječke stepenice nisu težile biti tipičan tjedan mode kroz nekoliko dana i na nekoliko lokacija održavanja kako se to radi u svijetu.
Mi u jednoj večeri prikažemo 10-15 modnih kolekcija što se kod tjedana mode razvuče na nekoliko dana. Riječke stepenice su modna manifestacija s ciljem velikog broja posjetitelja jer je ulaz slobodan i turistička smo atrakcija. Posebnost je što modne revije nose bivse missice, a u pauzama između modnih revija će se iz dr.Vivian estetic’s kornera opet javljati poznate osobe iz političkog, sportskog odnosno društvenog života.
S nama su ove godine dva velika sportaša Ivan Krapić i Filip Pravdica, glumica i ravnateljica drame Kazališta Ivana pl.Zajca Ana Vilenica, no ne bih u detalje otkrivala program.
Pozivam sve čitatelje Extravaganta i ljubitelje mode da dođu u petak ispred Grand Hotela Bonavia u 20.30 sati i pogledaju što smo im sve pripremili. U slučaju kiše 16.Riječke stepenice će se održati 1.rujna.
Autor: Tamara Štiglić Vodopić
Foto: Daniel Galic